/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er Scorpioen for sløv?
Fra : Sidious


Dato : 12-10-04 11:22

Hejsa allesammen

Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov og
frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart komforten.
Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget meget
på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen bliver
for sløv til mig? Jeg er jo vant til en frisk lille bil, og selvom den er
hurtig og har ca. 112 heste til sine små 875 kg, synes jeg stadig der virker
lidt død. Så spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for skuffet, ved at sætte
mig ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken om en aut. geark. men
den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal være super-komfort, men
den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der kører rundt.

Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.

Med venlig Hilsen
JJ, Aab.



 
 
Brian Sørup (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 12-10-04 11:42


"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hejsa allesammen
>
> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov
og
> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
komforten.
> Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget
meget
> på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen
bliver
> for sløv til mig?

Du startede selv........
))

Gu bliver den ej for sløv -
hvis min hukommelse gør mig ret men er jeg at Scorpio'en med Aut.gear
ligger omkring 9,5 - 10sek i paradedisciplinen 0-100Km/t.
fra 100 - 150 æder den Golleren med lethed.

Topfarten er ca. den samme for de 2 biler - benzinøkonomien hælder til
Gollerens fordel

Det er ikke en bil du smider omkring hjørner på samme måde som Golf'en,
men med et sæt gode dæk og fælge er den heller ikke ligefrem ueffen.
På de org. 15" alu'er med 205/60 dæk kan der godt være lidt slinger i
valsen - men med 225/45 dæk på 7½x16 Fælge er den ret stabil.

Kig efter den faceliftede model med hvide blinklys og forlygter a'la
Sierra'ens
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car





Sidious (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Sidious


Dato : 12-10-04 12:10


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2t1qnsF1q93u1U1@uni-berlin.de...
>
> "Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>> Hejsa allesammen
>>
>> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov
> og
>> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
> komforten.
>> Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget
> meget
>> på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen
> bliver
>> for sløv til mig?
>
> Du startede selv........
> ))
>
> Gu bliver den ej for sløv -
> hvis min hukommelse gør mig ret men er jeg at Scorpio'en med Aut.gear
> ligger omkring 9,5 - 10sek i paradedisciplinen 0-100Km/t.
> fra 100 - 150 æder den Golleren med lethed.
>
> Topfarten er ca. den samme for de 2 biler - benzinøkonomien hælder til
> Gollerens fordel
>
> Det er ikke en bil du smider omkring hjørner på samme måde som Golf'en,
> men med et sæt gode dæk og fælge er den heller ikke ligefrem ueffen.
> På de org. 15" alu'er med 205/60 dæk kan der godt være lidt slinger i
> valsen - men med 225/45 dæk på 7½x16 Fælge er den ret stabil.
>
> Kig efter den faceliftede model med hvide blinklys og forlygter a'la
> Sierra'ens
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
>

Hejsa

Jeg håbede da også på at det blev enten dig eller Jan der svarede på mit
spørgsmål, da jeg nu har fulgt jeres Scorpio fortællinger i nogle år
efterhånden. Men du mener absolut ikke jeg vil blive skuffet med hensyn til
præstationerne? Det skal siges jeg holder mig mest på motorvejen når jeg
kører. Hvordan med hensyn til vindstøj, dækstøj, blæser støj og al mulig
anden støj i bilen, som man nu kan komme i tanke om. For den jeg har nu
støjer jo helt åndsvagt. Ved 140 kan man ikke længere snakke sammen. Der
skal man råbe sammen.





Rasmus (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 12-10-04 17:46


"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> wrote in message
news:416bbb70$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:2t1qnsF1q93u1U1@uni-berlin.de...
> >
> > "Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> >> Hejsa allesammen
> >>
> >> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov
> > og
> >> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
> > komforten.
> >> Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget
> > meget
> >> på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen
> > bliver
> >> for sløv til mig?
> >
> > Du startede selv........
> > ))
> >
> > Gu bliver den ej for sløv -
> > hvis min hukommelse gør mig ret men er jeg at Scorpio'en med Aut.gear
> > ligger omkring 9,5 - 10sek i paradedisciplinen 0-100Km/t.
> > fra 100 - 150 æder den Golleren med lethed.
> >
> > Topfarten er ca. den samme for de 2 biler - benzinøkonomien hælder til
> > Gollerens fordel
> >
> > Det er ikke en bil du smider omkring hjørner på samme måde som Golf'en,
> > men med et sæt gode dæk og fælge er den heller ikke ligefrem ueffen.
> > På de org. 15" alu'er med 205/60 dæk kan der godt være lidt slinger i
> > valsen - men med 225/45 dæk på 7½x16 Fælge er den ret stabil.
> >
> > Kig efter den faceliftede model med hvide blinklys og forlygter a'la
> > Sierra'ens
> > --
> > Brian Sørup
> > Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
> >
>
> Hejsa
>
> Jeg håbede da også på at det blev enten dig eller Jan der svarede på mit
> spørgsmål, da jeg nu har fulgt jeres Scorpio fortællinger i nogle år
> efterhånden. Men du mener absolut ikke jeg vil blive skuffet med hensyn
til
> præstationerne? Det skal siges jeg holder mig mest på motorvejen når jeg
> kører. Hvordan med hensyn til vindstøj, dækstøj, blæser støj og al mulig
> anden støj i bilen, som man nu kan komme i tanke om. For den jeg har nu
> støjer jo helt åndsvagt. Ved 140 kan man ikke længere snakke sammen. Der
> skal man råbe sammen.

