Kenguru gitter ?
Fra : Juel

Dato : 10-10-04 20:54

Hejsa Alle

Blev topic helt forbudt, eller må de gamle biler godt køre med det ??

Mvh
Morten

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 10-10-04 21:59

On Sun, 10 Oct 2004 21:53:39 +0200, "Juel" <news@FJERNstarchild.dk>
wrote:

>Blev topic helt forbudt, eller må de gamle biler godt køre med det ??

Biler fra før 1/4 2002 må gerne køre med gitter.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Robert Andersen

Dato : 10-10-04 23:11

> Biler fra før 1/4 2002 må gerne køre med gitter.

Så en udsendelse i tv om det, og efter at have set hvad de gitre kan gøre
ved fodgængere fatter jeg ikke at de ikke er blevet forbudt på gamle biler
også..... der er jo ikke mange fritgående køer eller kænguruer i .dk at det
berettiger at man kører rundt med det skrammel....

/Robert

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-10-04 07:12

Robert Andersen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> gamle biler også..... der er jo ikke mange fritgående køer eller
> kænguruer i .dk at det berettiger at man kører rundt med det

Og hvad med lastbiler?
De slår også hårdt, skal vi også forbyde dem?
Nu har jeg ikke set udsendelsen, men på gamle 4x4 med stor stålkofangere
osv. kan det næsten være ligegyldigt, om der sidder en frontbøjle eller ej.
På nyere 4x4 med plastik her og der, er der større forskel.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 11-10-04 07:49

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Og hvad med lastbiler?
>De slår også hårdt, skal vi også forbyde dem?

En lastbilfront består ikke af hårde jernrør, men for det meste af
blød plade.
Og det er skam ikke forbudt at køre med en stort gitter foran på
bilen, det skal bare være af plast, så det går i stykker før det
smadrer hovedet på en evt. fodgænger.

--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-10-04 07:56

Leonard telepaterede følgende til sin PC:
> En lastbilfront består ikke af hårde jernrør, men for det meste af
> blød plade.

Som jeg husker det var en af årsagerne til indførslen, at frontbøjlerne
medførte, at personen blev kørt over i stedet for at blive smidt op på
bilen. Hvor havner en person, som bliver ramt af en lastbil...

> Og det er skam ikke forbudt at køre med en stort gitter foran på
> bilen, det skal bare være af plast, så det går i stykker før det
> smadrer hovedet på en evt. fodgænger.

I know..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 11-10-04 08:10

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Leonard telepaterede følgende til sin PC:

Nej, heldigvis er jeg nødt til at bruge tastaturet, det giver ligesom
et naturligt filter så det værste vrøvl bliver siet fra

>Som jeg husker det var en af årsagerne til indførslen, at frontbøjlerne
>medførte, at personen blev kørt over i stedet for at blive smidt op på
>bilen. Hvor havner en person, som bliver ramt af en lastbil...

En anden årsag var, at der er bedre chance for overlevelse ved at
ramme blød plade i stedet for et hårdt rør.

Problemet er jo nok blevet aktuelt efter at det er blevet mere og mere
populært at køre i frisørjeep i byerne og helst med så meget gejl på
som muligt.

Uheld med lastbiler og bløde trafikanter er ikke typisk frontale.

--
Leonard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 14:17

Morten Fruergaard skrev:

> bilen. Hvor havner en person, som bliver ramt af en lastbil...

Over det hele... :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-04 15:13

Morten Fruergaard wrote:

> Og hvad med lastbiler?
> De slår også hårdt, skal vi også forbyde dem?

Ja, lad os tage noget af det farligste i trafikken som argument, og tillade
at alt andet er lige så farligt. Vi ville nok alle gerne undvære lastbilerne
i trafikken, men alternativerne er ikke mere attraktive bredt set.

--
vh
Torben - der gerne så at 4X4 biler var forbeholdt folk med et dokumenteret

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-10-04 14:24

Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:
> Torben - der gerne så at 4X4 biler var forbeholdt folk med et dokumenteret
> behov og fordrede et ekstra kørekursus.

Hvorfor ikke bare kræve at alle med biler, skal dokumentere, at de har behov
for den?
Og gamle biler uden ABS, EPS osv. skal skrottes.

Lad os samtidig sætte hastigheden ned til 10 km/t samt forbyde alt
unødvendigt kørsel.

--
Mvh. Morten Fruergaard