bilpriser.dk - alt for lave vurderinger?
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-10-04 11:14

Jeg kiggede efter et par biler:

Nissan Primera 1.8 klima st. car år 2000 og Peugeot 306 XS 2.0 st.car
1998

I begge tilfælde var priserne ved salg til forhandler meget langt fra
privat-salg priserne i DBA. Selv om man trak 35000 fra i forhandler
avance og tog nogle forhandlerpriser som sammenligning var priserne
for lave.

Det undrer mig.

Er der nogen som har oplevet at priserne passer, når man sælger til
forhandler?

Man kan nemt få den mistanke, at bilpriser.dk's
"ved-salg-til-forhandler" pris er sat lavt for at fuppe private
sælgere?

Mvh. NKJensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-10-04 14:24

Jeg synes også at priserne var lidt for lavt sat hos bilpriser.dk. Blev
opmærksom på det da jeg kiggede på Vectra'er og Xanti'er i bilbasen.dk, og
sammenlignede det med bilpriser.dk. Så jeg vil hellere bruge bilbasen.dk og
finde lignende modeller og så sætte prisen lidt efter egen bils stand og km
osv...

Mvh

Emil

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-04 17:59

"Niels Kristian Jensen" <news2001@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> for lave.
>
> Det undrer mig.
>
> Er der nogen som har oplevet at priserne passer, når man sælger til

Jeg har kigget på bla. Peugeot 306 og Citroen Xsara, ofte er forhandlerne
ikke ret meget dyrere end private.....
Jeg vil mene mange at de biler som er sat til salg privat står til en alt
for høj pris, taget i betragtning af at du reelt set ikke har mulighed for
at gøre noget hvis bilen du køber af en privat har defekter.

På bilbasen er tendensen da tydeligt at priserne ved private og forhandlere
er den samme, ved en Peugeot 306 XS 2,0 st. car.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=509300033&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=523517&page=1

mvh
Rasmus