Opel fyrer 7000 af 12000 ansatte...
Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 17:13

Iflg. diverse medier idag, har GM besluttet at Opel i Tyskland skal opsige
7000 af sine 12000 medarbejdere.

Det må siges at være en god nyhed for Saab, da det sandsynligvis betyder at
Saab i Trollhättan skal overtage produktionen af Opel Vectra og Signum.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : BJ

Dato : 12-10-04 17:18

KLIP

> [...]
> at Saab i Trollhättan skal overtage produktionen af Opel Vectra og Signum.

Det er vist en udpræget misforståelse, når både Opel, Saab samt Vauxhall i
England er tabsgivende.

Dette er vist desværre blot begyndelsen på lavinen.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 17:32

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> KLIP

> Det er vist en udpræget misforståelse, når både Opel, Saab samt Vauxhall i
> England er tabsgivende.

Ja, men udmeldingen fra GM-bossen er stadig at der er bedre muligheder i
Trolhättan-fabrikken, end der er i Rüsselsheim. Desuden tror jeg ikke på at
Opel kan fjerne 7000 stillinger, og fortsat producere det samme antal biler
som før. Noget af produktionen MÅ skulle flyttes.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : BJ

Dato : 12-10-04 18:21

KLIP

> Noget af produktionen MÅ skulle flyttes.

Helt sikkert.

Spørgsmålet er blot, hvorhen.

Jeg tror de 3 nævnte lande har små chancer, når man ser på lønomkostningerne
og ikke helt uvæsentligt, strejke-"traditionen" hos nogen.

Denne bønnetæller har også et ord at skulle have sagt: "På samme tid
advarede den amerikanske bilkoncerns øverste regnskabschef, John Devine, om,
at udsigterne for Europas forarbejdende industri er dystre.".

Bjørn Jørvad

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-10-04 21:21

On Tue, 12 Oct 2004 18:31:47 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>. Desuden tror jeg ikke på at
>Opel kan fjerne 7000 stillinger, og fortsat producere det samme antal biler
>som før. Noget af produktionen MÅ skulle flyttes.

Det ville da være dumt at producere det samme antal biler som før for
Opel. Så skal de da til at investere i nogle store lagerhaller.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : BJ

Dato : 13-10-04 14:19

KLIP

> Det ville da være dumt at producere det samme antal biler som før for
> Opel. Så skal de da til at investere i nogle store lagerhaller.

Der er faktisk noget om snakken .... generelt:

Indklip:

Salget af biler i Vesteuropa faldt i september for tredje måned i træk, og
det truer med at ødelægge den økonomiske vækst i EU, eftersom bilfabrikkerne
sidder på en stor del af Europas fremstillingsproduktion.

Det er især Peugeot, der har problemer. Den franske bilproducents
markedsandel faldt i september fra 13,7 til 12,6 pct. efter at have solgt
8,3 pct. færre biler.

Det kører heller ikke for den franske kollega Renault. Her blev der solgt
129.830 i september, hvilket svarer til et fald på 5,2 pct.

Indklip slut.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-04 17:20

> [...]

> Det er især Peugeot, der har problemer. Den franske bilproducents
> markedsandel faldt i september fra 13,7 til 12,6 pct. efter at have solgt

Så på tysk tv igår at VW også har store problemer med at afsætte den nye
Golf.
Dejligt at bl.a. Saab går frem i salgstallene, modsat de andre....

--
M.v.h.