......er det så ikke fordi du har monteret K&N + sportsudstødning?
Jeg havde engang en Golf II GTI 8v, der kunne man da køre 150-160 km/t uden
at lydniveauet var irriterende.

mvh
Rasmus



jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 18:09

"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev :

>Jeg håbede da også på at det blev enten dig eller Jan der svarede på mit
>spørgsmål, da jeg nu har fulgt jeres Scorpio fortællinger i nogle år
>efterhånden.

Hehe - Scorpioen er jo ikke en racerbil, selv om de jo kan det der
med at lægge fra land.

>Men du mener absolut ikke jeg vil blive skuffet med hensyn til
>præstationerne?


Hvis du ønsker dig en komfortabel og rummelig bil - bliver du ikke
skuffet. Den følger iøvrigt bestemt fint med i trafikken.

200hk versionen, måske lidt mere end 145hypperen - men kører ud med
automatgear, er det ikke noget man gider kymre sig om - skal du væk
fra et kryds, så flader man bare pedalen, og den rubber neglene

>Det skal siges jeg holder mig mest på motorvejen når jeg
>kører. Hvordan med hensyn til vindstøj, dækstøj, blæser støj og al mulig
>anden støj i bilen, som man nu kan komme i tanke om.

Siger sætningen "mit digitalur larmer" dig noget ? <grin>

>For den jeg har nu støjer jo helt åndsvagt. Ved 140 kan man ikke længere snakke
>sammen. Der skal man råbe sammen.


tjaehhh - i både min 2.9i'er, og fruen's 2.4i'er taler vi fint sammen,
selv på den forkerte side af 170

(og det uden at hæve røsten)





--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Niels Skaaning (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 12-10-04 12:07

"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hejsa allesammen
>
> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov og
> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
komforten.
> Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget
meget
> på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen bliver
> for sløv til mig? Jeg er jo vant til en frisk lille bil, og selvom den er
> hurtig og har ca. 112 heste til sine små 875 kg, synes jeg stadig der
virker
> lidt død. Så spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for skuffet, ved at
sætte
> mig ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken om en aut. geark. men
> den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal være super-komfort, men
> den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der kører rundt.
>
> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.

Så tag et kig på en Peugoet 605 V6 med enten 12v (170 hk) eller 24 (200 hk).
De er billige og ikke nær så sløve som en stor Sie... undskyld, Scorpio.

NS



Torben Scheel (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 12-10-04 13:33

Sidious wrote:
> Hejsa allesammen
>
> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget
> sjov og frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og
> gokart komforten. Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at
> køre i. Jeg har kigget meget på en Ford Scorpio < '95. Og KUN
> 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen bliver for sløv til mig? Jeg er jo
> vant til en frisk lille bil, og selvom den er hurtig og har ca. 112
> heste til sine små 875 kg, synes jeg stadig der virker lidt død. Så
> spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for skuffet, ved at sætte mig
> ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken om en aut. geark.
> men den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal være
> super-komfort, men den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der
> kører rundt.

Det lyder som om en Rover 620ti kan opfylde dit behov.
http://www.geocities.com/rover620turbo/frame1.htm

--
vh
Torben




Sidious (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Sidious


Dato : 12-10-04 13:14


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:416bc8d5$1@news.carlbro.dk...
> Sidious wrote:
>> Hejsa allesammen
>>
>> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget
>> sjov og frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og
>> gokart komforten. Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at
>> køre i. Jeg har kigget meget på en Ford Scorpio < '95. Og KUN
>> 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen bliver for sløv til mig? Jeg er jo
>> vant til en frisk lille bil, og selvom den er hurtig og har ca. 112
>> heste til sine små 875 kg, synes jeg stadig der virker lidt død. Så
>> spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for skuffet, ved at sætte mig
>> ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken om en aut. geark.
>> men den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal være
>> super-komfort, men den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der
>> kører rundt.
>
> Det lyder som om en Rover 620ti kan opfylde dit behov.
> http://www.geocities.com/rover620turbo/frame1.htm
>
> --
> vh
> Torben
>
Hovsa...

Jeg kan lige se at det skal nævnes at prisen også spiller en rolle. En Rover
620Ti er også en super lækker bil. Men den fås vidst ikke med aut. og så er
den noget dyrere. En scorptio 2,9 kan jo fås for en 40-50k, så biler i samme
prisleje er jo at foretrække.

På forhånd tak.

JJ



Aragorn Elessar (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 12-10-04 13:29


"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> wrote in message
news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hejsa allesammen
>
> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov og
> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
komforten.
> Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget
meget
> på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen bliver
> for sløv til mig? Jeg er jo vant til en frisk lille bil, og selvom den er
> hurtig og har ca. 112 heste til sine små 875 kg, synes jeg stadig der
virker
> lidt død. Så spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for skuffet, ved at
sætte
> mig ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken om en aut. geark. men
> den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal være super-komfort, men
> den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der kører rundt.
>
> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.
>
> Med venlig Hilsen
> JJ, Aab.


Hej JJ.

