Ford transit med corsworth moter ?
Fra : Lasse

Dato : 10-10-04 20:31

Hej alle, jeg har hørt at ford transit 2.5 benzin mener jeg det er, fra ca
1990 skulle have en forstærket corsworth motor i, bare uden turbo, men det
kan sættes til.. Er der nogle der ved noget om det ?? Og kan man bare sætte
en original turbo på, og hvad med hk osv ???

( Har måske gang i et sjovt projekt ! )

Lasse

Fra : Cosworth POWER

Dato : 10-10-04 22:11

> Hej alle, jeg har hørt at ford transit 2.5 benzin mener jeg det er,
> fra ca 1990 skulle have en forstærket corsworth motor i, bare uden
> turbo

Det må helt sikkert være en and.

> ( Har måske gang i et sjovt projekt ! )

Sæt en orig. Cosworth motor i, det skulle ikke være noget problem:
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/totb3007.JPG
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/totb3105.JPG
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/totb3103.JPG

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Lasse

Dato : 11-10-04 13:14

Er det din bil ? Eller ved du om det er en transit motor der er i, med
ombygning selvfølgelig... ?? Jeg har hørt at der står cosworth på motoren,
og at det ikke skulle være så svært at lave den om.. Og at den er
forstærket, fordi den sidder i en "arbejdsbil" !

Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-10-04 13:52

> [...]
> motoren, og at det ikke skulle være så svært at lave den om.. Og at
> den er forstærket, fordi den sidder i en "arbejdsbil" !

Det er ikke nogen Cosworth motor der sidder i standard. Den motor der
sidder i bilen på billederne er fra en Sierra Cosworth.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-10-04 13:56

> Det er ikke nogen Cosworth motor der sidder i standard. Den motor der
> sidder i bilen på billederne er fra en Sierra Cosworth.

Iøvrigt blev der på passionford.com talt om at motorblokkene måske var
identiske, men det blev afslået af nogle medlemmer på boardet som have
undersøgt sagen. De ligner dog rigtig meget hinanden og det er blokkens nr.
(der står eks. 205 el. 200 på Cosworth motorerne), som fortæller hvad det er
for en blok.

Fra : koolberg

Dato : 12-10-04 07:19

> [...]
> (der står eks. 205 el. 200 på Cosworth motorerne), som fortæller hvad det er

Jeg ved Cossie ved en masse om ford og er ikke i tvivl om at han har
ret, men på den maskine jeg satte i min sierra sidste gang, der står
205 på blokken, vil det så sige at jeg kan tage indmaden fra en cossie
maskine og det skulle passe i. Hvis jeg så samtidig byggede mit org.
topstykke om med delene fra en cossie top (bibeholdt kaburator) og
satte en turbo på, af en anden type end fra en org. cossie, ja så
ville jeg have en vild maskine og samtidig lovlig, da der ikke er
foretaget ændringer på hverken fødesystem eller forøget volumen samt
ville den ikke ligne en org.? Så vidt jeg kan forstå reglerne, ja så
vil jeg først få problemer med told og skat, når jeg skulle have
bremser på der kan klare presset.

Er jeg helt galt på den og ville det være totalt umuligt?

/koolberg

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 09:12

"koolberg" <jesper-k@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bremser på der kan klare presset.
>
> Er jeg helt galt på den og ville det være totalt umuligt?

De skriver da ellers at hvis man skifter fra 8v top til 16v top så er der
tale om en så stor ændring at de vil udløse ny afgift. Bilen kan heller ikke
synes med ændring (uden at du får lavet nogle dyre godkendelser)

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-10-04 15:14

> [...]
> der tale om en så stor ændring at de vil udløse ny afgift. Bilen kan
> heller ikke synes med ændring (uden at du får lavet nogle dyre

Endvidere er der ikke tale om noget man "bare" gør.... jeg er overbevist om
der skal en hel del ændringer til som ToldSkat + Bilsyn ikke er med på!

Fra : koolberg

Dato : 14-10-04 09:45

> Endvidere er der ikke tale om noget man "bare" gør.... jeg er overbevist om
> der skal en hel del ændringer til som ToldSkat + Bilsyn ikke er med på!

Er som godt klar over at der er en del arbejde ved det, men er en
Cossie maskine ikke lavcomprimeret for at kører med turbo, så må man
da i princippet kunne gøre dette billigt med delene fra en cossie
motor. Bygge om til 16 ventilet top var nu ikke med i planen, mente
nemlig at de ældre cossier kører med 8 ventiler.
Men alt i alt, hvis blokken er ens, ja så burde ombygningen kunne
laves med en cossie maskine, og motor nummeret stadig være det samme
som altid.

Kunne jo være et lille hyggeproject til vinter.

/koolberg

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 16:50

> [...]
> Men alt i alt, hvis blokken er ens, ja så burde ombygningen kunne
> laves med en cossie maskine, og motor nummeret stadig være det samme

Du skriver Cosworth og billig i samme sætning? ;)