Audi 80 - 1,8 problemer
Fra : Pierre Tavares

Dato : 11-10-04 19:12

Hej i gruppen,

Er der nogen der har kendskab til Audier og evt. faldgruber ?
Jeg har været ude og kigge på en Audi 80 fra 1990, det er en 1,8i der har
gået 227.000 km.
Umiddelbart virker den ok, men den har lidt småfejl.
Blæseren til køleren går igang når motoren starter op (og den var kold!)
derudover skal der 2 nye potter på
og muligvis en ny generator. (den larmede meget).
Tilsyneladende har toppakningen været gået for der var lidt olierester rundt
omkring.
Den skal synes til december.
Bilen står til knap kr. 40.000 og spørgsmålet er om det kan betale ?
På forhånd tak.

Mvh. Pierre

Fra : Brian

Dato : 11-10-04 20:55

Hejsa

Pierre Tavares skrev:

> [...]
> olierester rundt omkring.
> Den skal synes til december.
> Bilen står til knap kr. 40.000 og spørgsmålet er om det kan betale ?

Umiddelbart lyder det som om du betaler minimum 20K for de
fire ringe på frontgrillen... det ville jeg ikke gøre med en 14 år gammel
Audi 80. Desuden tyder de små fejl den har, at ejeren ikke har vist den
store
omsorg for bilen....

/Brian

Fra : David Bjergsø

Dato : 12-10-04 13:16

> Er der nogen der har kendskab til Audier og evt. faldgruber ?

Jeg har haft indtil flere ..

> Jeg har været ude og kigge på en Audi 80 fra 1990, det er en 1,8i der har
> gået 227.000 km.

Det er nu ikke så galt ..... ikke for motor og gearkasse i hvertfald. Ved
den alder, er den nok nået til at skulle have skiftet styrekugler,
bærekugler tårnlejer, måske baghjulslejer - ikke af noget af det koster en
formue, men lidt kedeligt at skifte, man skal jo have begge fjedreben af
........ - rust, ja det er jo ikke til at finde på sådan en fuldgalvaniseret
herre....

> Umiddelbart virker den ok, men den har lidt småfejl.
> Blæseren til køleren går igang når motoren starter op (og den var kold!)

Det er nok bare en defekt sensor, ikke noget jeg ville være urolig for

> derudover skal der 2 nye potter på

Ja det slipper du nok ikke for. De fåes til en billig penge hos f.eks
T.Hansen, men holdbarheden er ikke den samme som på originale potter (min
brors audi er fra 89, og har stadig den originale bagpotte på)

> og muligvis en ny generator. (den larmede meget).
> Tilsyneladende har toppakningen været gået for der var lidt olierester
> rundt
> omkring.

Det er nok ikke toppakningen, det er i hvertfald sjældent at den ryger på
den type motor... men måske ventildæksel pakningen kunne trænge til et skift
(koster 17 kr hos mekonomen)

> Den skal synes til december.

Er bremserne i orden, stryger den med 99 % sikkerhed igennem, de vil ikke
ruste...

> Bilen står til knap kr. 40.000 og spørgsmålet er om det kan betale ?

Det koster de nu engang, og det er altså ikke kun ringene der koster de
ekstra 20 K køreglæde og komfort og god isenkram

> På forhånd tak.

Velbe ...

> Mvh. Pierre

/D