Tjah, eksens Scorpio 2.9i'er åd da glad og gerne både små og større
Brian-øser, og også motorcykler, så jeg tror ikke du får de store problemer
der.
Størrelsesforskellen vil så kræve en gang tilvænning, men du vil hurtigt
finde ud af, at det er en dejlig bil der kan lidt mere end man regner med,
selv om den ligner noget, der kræver blød hat og høj cigarføring. Men det
kan du jo bare lave om på.
Regn også med at den nok guffer lidt mere brændstof, selvfølgelig alt efter
kørestil.
På Østrigsturen fik vi den dog helt op på 13 km/ltr.! *G* (Eller var det 11?
Kan sgutte huske det...)

Mvh

Aragorn_DK - der savner Scorpioen!

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================




Hans Joergensen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-10-04 13:38

Aragorn Elessar wrote:
> Tjah, eksens Scorpio 2.9i'er åd da glad og gerne både små og større
> Brian-øser, og også motorcykler, så jeg tror ikke du får de store problemer
> der.

Det må da vist være da den var over 100km/t den åd motorcykler ?

// Hans, på en 350cc der indtil videre ikke er blevet taget af nogen
// bil i optræk fra 0-100, selv om nogle dyre slæder naturligvis
// godt kan klare den sag
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

John Sahl (12-10-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-04 13:49

Hans Joergensen wrote:
> Det må da vist være da den var over 100km/t den åd motorcykler ?

En dag jeg hvor kæresten og jeg lå og kørte lidt friskt på
roskildevej ind mod Kbh (Kæresten havde et vigtigt møde)
fulgte der en motorcykel med lige i røven på mig, nok fordi
jeg gav ham lidt plads at køre med på.

På et tidspunkt følte han så lige jeg skulle sættes lidt på plads,
så han vred håndtaget i bund og ville stryge udenom, men lige
på det tidspunkt kørte jeg med 1,2bars ladetryk så jeg gjorde
det samme i Uno'en og han måtte pænt trække ind på plads
igen

Efter det lod jeg farten falde og han trak stille op på siden
af bilen, gav mig thumbs up og smilede over hele 5-øren,
hvor efter vi begge kørte videre i godt humør.. God start
på dagen

Nåh ja, det var dagen før Uno'en blev stjålet

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Olesen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 12-10-04 17:19


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:ckgjrh$23d1$1@news.cybercity.dk...


> Efter det lod jeg farten falde og han trak stille op på siden
> af bilen, gav mig thumbs up og smilede over hele 5-øren,
> hvor efter vi begge kørte videre i godt humør.. God start
> på dagen

Hvad så, hvis han havde efterladt dig i støvet ?
Så var dagen vel ikke ødelagt af dên grund ? *S*



John Sahl (12-10-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-04 17:32

Olesen wrote:
> Hvad så, hvis han havde efterladt dig i støvet ?

Så havde vi da stadig kunnet grine over det.

> Så var dagen vel ikke ødelagt af dên grund ? *S*

Nej da, kan man ikke tåle at tabe skal man ikke
spille.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Aragorn Elessar (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 12-10-04 15:42


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrncmnk22.1m6.haj@enterprise-server.dk...
> Aragorn Elessar wrote:
> > Tjah, eksens Scorpio 2.9i'er åd da glad og gerne både små og større
> > Brian-øser, og også motorcykler, så jeg tror ikke du får de store
problemer
> > der.
>
> Det må da vist være da den var over 100km/t den åd motorcykler ?
>
> // Hans, på en 350cc der indtil videre ikke er blevet taget af nogen
> // bil i optræk fra 0-100, selv om nogle dyre slæder naturligvis
> // godt kan klare den sag
> --
> Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Næh, det var fra stilstand ved rødt, og da det blev grønt fes den da forbi
en mc'er der startede på samme tidspunkt - og jo, han gav cyklen gas.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Hans Joergensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-04 11:19

Aragorn Elessar wrote:
> Næh, det var fra stilstand ved rødt, og da det blev grønt fes den da forbi
> en mc'er der startede på samme tidspunkt - og jo, han gav cyklen gas.

Ok, så må det have været en MZ'er eller lign køretøj

Stort set alt på 500cc og op efter har 0-100 tider på under 6-7sek.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Aragorn Elessar (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 13-10-04 11:42


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrncmq09d.1m6.haj@enterprise-server.dk...
> Aragorn Elessar wrote:
> > Næh, det var fra stilstand ved rødt, og da det blev grønt fes den da
forbi
> > en mc'er der startede på samme tidspunkt - og jo, han gav cyklen gas.
>
> Ok, så må det have været en MZ'er eller lign køretøj
>
> Stort set alt på 500cc og op efter har 0-100 tider på under 6-7sek.
>
> // Hans
> --
> Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Næh, det var en af de nye store BMW'er.
Husker det tydeligt, for jeg sad og savlede over cyklen!
Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Hans Joergensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-04 12:26

Aragorn Elessar wrote:
> Næh, det var en af de nye store BMW'er.
> Husker det tydeligt, for jeg sad og savlede over cyklen!

Ergo burde den også kunne klare 0-100 på omkring 5sek...

