Erfaringer med Toyota Yaris Verso 1,4 D4
Fra : Henrik

Dato : 12-10-04 13:06

Er der nogen som har erfaringer med denne Toyota som pendlerbil 200+ km. om dagen.
Holder økonomien ?
Er den for lille til to Barnestole?
Larmer den for meget på motorvejen ?

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 16:44

"Henrik" <hengel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har erfaringer med denne Toyota som pendlerbil 200+ km.
> om dagen.

Iflg. flere jeg har snakket med, kører de mellem 20 og 23 km/l på motorvej -
d.v.s. 120 - 140 km/t.

> Holder økonomien ?

Skulle jeg mene, ja.

> Er den for lille til to Barnestole?

Nej.

> Larmer den for meget på motorvejen ?

Jeg synes det ikke. Det er i det hele taget den bedste Yaris, den diesel.
Det er en lille perle af en motor. Og dejligt kraftoverskud.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Olesen

Dato : 12-10-04 17:15

om dagen.

> Iflg. flere jeg har snakket med, kører de mellem 20 og 23 km/l på
motorvej -
> d.v.s. 120 - 140 km/t.

Er 20 km/ltr. ved 120 i 5. gear ikke vanvittig lidt for en så ny/lille
(måske avanceret) dieselmotor ??
Hvor lidt går en Avensis diesel så sammenlignet, størrelsen taget i
betragtning ?

Hvis man kan sammenligne, hvilken mini er så bedst, 206 Hdi eller Yaris 1.4
diesel ?

Fra : phk

Dato : 12-10-04 18:02

> Er 20 km/ltr. ved 120 i 5. gear ikke vanvittig lidt for en så ny/lille
> (måske avanceret) dieselmotor ??

Min Golf III fra 97 går 18,75 km på literen ved ægte 120 målt over 1000+ km
flere gange.

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-10-04 18:06

> Er 20 km/ltr. ved 120 i 5. gear ikke vanvittig lidt for en så ny/lille
> (måske avanceret) dieselmotor ??

Nej. Det er de færreste biler der går over 20km/l ved 120km/t.

> Hvor lidt går en Avensis diesel så sammenlignet, størrelsen taget i
> betragtning ?

Svært at sige, men nok 17-18km/l.

> Hvis man kan sammenligne, hvilken mini er så bedst, 206 Hdi eller Yaris
> 1.4
> diesel ?

Jeg ville hellere have en Yaris 1.4D4D end en 206 1.4HDi. Bilen er bedre og
motoren er bedre, bl..a. fordi den har intercooler.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Nu også med Garmin navigation til super priser.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 18:14

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:416c0ef6$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Svært at sige, men nok 17-18km/l.

Jep.

> Jeg ville hellere have en Yaris 1.4D4D end en 206 1.4HDi. Bilen er bedre
> og motoren er bedre, bl..a. fordi den har intercooler.

Samme hér - selvom Pøsjø'en er smartere.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-10-04 19:31

> Samme hér - selvom Pøsjø'en er smartere.

Jamen det er så også dens store force. Den er også smartere end en Fabia,
men ubetinget en ringere bil. Hov, glemte jeg at nævne, at jeg har købt en
Fabia?

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 20:50

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:416c22e3$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jamen det er så også dens store force. Den er også smartere end en Fabia,
> men ubetinget en ringere bil. Hov, glemte jeg at nævne, at jeg har købt en

Enig igen.

--
M.v.h.