Opel Kadett E 1.3 Motor hjælp
Fra : Gigger

Dato : 13-10-04 08:13

Hej i NG'en

Da jeg kørte hjem i går fra arbejde begyndte min dejlig gamle Opel
Kadett begynde den at sende temmelig meget damp ud gennem
udstødningen. Jeg kørte ca. 5-10 min sådanne til jeg nåde hjem og
slukkede motoren.

Nu kan jeg ikke starte den igen. Det er nok topstykket som er gået og
jeg er svært bange for at stemplerne har sat sig fast i cylinderen

Hvordan finder jeg ud af om det er en ny motor jeg skal bruge?

Det er en Opel Kadett E fra '86 1,3. Jeg tror ikke det er en S model.
Der står DHC på toppen af motoren. Hvordan finder jeg ud af hvad for
en motor det er?

Hvis jeg nu køber en anden motor (f.eks. en 1.2) hvad skal jeg så
skifte mere. (I den blå avis kan man købe motore med gear kasse til)

Hvor køber man sådanne en motor henne? Og hvad skal den koste? Jeg bor
i Roskilde området så det skulle gerne være på sjælland+øerne.

Hilsen

Søren

Fra : Lotte

Dato : 13-10-04 09:24

"Gigger" <opelkaput@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor køber man sådanne en motor henne? Og hvad skal den koste? Jeg bor
> i Roskilde området så det skulle gerne være på sjælland+øerne.

Hej Søren.

Prøv at ring til Bagsværd Auto - han kan sikkert hjælpe dig - jeg ved han
til tider skaffer brugte motorer og sætter dem i - 44981850.

Hilsen Lotte