Han gav vist ikke gas

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Sidious (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Sidious


Dato : 12-10-04 14:10


"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse
news:416bcf1c$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> wrote in message
> news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>> Hejsa allesammen
>>
>> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov og
>> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
> komforten.
>> Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har kigget
> meget
>> på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om bilen
>> bliver
>> for sløv til mig? Jeg er jo vant til en frisk lille bil, og selvom den er
>> hurtig og har ca. 112 heste til sine små 875 kg, synes jeg stadig der
> virker
>> lidt død. Så spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for skuffet, ved at
> sætte
>> mig ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken om en aut. geark.
>> men
>> den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal være super-komfort, men
>> den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der kører rundt.
>>
>> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
>> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
>> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.
>>
>> Med venlig Hilsen
>> JJ, Aab.
>
>
> Hej JJ.
>
> Tjah, eksens Scorpio 2.9i'er åd da glad og gerne både små og større
> Brian-øser, og også motorcykler, så jeg tror ikke du får de store
> problemer
> der.
> Størrelsesforskellen vil så kræve en gang tilvænning, men du vil hurtigt
> finde ud af, at det er en dejlig bil der kan lidt mere end man regner med,
> selv om den ligner noget, der kræver blød hat og høj cigarføring. Men det
> kan du jo bare lave om på.
> Regn også med at den nok guffer lidt mere brændstof, selvfølgelig alt
> efter
> kørestil.
> På Østrigsturen fik vi den dog helt op på 13 km/ltr.! *G* (Eller var det
> 11?
> Kan sgutte huske det...)
>
> Mvh
>
> Aragorn_DK - der savner Scorpioen!
>
> --
> =================
> www.welles.dk
> www.bmwmc.dk
> www.furnituretiger.dk
> =================
>
Hejsa

Ok, det lyder jo rigtig lovende. Men var bilen der med aut. eller man. gear?

Benzin forbruget er jeg sgu egentlig lidt ligeglad med. Jeg kører ca. 11,5
km/l i min gamle golf, og bruger i gnms ca. 1200,- i benzin om måneden.
Skulle jeg ligepludselig bruge 2400,- istedet, gør det ikke noget, bare jeg
er godt kørende.

Med venlig hilsen
JJ



Aragorn Elessar (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 12-10-04 15:40


"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> wrote in message
news:416bd7ac$0$8241$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
-klippe-

> Hejsa
>
> Ok, det lyder jo rigtig lovende. Men var bilen der med aut. eller man.
gear?
>
> Benzin forbruget er jeg sgu egentlig lidt ligeglad med. Jeg kører ca. 11,5
> km/l i min gamle golf, og bruger i gnms ca. 1200,- i benzin om måneden.
> Skulle jeg ligepludselig bruge 2400,- istedet, gør det ikke noget, bare
jeg
> er godt kørende.
>
> Med venlig hilsen
> JJ


Hej JJ.

Scorpioen var med automatgear, hvilket gør at man - hvis man er vant til
alm. dyt - sidder og flagrer med den ene bagpote i begyndelsen, og ikke ved
hvad man skal gøre ved den. Men det kommer efterhånden.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



FJ (12-10-2004)
Kommentar
Fra : FJ


Dato : 12-10-04 14:42

Jeg kører i en Mazda 626 GT 2,5 V6 24v fra 1993 og jeg syntes du skulle
prøve sådan en hvis du kan finde en der er ok. Min trækker fra det meste.
0-100 på 8,3sek & 230km/t i topfart. Den ligger kanongodt på vejen, da den
har strammere undervogn end de almindelige Mazda 626.
Bare et forslag.

"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hejsa allesammen
>
> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov og
> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
> komforten. Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har
> kigget meget på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om
> bilen bliver for sløv til mig? Jeg er jo vant til en frisk lille bil, og
> selvom den er hurtig og har ca. 112 heste til sine små 875 kg, synes jeg
> stadig der virker lidt død. Så spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for
> skuffet, ved at sætte mig ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken
> om en aut. geark. men den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal
> være super-komfort, men den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der
> kører rundt.
>
> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.
>
> Med venlig Hilsen
> JJ, Aab.
>



John Sahl (12-10-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-10-04 14:50

FJ wrote:
> Jeg kører i en Mazda 626 GT 2,5 V6 24v fra 1993 og jeg syntes du
> skulle prøve sådan en hvis du kan finde en der er ok. Min trækker fra
> det meste. 0-100 på 8,3sek & 230km/t i topfart. Den ligger kanongodt
> på vejen, da den har strammere undervogn end de almindelige Mazda 626.
> Bare et forslag.

Hvordan er det med reservedelspriserne på sådan en slæde?
Jeg mindes en kammerat der postede vanvittige beløb i hans
626'er nemlig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



FJ (12-10-2004)
Kommentar
Fra : FJ


Dato : 12-10-04 15:40


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:ckgncv$26t5$1@news.cybercity.dk...
> FJ wrote:
>> Jeg kører i en Mazda 626 GT 2,5 V6 24v fra 1993 og jeg syntes du
>> skulle prøve sådan en hvis du kan finde en der er ok. Min trækker fra
>> det meste. 0-100 på 8,3sek & 230km/t i topfart. Den ligger kanongodt
>> på vejen, da den har strammere undervogn end de almindelige Mazda 626.
>> Bare et forslag.
>
> Hvordan er det med reservedelspriserne på sådan en slæde?
> Jeg mindes en kammerat der postede vanvittige beløb i hans
> 626'er nemlig.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk

> Vi kæmper hårdt for det


Den er ikke dyrere end så mange andre biler. Min har nu kørt 233000 km og
har ikke kostet mig andet end almindelig vedligehold.

