VW Passat W8 ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 17:25

Forhandles W8'eren ikke herhjemme ?
Jeg var lige ude og trille lidt i sådan en i dag, det er da en okay bil
Skulle så lige se priser/tekniske specs. på nettet, men på www.vw.dk er den
ikke at finde (eller er jeg blind).
Hvad er egentlig specs på maskineriet ? Er de alle med 4WD ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 17:46

> Jeg var lige ude og trille lidt i sådan en i dag, det er da en okay bil

Absolut - meget lækker.

> Skulle så lige se priser/tekniske specs. på nettet, men på www.vw.dk er
den
> ikke at finde (eller er jeg blind).
> Hvad er egentlig specs på maskineriet ? Er de alle med 4WD ?

275 hk på 8 cylindrer og 3999 ccm. De er alle 4WD.

Jeg har hørt fra Mogens Knudsen, at de er meget dyre i reservedele, så måske
skulle man have sig en alm V6 med turbo fra HGP i stedet - den er også langt
hurtigere..

http://www.hgp-turbo.de/vw/v6.html

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 17:52

Jan W. Nielsen wrote:

> Absolut - meget lækker.

Ja især når man bagefter sætter sig ind i en '98 TDI'er, bwadr for en øse
sammenlignet med den anden

> 275 hk på 8 cylindrer og 3999 ccm.

Hvordan er opbygningen af maskinen ?
Jeg tænker på hvorfor den hedder W8 ?
Det er jo ikke til at se noget rigtigt i maskinhallen, da det hele jo er
"pakket" pænt ind i alu.

> De er alle 4WD.

Det mente jeg også nok

> Jeg har hørt fra Mogens Knudsen, at de er meget dyre i reservedele,
> så måske skulle man have sig en alm V6 med turbo fra HGP i stedet -
> den er også langt hurtigere..
>
> http://www.hgp-turbo.de/vw/v6.html

Jeg var for noget tid siden ude og køre i en 2001 Audi A6 4,2 V8 Quattro,
den vil jeg hellere have, såfremt at der skulle stå VAG på min næste bil

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 12-10-04 18:04

> Hvordan er opbygningen af maskinen ?
> Jeg tænker på hvorfor den hedder W8 ?

Gad vide om det ikke er fordi den er bygget som 2 V4 motorer der er koblet
sammen. (Altså 4 sæt knaster og det hele(. Det gør den mere kompakt
(kortere) og motorrummet i en Passat synes jeg ikke er det største til en
V8.

Koncernen laver også W12 maskinen som så vel er 2 V6'ere "sat sammen".

Correct me if I'm wrong :)

/Nikolaj

PS: Er det samme princip i en DB7 ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 18:10

Nikolaj B. Kjeldsen wrote:

> [...]
> største til en V8.
>
> Koncernen laver også W12 maskinen som så vel er 2 V6'ere "sat sammen".

Jeg har læst at deres W12 maskine "bare" er 2 stk VR6 maskiner der er sat
sammen.
Men hvordan med W8'eren ?
VAG har jo ikke lige nogle VR4'ere i programmet, eller hvad ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 18:19

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Jeg har læst at deres W12 maskine "bare" er 2 stk VR6 maskiner der er sat
>sammen.
>Men hvordan med W8'eren ?
>VAG har jo ikke lige nogle VR4'ere i programmet, eller hvad ?

Du skulle nu have været med i Bella - så havde du hørt vores debat om
det W plagiat

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 18:15

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Du skulle nu have været med i Bella -

Ja det må blive en anden god gang

> så havde du hørt vores debat om
> det W plagiat

Fortæl, fortæl .....

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 19:04

>Fortæl, fortæl .....

Tegn et W - det bliver aldrig til en motor ......

Det er højst en VV motor , aldrig en W

(og det fik vi timer til at gå med , næsten )

en W motor, skulle jo betyde 3 cylinderrækker

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-10-04 19:25

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Tegn et W - det bliver aldrig til en motor ......
>

> Det er højst en VV motor , aldrig en W
>

> (og det fik vi timer til at gå med , næsten )
>
> en W motor, skulle jo betyde 3 cylinderrækker

Fortæl du det til VW
Det er jo også dem der har opfundet begrebet VR6 også.
Selvom de jo ikke var de første til at lave sådan nogle V-rækkemotorer

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 20:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Fortæl du det til VW

du kender mig da så godt, at du ved, jeg ikke ville forpasse
muligheden , men en sur Fnat sælger havde åbenbart advaret de andre
sælgere på messen ;)

>Det er jo også dem der har opfundet begrebet VR6 også.
>Selvom de jo ikke var de første til at lave sådan nogle V-rækkemotorer

De har nok aldrig været de første til noget som helst ;)

(og bliver det nok heller ikke)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik

Dato : 13-10-04 18:12

> en W motor, skulle jo betyde 3 cylinderrækker
> jan@Fedtegreven.dk
Det er helt korrekt at W betyder 3 cylinderrækker , hvordan man så fordeler
8 eller 12 for densags skyld ud over de 3 rækker melder historien ikke noget
om ... men jeg gætter på at det er extrem dyr motor at få serviceret

mvh
Vejgaard

Fra : Morten Snedker

Dato : 14-10-04 09:50

On Tue, 12 Oct 2004 20:04:22 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Tegn et W - det bliver aldrig til en motor ......
>

>Det er højst en VV motor , aldrig en W

Gad vide hvordan en VW motor så ser ud...?

/Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-10-04 17:36

Morten Snedker <morten"udelad"@<udelad>dbconsultdotdk> skrev :

>Gad vide hvordan en VW motor så ser ud...?

Trist, kedelig - gemt væk i et hjørne under et flaprende plasticskjold

;)

( eller var det Fiat ?)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 12-10-04 18:22

> Jeg har læst at deres W12 maskine "bare" er 2 stk VR6 maskiner der er sat
> sammen.

Også klart mit indtryk - to V6 maskiner sat sammen !

> Men hvordan med W8'eren ?
> VAG har jo ikke lige nogle VR4'ere i programmet, eller hvad ?

Jeg ved det faktisk ikke så der skal "bedrevidende" til :)

Et bud kunne dog være at man har taget V6'eren og så "kappet" en cylinder af
hver række for at få et W8 der er kortere. Mener at W12 er 6.0 og W8 er 4.0
og så passer pengene vel ! - Det kunne da ligne dem for at holde
udviklingsomkostningerne nede. Hvor svært kan det være at "klippe" lidt at
tegningen af i ProE eller hvad de nu bruger :)

/Nikolaj

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-10-04 18:21

Nikolaj B. Kjeldsen wrote:
> [...]

Det står altsammen her:
http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/tech_engine_packaging.htm

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 19:05

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev :

>Det står altsammen her:
>Det står altsammen her:
>Det står altsammen her:
>Det står altsammen her:

*host* ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-10-04 11:21

Per Beer Hansen wrote:

> Hvordan er opbygningen af maskinen ?
> Jeg tænker på hvorfor den hedder W8 ?

Uden at være helt sikker, mener jeg at motoren udefra ligner en
normal V motor, blot med nogle ret brede topstykker. Under hvert
topstykke gemmer sig en cylinderrække med 4 stempler i zig-zag
efter "VR6-princippet". Da hver cylinderbank princippielt er en 15
graders V4, mener VW at det samlede resultat bør hedde en W8.
Havde der været lidt mere end 15 grader mellem de små V'er, så
havde det kunne være en motor med 4 topstykker og 1 krumptap. Nu
deler cylinderrækkerne topstykker to og to, dvs. 4 cylinderrækker,
2 topstykker og 1 krumptap. Forvirret??

Lidt ascii-art:

Normal V8, set ovenfra:

o o
o o
o o
o o

W8:

o o
o o
o o
o o

Fordelen ved W8'eren er at man kan klemme motoren i
længderetningen, så cylindrene "overlapper" hinanden, det giver en
kortere motor end en V8'er..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim

Dato : 13-10-04 19:52

Lidt OT, men kan det passe der kører en Audi A8 W12 her i byen? Troede
nemlig kun de lavede en 4.2 liters V8

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-10-04 09:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Hvis det er fordi du vil ha' en du spørger så kunne det se ud som om du skal
skynde dig, artiklen her http://www.dinside.no/php/art.php?id=110743
Indleder med:

"Volkswagen vil ikke innrømme at Passat W8 har vært en fiasko. Men det
faktum at Volkswagen nå stanser produksjonen av bilen, lenge før nye Passat
er på banen, taler sitt eget språk."

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-10-04 09:08

Kim Kristensen wrote:

> Hvis det er fordi du vil ha' en

Jamen jeg vil da gerne ha' en, bare jeg ikke selv skal betale for den
Hvis jeg en dag fik råd til sådan en bil, så skulle der ikke stå VW på den

Per
www.perbeer.ninja.dk