Peugeot 307 ledning over tændningen ?
Fra : Kim Jensen

Dato : 11-10-04 16:20

Jeg skal montere radio i min Peugeot 307 Men inde under instrumentpanelet,
sidder hele fuglereden. Jeg har fundet frem til at 2 ledninger kører over
tændningen, den ene slukker strømmen i samme øjeblik jeg drejer nøglen,
anden ledning slukker først efter ca. 2-3 minutter.

Er der en der ved hvad for ledning man skal bruge til montering af radioen
over tændningen

v.h Kim

Fra : Janner

Dato : 11-10-04 17:04

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> anden ledning slukker først efter ca. 2-3 minutter.
>
> Er der en der ved hvad for ledning man skal bruge til montering af radioen

Æhh hvis din radio er med ISO stil tager du bare og smækker den på iso
stikket så skulle det køre. På ledningerne der går udfra radioen er så
muligheder for bytte om så den enten får 12 V konstant eller over tændingen

I radioens manual står hvilken lednings farver der henholdsvis skal have 12
V konstant, og den du kan køre over tændingen.

Hygge

Jan

Fra : jk

Dato : 12-10-04 08:47

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> wrote in message
[snip]
> I radioens manual står hvilken lednings farver der henholdsvis skal have
> 12 V konstant, og den du kan køre over tændingen.

)) - jeg havde en 307'er for snart 2 år siden, og mit daværende
værksted - Peugeot i Rødovre sku' montere min fine nye JVC KD-SH99R radio -
det gik også fint, den ku' da spille osv. - men.... - de KU' simpelthen ikke
finde ud af at give radioen noget strøm hele tiden, sådan at den huskede
diverse ting - f.eks. ting som at kunne "skyde" radioen ud, når man sku'
fjerne fronten - svaret var "der findes ingen ledning på 307'eren til det" -
så det fik jeg aldrig fixet, til gengæld var der ingen problemer med at
sætte radioen over i min næste bil (hyundai santa fe) - sjovt nok ku' det
værksted GODT finde ud af det ! -tsk tsk tsk - sikkert intet med 307'eren at
gøre, men nok snarere et totalt inkompetent værksted!

/JK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-10-04 18:19

Kim Jensen telepaterede følgende til sin PC:

> [...]
> minutter.
>
> Er der en der ved hvad for ledning man skal bruge til montering af

Radioen skal sikkert have konstant 12V og så 12V for at virke. Den konstante
skal bruge til hukommelsen til stationer mv. Den anden bestemmer om radioen
er tændt eller ej. Hvis du bruger den først, slukker den for radioen, når du
slukker bilen, hvis du bruger den anden, slukker radioen først efter 2-3
min.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 20:16

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden ledning slukker først efter ca. 2-3 minutter.
>
> Er der en der ved hvad for ledning man skal bruge til montering af radioen

Du køber et stik ved Peugeot til ca. 50 kr. som laver om på strømmen så den
kører over tændingen....