Jeg har kørt Mazda 626 (2,0 & 2,5) i 10 år og jeg har aldrig været så
billigt kørende før. (jeg har haft 21 biler inden Mazda).
>
>



Cosworth POWER (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 12-10-04 15:09

> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene
> der blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da
> den er spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der
> ikke endnu.

Køb det du vil have fra start af - blot min mening! Bilerne skal
selvfølgelig prøves inden, men forvent ikke at få en bil til de små veje.
Bilen er skat til motorvejskørsel og jeg kan klart anbefale en Omega 3000
24v som alternativ - den er hurtigere (204hk + CV værdi på 0,28), lige så
komfortabel, kan også køres på mindre veje samt er mere benzin økonomisk.
Jeg har tilfældigvis en til salg, hvis det har interesse ;) Ovenstående er
iøvrigt rigtig og ikke blot salgsgas!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Olesen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 12-10-04 17:22


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ckgoi7$283k$1@news.cybercity.dk...


> Jeg har tilfældigvis en til salg, hvis det har interesse ;) Ovenstående
er
> iøvrigt rigtig og ikke blot salgsgas!

Hvad kører du ellers i af biler ?
Jeg synes man kan blive lidt forvirret af at huske
hvad skribenterne kører rundt i ,o)



Cosworth POWER (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 12-10-04 18:01

> Hvad kører du ellers i af biler ?

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 og 1984 VW Polo 1,3 HIT.


> Jeg synes man kan blive lidt forvirret af at huske
> hvad skribenterne kører rundt i ,o)

Hehe...

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Jonas R. (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 12-10-04 18:04


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
SNIP
> Hvad kører du ellers i af biler ?
> Jeg synes man kan blive lidt forvirret af at huske
> hvad skribenterne kører rundt i ,o)

Han kører rundt i en cussi nogen gange (hint nanvnet cosworth power), og en
polo HIT fra 84' alt for grinern ting.

/Jonas R.



Cosworth POWER (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 12-10-04 18:08

> og en polo HIT fra 84' alt for grinern ting.

Du er såååå misundelig efter du fandt ud af hvordan en rigtig bil kører -
ikke sådan noget S2 Audi-FORD l***. ;)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Uffe Bærentsen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 12-10-04 18:57


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ckh323$2j1k$1@news.cybercity.dk...

> Du er såååå misundelig efter du fandt ud af hvordan en rigtig bil kører -

Er det Polo du omtaler her?

<løber_i_skjul_meget_hurtigt.avi>






--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet



Cosworth POWER (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 12-10-04 19:44

>> Du er såååå misundelig efter du fandt ud af hvordan en rigtig bil
>> kører -
>
> Er det Polo du omtaler her?

Ja nemlig.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Henrik B. (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-04 16:48


"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hejsa allesammen

> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.

I min verden er sådan en Scorpio en sløv æske. Med den motor burde den yde
væsentligt mere. Mit råd vil være - køb en Saab 9000 Turbo. Du får samme
plads som i Scorpio'en, mere udstyr, bedre sikkerhed og frem for alt
væsentlig bedre præstationer.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 18:13

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>I min verden er sådan en Scorpio en sløv æske.

Utopia ? <grin>

>Med den motor burde den yde væsentligt mere.

Hvoff' dog det - så længe der er nok, til at flytte læsset ?

(sagde manden med Spirilen ;)

>Mit råd vil være - køb en Saab 9000 Turbo. Du får samme
>plads som i Scorpio'en,

Naehhhhhh..... Kan du sidde med benene over kors i bagsædet, når
førersædet er kørt helt tilbage ?

(resten behændigt snippet)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Henrik B. (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-04 18:19


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:b04om011k7jqqfq92ec0ogcd29513dmgoi@dtext.news.tele.dk...

>>I min verden er sådan en Scorpio en sløv æske.
>
> Utopia ? <grin>

Ikke når en gammel 900 Turbo uden problemer kører fra sådan en.

>>Mit råd vil være - køb en Saab 9000 Turbo. Du får samme
>>plads som i Scorpio'en,
>
> Naehhhhhh..... Kan du sidde med benene over kors i bagsædet, når
> førersædet er kørt helt tilbage ?

Du er sgu blevet gammel og glemsom Jan - dén snak HAR vi haft før. *LOL*
Kan du ikke huske at du i nattens mulm og mørke rendte ud for at måle
Scorpio'ens bagsæde. For at se, om du kunne være med pladsen i en Saab?
Så for at besvare dit spørgsmål: Selvfølgelig kan jeg med mine 190 cm sidde
med benene over kors på bagsædet, med forsædet helt tilbage.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 18:59

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>> Naehhhhhh..... Kan du sidde med benene over kors i bagsædet, når
>> førersædet er kørt helt tilbage ?

>Du er sgu blevet gammel og glemsom Jan - dén snak HAR vi haft før. *LOL*
>Kan du ikke huske at du i nattens mulm og mørke rendte ud for at måle
>Scorpio'ens bagsæde.

<<< mumler noget om svenske skovsvampe.wav >>>

Jeg blev lokket ud og tage et billede af undervognen på min
nyanskaffede Rekord , da Uffe lavede en and på mig - Scorpioen,
kender jeg

>For at se, om du kunne være med pladsen i en Saab?
>Så for at besvare dit spørgsmål: Selvfølgelig kan jeg med mine 190 cm sidde
>med benene over kors på bagsædet, med forsædet helt tilbage.

well - Har du 2 SAAB'er ?? Noget må jeg da kunne banke dig i ;)

Hmmmmm..... hvad var det nu vi guffede i os i aftes ???
http://www.borderhuset.dk/111004/dcp_2673a.jpg


250g oksehak, 2 æg, kapers, revet et eller andet ... mams !!!


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Aragorn Elessar (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 12-10-04 19:34


<jan@fedtegreven.dk> wrote in message
news:2a6om0t1ovr159jkqecd5vgpr40aca1stl@dtext.news.tele.dk...
-sakse-
> Hmmmmm..... hvad var det nu vi guffede i os i aftes ???
> http://www.borderhuset.dk/111004/dcp_2673a.jpg
>
>
> 250g oksehak, 2 æg, kapers, revet et eller andet ... mams !!!
>
>
> --
> jan@Fedtegreven.dk

*gylpelyde.wav*

Mvh Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Ukendt (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-04 20:02

> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.

En alm 2,9i aut kan SLET ikke følge din Golf fra 0-100 km/t.

Den er også længere tid om at nå 150 km/t.

--
/Jan W Nielsen



jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 20:26

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>En alm 2,9i aut kan SLET ikke følge din Golf fra 0-100 km/t.

Er det ikke også irrelevant at henføre til en alm 2.9i, når der er
tale om torskemulen ?

(den er vist kun solgt som 200+ version i lille dannevang )

Gloffen skal ikke kvaje ret meget med et gearskift, før automaten er
stukket fra ham


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-04 20:37

> Er det ikke også irrelevant at henføre til en alm 2.9i, når der er
> tale om torskemulen ?

Jo, så har du ret..

> Gloffen skal ikke kvaje ret meget med et gearskift, før automaten er
> stukket fra ham

Hvis vi taler om den alm. 2,9i, så kan der kvajes en del - den er ret kvik
fra 0-100 km/t den lille GTi - men sin ekstremt lave egenvægt.

Troels her fra gruppen havde en kvik en af slagsen - jeg tabte 6-7 meter fra
ham, da vi prøvede krlfter med start midtpå en bakke .... og jeg vandt dem
ikke igen, før omkring 160 km/t.

Og Vectra´en nakker til enhver tid en alm. 2,9i aut fra 0-100...

Men nu er det jo heldigvis ikke det eneste det handler om.. Scopioen er
lysår bedre på andre punkter - men det er næsten unødvendigt at sige...

--
/Jan W Nielsen




jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 20:59

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Jo, så har du ret..

Hehe....

>> Gloffen skal ikke kvaje ret meget med et gearskift, før automaten er
>> stukket fra ham
>
>Hvis vi taler om den alm. 2,9i, så kan der kvajes en del - den er ret kvik
>fra 0-100 km/t den lille GTi - men sin ekstremt lave egenvægt.


Ahemmm .... du ved godt hvor lidt Scorpioen vejer - ikk ?

>Men nu er det jo heldigvis ikke det eneste det handler om.. Scopioen er
>lysår bedre på andre punkter - men det er næsten unødvendigt at sige...

Hver ting til sin tid ;)



--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-04 21:03

> Ahemmm .... du ved godt hvor lidt Scorpioen vejer - ikk ?

Jo - et halvt ton mere end Golfen - og så er de yderligere 30 hk ikke
meget.. specielt ikke når der er en pløreturbine i enden af den.

Der er en enorm forskel på de to ved et lyskryds, så man skal ikke vælge
Scorpioen, fordi man vil "nakke GTI´ere" ved lyskrydsene. Man kan sgu
dårligt nakke en Kadett 1,6S.

Man skal købe den, fordi man vil have en komfortabel og nogenlunde kvik bil
til en fornuftig pris - evt hvis man kører meget motorvej, hvor den jo er
kvik nok,

--
/Jan W Nielsen



jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 21:20

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Jo - et halvt ton mere end Golfen - og så er de yderligere 30 hk ikke
>meget.. specielt ikke når der er en pløreturbine i enden af den.

Så er det jo ur-golf'en du snakker om - det er jo en GTI - ikke som de
der fedladne efterfølgere

>Der er en enorm forskel på de to ved et lyskryds, så man skal ikke vælge
>Scorpioen, fordi man vil "nakke GTI´ere" ved lyskrydsene. Man kan sgu
>dårligt nakke en Kadett 1,6S.

Århh hold op mand - du glemmer at Gloffen ender op i hjulspind, hvor
pløreturbinen trækker fremad

>Man skal købe den, fordi man vil have en komfortabel og nogenlunde kvik bil
>til en fornuftig pris - evt hvis man kører meget motorvej, hvor den jo er
>kvik nok,

Nemmerligen - til at knuse golfer, bimmere, og jeg ved ikke hvad, har
man jo blot en Kadett Olympia 1900, med Schrick sæt, og 2 dobbelte
Dell'orto'er , og sådan cirka de 200 hypper hjemme , se *den* kan det
onde

740kg, og 200 hypper - det giver et grimt tal ;)

(og jeg leder videre - nu vil jeg satme ha' sårn' en igen!)
--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Henrik B. (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-10-04 21:15


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:drbom05o8l3dmjgh188a0mh57p8bn5l0kv@dtext.news.tele.dk...

>>En alm 2,9i aut kan SLET ikke følge din Golf fra 0-100 km/t.
>
> Er det ikke også irrelevant at henføre til en alm 2.9i, når der er
> tale om torskemulen ?

*Tsk tsk* Jan, nu går det da helt galt for dig.

Manden skriver jo netop at han desværre ikke p.t. har råd til "den grimme
fisk".

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



jan@fedtegreven.dk (12-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 12-10-04 21:36

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>*Tsk tsk* Jan, nu går det da helt galt for dig.

Narjjjj - ikke helt Jan's kommentar står jo lige under mulen ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Sidious (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Sidious


Dato : 13-10-04 07:11

Hej alle sammen

Tak for alle svarene. Som jeg kan se, er der meget stor enighed om at
Scorpioen er en rigtig dejlig og komfortabel bil. Men det ser samtidígt også
ud til at jeg vil blive utilfreds med hensyn til præstationerne, når jeg i
forvejen har svært ved at acceptere min lille Golf. Jeg må hellere vente
lidt længere og få en 24v udgave. For mindre kan vidst ikke gøre det. Jeg
har gransket nettet lidt, og fundet ud af at Scorpio 2,9'eren er opgivet til
11,1 sek. 0-100. Vel og mærke med aut. Det er ikke nok for mig. Desværre.

Men jeg melder mig igen, når jeg har fået købt noget, og så vil i være nogle
af de første der får at vide hvad det bliver.

Med venlig hilsen
JJ

"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416bb050$0$8243$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hejsa allesammen
>
> Jeg er idag den glade ejer af en Golf II GTi 8v '86. Den er meget sjov og
> frisk lille bil. Men jeg er ved at være træt af larmen, og gokart
> komforten. Så jeg er begyndt at kigge efter noget andet at køre i. Jeg har
> kigget meget på en Ford Scorpio < '95. Og KUN 2.9i'eren. Spørgsmålet er om
> bilen bliver for sløv til mig? Jeg er jo vant til en frisk lille bil, og
> selvom den er hurtig og har ca. 112 heste til sine små 875 kg, synes jeg
> stadig der virker lidt død. Så spørgsmålet er om ikke jeg bliver alt for
> skuffet, ved at sætte mig ind i en Scorpio 2,9i med aut. Jeg elsker tanken
> om en aut. geark. men den ta'r jo også lidt kræfter. Som sagt, det skal
> være super-komfort, men den skal også kunne æde de små 80'er GTi'er der
> kører rundt.
>
> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.
>
> Med venlig Hilsen
> JJ, Aab.
>



Torben Scheel (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-10-04 09:13

Sidious wrote:
> Hej alle sammen
>
> Tak for alle svarene. Som jeg kan se, er der meget stor enighed om at
> Scorpioen er en rigtig dejlig og komfortabel bil. Men det ser
> samtidígt også ud til at jeg vil blive utilfreds med hensyn til
> præstationerne, når jeg i forvejen har svært ved at acceptere min
> lille Golf. Jeg må hellere vente lidt længere og få en 24v udgave.
> For mindre kan vidst ikke gøre det. Jeg har gransket nettet lidt, og
> fundet ud af at Scorpio 2,9'eren er opgivet til 11,1 sek. 0-100. Vel
> og mærke med aut. Det er ikke nok for mig. Desværre.
> Men jeg melder mig igen, når jeg har fået købt noget, og så vil i
> være nogle af de første der får at vide hvad det bliver.

Jeg gætter på en MC, hvis det skal lykkes dig at holde prisniveauet og
præstationerne. Kan i øvrigt anbefales det meste af året

--
vh
Torben FJ1100 / 620ti



Olesen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 13-10-04 17:46


"Sidious" <c-j@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416cc704$0$8245$4d4eb98e@news.dk.uu.net...


> 11,1 sek. 0-100. Vel og mærke med aut. Det er ikke nok for mig. Desværre.

Citroên AX GT går vel 0-100 på ca. 9 ?



Martin Johansen [600~ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-04 17:51

Sidious skrev:

> Tak for alle svarene. Som jeg kan se, er der meget stor enighed om at
> Scorpioen er en rigtig dejlig og komfortabel bil. Men det ser samtidígt
> også ud til at jeg vil blive utilfreds med hensyn til præstationerne,
> når jeg i forvejen har svært ved at acceptere min lille Golf. Jeg må
> hellere vente lidt længere og få en 24v udgave. For mindre kan vidst
> ikke gøre det. Jeg har gransket nettet lidt, og fundet ud af at Scorpio
> 2,9'eren er opgivet til 11,1 sek. 0-100. Vel og mærke med aut. Det er
> ikke nok for mig. Desværre.

Jeg fortsætte hvor Henrik slap... Saab. S-A-A-B siger Saab

Vel og mærke en 2,3t 200hyppes.

Den er billig og du nakker det meste der triller rundt. Og.. så er den
IMHO en del kønnere end Scorpioen . Men det er jo heldigvis smag og
behag.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Henrik B. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-04 19:27


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.10.13.16.51.23.541783@website.tuxx.dk...

>> 2,9'eren er opgivet til 11,1 sek. 0-100. Vel og mærke med aut. Det er
>> ikke nok for mig. Desværre.
>
> Jeg fortsætte hvor Henrik slap... Saab. S-A-A-B siger Saab
>
> Vel og mærke en 2,3t 200hyppes.
>
> Den er billig og du nakker det meste der triller rundt. Og.. så er den
> IMHO en del kønnere end Scorpioen . Men det er jo heldigvis smag og
> behag.

Jep, og hér er et rigtig godt bud:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=200600039&page=1

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Martin Johansen [600~ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-04 20:12

Henrik B. skrev:

> Jep, og hér er et rigtig godt bud:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=200600039&page=1

Den var garanteret møntet på mig

Den er desværre en tand for dyr. MAX 50kilo for bilen enten her i landet
eller sydfra inkl. afgift.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Henrik B. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-04 20:22


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.10.13.19.11.57.584891@website.tuxx.dk...
> Henrik B. skrev:

> Den var garanteret møntet på mig

Nope...

> Den er desværre en tand for dyr. MAX 50kilo for bilen enten her i landet
> eller sydfra inkl. afgift.

Du må se at få øget den opsparing.....hvad med kæresten....hun skal vel også
spytte i?

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Martin Johansen [600~ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-04 20:25

Henrik B. skrev:

> Nope...

Okay du kunne finde på det.. at vade i det det

Men fin er den!

> Du må se at få øget den opsparing.....hvad med kæresten....hun skal
> vel også spytte i?

Nej det skal hun ikke. Det bliver min bil. Tror du hun, en pige med
begrænset erfaring og som er vant til en Fiat Uno 1,3 75hk lam-edition og
med hang til tung speederfod, skal slippes løs i en 200HK turboøse med
ren ansvarsforsikring? Me not think so

Med hensyn til opsparingen så er det som sådan ikke noget problem at
købe den. "Problemet" er at jeg har et hus som jeg også skal bruge lidt
penge på og vil ikke brænde dem alle af på en bil..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Henrik B. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-04 20:37


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.10.13.19.25.10.147403@website.tuxx.dk...

> Nej det skal hun ikke. Det bliver min bil. Tror du hun, en pige med
> begrænset erfaring og som er vant til en Fiat Uno 1,3 75hk lam-edition og
> med hang til tung speederfod, skal slippes løs i en 200HK turboøse med
> ren ansvarsforsikring? Me not think so



> Med hensyn til opsparingen så er det som sådan ikke noget problem at
> købe den. "Problemet" er at jeg har et hus som jeg også skal bruge lidt
> penge på og vil ikke brænde dem alle af på en bil..

*LOL* Du bli'r klogere......

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Martin Johansen [600~ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-10-04 21:05

Henrik B. skrev:

>> Med hensyn til opsparingen så er det som sådan ikke noget problem at
>> købe den. "Problemet" er at jeg har et hus som jeg også skal bruge
>> lidt penge på og vil ikke brænde dem alle af på en bil..
>
> *LOL* Du bli'r klogere......

Nope. Har indtil videre "brændt" over 100kkr af på biler. Skylder
stadigvæk på biler jeg ikke har = møgsurt. Havde man bare lyttet til
den gamle men nej.... Når den gæld er væk til næste år så skal min
nye bil købes kontant og dertil (fra den omtalte arv) vil jeg ofre 50kkr
på selve bilen inkl. evt afgift. Resten skal ind på en opsparing til
forskønnelse af huset og ISÆR garagen Kunne godt tænke mig en
vinkælder midt i garagen LOL

Ved siden af skal jeg så have sparet sammen til syn/toldsyn,
transportudgifter hvis sydfra, anlæg, forsikring, vægtafgift..puha.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Henrik B. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-04 19:36


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.10.13.16.51.23.541783@website.tuxx.dk...

> Jeg fortsætte hvor Henrik slap... Saab. S-A-A-B siger Saab
>
> Vel og mærke en 2,3t 200hyppes.

Og et rigtig flot eksempler - med automatgear:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=111401697&page=2

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Torben E (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 13-10-04 20:04


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416d759b$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Og et rigtig flot eksempler - med automatgear:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=111401697&page=2
>

Uden læder ??, det troede jeg slet ikke kunne fås

Torben E



Henrik B. (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-04 20:22


"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:416d7d7a$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=111401697&page=2
>>
>
> Uden læder ??, det troede jeg slet ikke kunne fås

Jo da.....det var dyrt tilkøbt ekstraudstyr. Mener det kostede 30 - 35.000,-

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



E. Jensen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : E. Jensen


Dato : 13-10-04 10:13

> Håber i kan danne jer et billede af hvad jeg søger efter. Var pengene der
> blev det til en Scorpio Cosworth fra > '95 (Ja, torskemulen) da den er
> spækket med udstyr og er fandens hurtig. Men pengene er der ikke endnu.

Kørte bag en sort Scorpio, der var rigtig flot i lakken, i Randers i går.
Den havde en indbygget lille hækspoiler. Synes egt. bilen ser sej og
usædvanlig ud, men den har nok ikke racerbilsevner.

mvh E



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste