/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vægt 2025
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-10-04 22:52

Varebilerne ligger oftest lidt over den magiske grænse på to ton total. Er
det fordi man kan få den under to ton, hvis det er ønskeligt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Jørgen L. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 13-10-04 00:06

> Varebilerne ligger oftest lidt over den magiske grænse på to ton total. Er
> det fordi man kan få den under to ton, hvis det er ønskeligt?

Det er fordi at afgiften er lavere over 2 t end under, hvis du vil betale
det mere i afgift kan du sikkert godt få den under

Hilsen Jørgen



Preben Riis Sørensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-10-04 01:53


"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev
> Det er fordi at afgiften er lavere over 2 t end under, hvis du vil betale
> det mere i afgift kan du sikkert godt få den under

Jeg har ikke regnet ret meget på det, det afhænger også af om man kan få
beløbet halveret(delvis privat anv.), og hvor dyr bilen er. Men i visse
tilfælde kommer man ret hurtigt til at aflevere prisnedslaget igen. Man kan
så sige at man sparer renterne, men de er jo lave (lige nu...).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jørgen L. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 13-10-04 09:35

> "Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev
> > Det er fordi at afgiften er lavere over 2 t end under, hvis du vil
betale
> > det mere i afgift kan du sikkert godt få den under
>
> Jeg har ikke regnet ret meget på det, det afhænger også af om man kan få
> beløbet halveret(delvis privat anv.), og hvor dyr bilen er. Men i visse
> tilfælde kommer man ret hurtigt til at aflevere prisnedslaget igen. Man
kan
> så sige at man sparer renterne, men de er jo lave (lige nu...).

Nu er det registrerings afgiften jeg taler om, mener at det er 60 % over 2
t. men hvad den er under ved jeg ikke
selve misundelses afgiften er ca 1400-1600 kr. under 2 t og ca 5000 over,
dertil kommer så de grøne afgifter som vil være det samme selv om du ændre
totalvægten.

Hilsen Jørgen



Mogens (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-10-04 17:26


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:416c521d$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Varebilerne ligger oftest lidt over den magiske grænse på to ton total.
> Er det fordi man kan få den under to ton, hvis det er ønskeligt?

Det er fordi, afgiften dermed er på kun 30% !

Over 3 ton er afgiften max ca. 55.000 kr !
(eksempelvis Touareg V10)




Preben Riis Sørensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-10-04 19:48


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ckjku9$1r0i$1@news.cybercity.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:416c521d$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Varebilerne ligger oftest lidt over den magiske grænse på to ton total.
> > Er det fordi man kan få den under to ton, hvis det er ønskeligt?
>
> Det er fordi, afgiften dermed er på kun 30% !

Men det er surt at det koster 5000 om året, så. En billig bil der bliver
meget gammel, kommer til at aflevere det hele igen. Hvis den kom under,
ville den årlige straf kun være 900, og så sparer man reelt mere. Derfor
spørgsmålet: Kan den samme bil fikses ned under to ton hvis man ønsker det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-10-04 20:46

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Kan den samme bil fikses ned under to ton hvis man ønsker det?

Kommer jo anpå hvilken bil det er, men de fleste små varevogne med en
total på 2025 kg kan vejes ned til 1975 kg, så må du bare ikke have de
sidste 50 kg i lasten længere.
Det ses ikke så tit, men det sker at jeg kommer forbi en meget gammel
varevogn på hvide plader, som er blevet omregistreret til personbil,
fordi den med sin høje alder er tilpas billig i reg.-afgift i forhold
til den ekstraafgift på privatkørsel i gulpladebil.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Mogens (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-10-04 21:26


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:191rm0prdk7qq4nojfa3q9d5hbar66tqot@4ax.com...

>> Men det er surt at det koster 5000 om året, så. En billig bil der bliver
>> meget gammel, kommer til at aflevere det hele igen. Hvis den kom under,
>> ville den årlige straf kun være 900, og så sparer man reelt mere.

Du kan lade være at købe den nyere end medio '98,
hvor misundelsesafgiften blev indført.

> Det ses ikke så tit, men det sker at jeg kommer forbi en meget gammel
> varevogn på hvide plader, som er blevet omregistreret til personbil,
> fordi den med sin høje alder er tilpas billig i reg.-afgift i forhold
> til den ekstraafgift på privatkørsel i gulpladebil.

Afhængig af alder...




Preben Riis Sørensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-10-04 21:38


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev
> Kommer jo anpå hvilken bil det er, men de fleste små varevogne med en
> total på 2025 kg kan vejes ned til 1975 kg, så må du bare ikke have de
> sidste 50 kg i lasten længere.
> Det ses ikke så tit, men det sker at jeg kommer forbi en meget gammel
> varevogn på hvide plader, som er blevet omregistreret til personbil,
> fordi den med sin høje alder er tilpas billig i reg.-afgift i forhold
> til den ekstraafgift på privatkørsel i gulpladebil.

De nærmere regler herom (skift fra gul til hvid)?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-10-04 23:33

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>De nærmere regler herom (skift fra gul til hvid)?

Du henvender dig til Told & Skat med en forespørgsel på reg.-afgift af
pågældende bil på hvide plader. Er du tilfreds med svaret betaler du
depositum og kører vel til syn med bilen ...
Det er kun et spørgsmål om afgiften er tilpas lav, dvs. at bilen er
tilpas gammel.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Preben Riis Sørensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-10-04 23:57


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:95brm09faeqd5n941ngtii7o4tqd3vffpi@4ax.com...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:
>
> >De nærmere regler herom (skift fra gul til hvid)?
>
> Du henvender dig til Told & Skat med en forespørgsel på reg.-afgift af
> pågældende bil på hvide plader. Er du tilfreds med svaret betaler du
> depositum og kører vel til syn med bilen ...
> Det er kun et spørgsmål om afgiften er tilpas lav, dvs. at bilen er
> tilpas gammel.

Jeg formoder der ligger det i det, at hvis bilen efter vurdering er i halv
værdi, skal man også kun svare det halve af det oprindelige, for at få den
på hvide plader igen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Leonard (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-10-04 10:15

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Jeg formoder der ligger det i det, at hvis bilen efter vurdering er i halv
>værdi, skal man også kun svare det halve af det oprindelige, for at få den
>på hvide plader igen?

Told & Skat regner afgiften ud efter at bilen skal koste det samme som
andre tilsvarende biler koster ligenu. Nogengange regner de for højt
og andre gange for lavt. Hvis du så kan købe en meget billig bil på
gule plader kan det måske svare sig at få den på hvide.

Men oftest er en billig bil vel også så gammel at den ikke skal betale
mis.-afgift på gule plader, så om der er noget at spare ved jeg ikke,
men det er set nogle enkelte gange.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Jacob (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 14-10-04 15:36

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote in message news:<191rm0prdk7qq4nojfa3q9d5hbar66tqot@4ax.com>...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:
>
> >Kan den samme bil fikses ned under to ton hvis man ønsker det?
>
> Kommer jo anpå hvilken bil det er, men de fleste små varevogne med en
> total på 2025 kg kan vejes ned til 1975 kg, så må du bare ikke have de
> sidste 50 kg i lasten længere.

Gulpladebil over 2t: 30% afgift, samt 5000kr/år ved privat eller
blandet brug.
Gulpladebil under 2t: 90% afgift, samt 900kr/år ved privat eller
blandet brug.
Hvidpladebil: 180% afgift.

En gulpladebil omkring de 2t totalvægt til 150.000 ex.afgift ex.moms
skal du have i ca. 20 år før det kan betale sig at nedveje den til
under 2t.

Med andre ord: Vil du have en billig bil uden bagsæder, så køb en MPV
van på 2025kg.

--
Jacob

Preben Riis Sørensen (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 14-10-04 19:03


"Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dafcd3dc.0410140636.2454c665@posting.google.com...
> Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote in message
news:<191rm0prdk7qq4nojfa3q9d5hbar66tqot@4ax.com>...
> > "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:
> >
> > >Kan den samme bil fikses ned under to ton hvis man ønsker det?
> >
> > Kommer jo anpå hvilken bil det er, men de fleste små varevogne med en
> > total på 2025 kg kan vejes ned til 1975 kg, så må du bare ikke have de
> > sidste 50 kg i lasten længere.
>
> Gulpladebil over 2t: 30% afgift, samt 5000kr/år ved privat eller
> blandet brug.
> Gulpladebil under 2t: 90% afgift, samt 900kr/år ved privat eller
> blandet brug.
> Hvidpladebil: 180% afgift.
>
> En gulpladebil omkring de 2t totalvægt til 150.000 ex.afgift ex.moms
> skal du have i ca. 20 år før det kan betale sig at nedveje den til
> under 2t.
>
> Med andre ord: Vil du have en billig bil uden bagsæder, så køb en MPV
> van på 2025kg.

Det er halv misundelsesafg. ved blandet brug. Der findes biler der er
væsentligt under 150 000 ex.afgift, og har du den i tyve år på
misundelsesafgift sætter du pengene til igen, hvis ikke mere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jacob (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 15-10-04 18:43

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message news:<416ebf49$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:dafcd3dc.0410140636.2454c665@posting.google.com...
> > Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote in message
> news:<191rm0prdk7qq4nojfa3q9d5hbar66tqot@4ax.com>...
> > > "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:
> > >
> > > >Kan den samme bil fikses ned under to ton hvis man ønsker det?
> > >
> > > Kommer jo anpå hvilken bil det er, men de fleste små varevogne med en
> > > total på 2025 kg kan vejes ned til 1975 kg, så må du bare ikke have de
> > > sidste 50 kg i lasten længere.
> >
> > Gulpladebil over 2t: 30% afgift, samt 5000kr/år ved privat eller
> > blandet brug.
> > Gulpladebil under 2t: 90% afgift, samt 900kr/år ved privat eller
> > blandet brug.
> > Hvidpladebil: 180% afgift.
> >
> > En gulpladebil omkring de 2t totalvægt til 150.000 ex.afgift ex.moms
> > skal du have i ca. 20 år før det kan betale sig at nedveje den til
> > under 2t.
> >
> > Med andre ord: Vil du have en billig bil uden bagsæder, så køb en MPV
> > van på 2025kg.
>
> Det er halv misundelsesafg. ved blandet brug.

Det vidste jeg ikke, tak for oplysningen!

> Der findes biler der er
> væsentligt under 150 000 ex.afgift, og har du den i tyve år på
> misundelsesafgift sætter du pengene til igen, hvis ikke mere.

Jamen, så lad os tage nogle andre beløb når nu mit eksempel ikke kunne bruges:

Ex. moms & afgift: 50.000 kr
Inkl. moms & 30% afgift (>2t): 77.500 kr
Inkl. moms & 90% afgift (<2t): 107.500 kr
Inkl. moms & 180% afgift: 152.500 kr
Ejerskabs min. længde før nedvejning kan betale sig: 7,3 år

Ex. moms & afgift: 100.000 kr
Inkl. moms & 30% afgift (>2t): 155.000 kr
Inkl. moms & 90% afgift (<2t): 215.000 kr
Inkl. moms & 180% afgift: 305.000 kr
Ejerskabs min. længde før nedvejning kan betale sig: 14,6 år

--
Jacob

Preben Riis Sørensen (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 15-10-04 21:44


"Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> skrev
>
> Jamen, så lad os tage nogle andre beløb når nu mit eksempel ikke kunne
bruges:
>
> Ex. moms & afgift: 50.000 kr
> Inkl. moms & 30% afgift (>2t): 77.500 kr
> Inkl. moms & 90% afgift (<2t): 107.500 kr
> Inkl. moms & 180% afgift: 152.500 kr
> Ejerskabs min. længde før nedvejning kan betale sig: 7,3 år
>
> Ex. moms & afgift: 100.000 kr
> Inkl. moms & 30% afgift (>2t): 155.000 kr
> Inkl. moms & 90% afgift (<2t): 215.000 kr
> Inkl. moms & 180% afgift: 305.000 kr
> Ejerskabs min. længde før nedvejning kan betale sig: 14,6 år

Du regner korrekt. Man må så konkludere (som jeg allerede skrev), at de
billigste biler fornuftigst skal være under 2 ton. Hvis vi havde haft
galoperende rente, ville det bedre kunne gå an at de er over 2 ton.
Og for delvis privat anvendelse ser det endnu bedre ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jacob (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 16-10-04 16:13

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message news:<41703690$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> skrev
> >
> > Jamen, så lad os tage nogle andre beløb når nu mit eksempel ikke kunne
> bruges:
> >
> > Ex. moms & afgift: 50.000 kr
> > Inkl. moms & 30% afgift (>2t): 77.500 kr
> > Inkl. moms & 90% afgift (<2t): 107.500 kr
> > Inkl. moms & 180% afgift: 152.500 kr
> > Ejerskabs min. længde før nedvejning kan betale sig: 7,3 år
> >
> > Ex. moms & afgift: 100.000 kr
> > Inkl. moms & 30% afgift (>2t): 155.000 kr
> > Inkl. moms & 90% afgift (<2t): 215.000 kr
> > Inkl. moms & 180% afgift: 305.000 kr
> > Ejerskabs min. længde før nedvejning kan betale sig: 14,6 år
>
> Du regner korrekt. Man må så konkludere (som jeg allerede skrev), at de
> billigste biler fornuftigst skal være under 2 ton. Hvis vi havde haft
> galoperende rente, ville det bedre kunne gå an at de er over 2 ton.
> Og for delvis privat anvendelse ser det endnu bedre ud.

Tja, det er vel nok mest fornuftigt med <2t.

Mit syn er nok lidt farvet af at jeg vil have en relativt dyr bil (som
i 2. eksempel), uden bagsæder, til billige penge og skal bruge den
blandet erhverv/privat. For mig går der ca. 30 år før en nedvejning
kan betale sig, og da jeg regner med at eje bilen i ca. 6 år, sååå...

Noget andet er at man kan få mere bil uden at have kapitalen - men man
betaler selvfølgelig i det lange løb aligevel.

--
Jacob

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste