Motorvarmer
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-04 18:11

Jeg har kendskab til Webasto og de har da også kørt udmærket....

Er der nogle her der har lidt meninger om hvad man bør vælge ?

Volvo?
Eberspächer?
Ardic?
Webasto?
??

Det er til en Kia Carnival diesel.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : ENN

Dato : 10-10-04 18:25

Tja af de nævnte eksisterer kun Webasto og Eberspächer i dag, kvaliteten er
den samme men eftermarkedsservicen er nærmest ikke eksisterende på
Eberspächer hvorimod Webasto har styr på tingene med egen importør og alle
res. dele på lager.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-04 18:33

ENN wrote:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:v2ead.4003$Rb7.2664@news.get2net.dk...

> Tja af de nævnte eksisterer kun Webasto og Eberspächer i dag,

Øhhhh Ardic eksisterer skam også, og jeg har da også fået pris på montering
af en sådan...

> kvaliteten er den samme men eftermarkedsservicen er nærmest ikke
> eksisterende på Eberspächer hvorimod Webasto har styr på tingene med
> egen importør og alle res. dele på lager.

Ok...

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Fra : ENN

Dato : 10-10-04 21:08

Ardic blev købt af Eberspächer så det er de samme idag

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-04 21:28

ENN wrote:

> Ardic blev købt af Eberspächer så det er de samme idag

Ok.

Og jeg gentager:

Fra : ENN

Dato : 10-10-04 21:41

Selvbestaltet net-politibetjent?

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 21:53

"ENN" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Selvbestaltet net-politibetjent?

Nej, han spørger dig blot pænt - på alle øvrige brugeres vegne, da det alt
andet lige gør dine indlæg læsevenlige og overskuelige, for os andre. Det
kan hurtigt blive noget rod ellers.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : J S L

Dato : 11-10-04 16:13

> Nej, han spørger dig blot pænt - på alle øvrige brugeres vegne, da det alt
> andet lige gør dine indlæg læsevenlige og overskuelige, for os andre. Det
> kan hurtigt blive noget rod ellers.

Hej!

Måske du burde ændre din tekst til "på et fåtal af øvrige brugeres vegne"
for der er sq ikke mange herinde, og i andre grupper for den sags skyld, der
har fattet hvordan man klipper. ;C)

Mvh
J S L

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-04 23:35

ENN wrote:
> Selvbestaltet net-politibetjent?

Næh, jeg opfordrer blot til at du efterlever en af de mest simple regler på
usenet.

Så er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-10-04 21:43

> Øhhhh Ardic eksisterer skam også, og jeg har da også fået pris på
> montering af en sådan...

Det er ikke utænkeligt. Jeg vil tro Kjøller stadig har nogle på lager som
endnu ikke er solgt.
Men de produceres ikke længere.

Niels

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-10-04 09:14

Niels Bengaard wrote:

> Det er ikke utænkeligt. Jeg vil tro Kjøller stadig har nogle på lager
> som endnu ikke er solgt.
> Men de produceres ikke længere.

Hvad er din kilde?
Flere i branchen siger, at Ardic stadigvæk produceres på fabrikken i
Trollhättan.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-10-04 15:35

> Hvad er din kilde?
> Flere i branchen siger, at Ardic stadigvæk produceres på fabrikken i
> Trollhättan.

Hvad med www.ardic.se .
På Kjøllers side står der dog noget andet,
Sammenlægningen af Ardic & Eberspächer er gennemført på bådsiden.
Familieskabet på bilsiden bevirker nu at betjeningsenheder og dele som
brændstofpumper m.m., samt priser, er ens.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 21:58

> [...]
> er den samme men eftermarkedsservicen er nærmest ikke eksisterende på
> Eberspächer hvorimod Webasto har styr på tingene med egen importør og alle

Hej
Jeg ved hvor du har spurgt på Eberspächer reservedele, men hos Bosch (
Odense ) er alle delene på
de mest alm.varmere på lager.

Hygge PD CBR1100 ja, nu er det ikke for at
gøre reklame, men jeg arbejder der.

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 18:56

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er til en Kia Carnival diesel.
> Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Har du købt den i Tyskland?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-04 19:18

Mogens wrote:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:v2ead.4003$Rb7.2664@news.get2net.dk...

> Har du købt den i Tyskland?

nej

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 19:38

> nej

Modet der manglede eller...?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-04 20:12

Mogens wrote:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:n1fad.4023$P8.136@news.get2net.dk...

> Modet der manglede eller...?

Nejnej

Men idet den skal ombygges hos Paravan, så skal det gå igennem en bestemt
forhandler. Denne forhandler har en aftale med KIA Motors A/S omkring salg
o.s.v.
Så der var ikke rigtigt nogen vej uden om en dansk Carnival

ØV

Fra : Brian M

Dato : 11-10-04 16:18

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message news:<v2ead.4003$Rb7.2664@news.get2net.dk>...
> Jeg har kendskab til Webasto og de har da også kørt udmærket....
>
> Er der nogle her der har lidt meninger om hvad man bør vælge ?

> [...]

Husk at få en der er kraftig nok. Det betyder kortere tid for
opvarmning og dermed mindre strømforbrug.

Hvis det sidder udsat der hvor det placeres, tror jeg at jeg ville
foretrække et Ardic som er helt i rustfrit stål, så vidt jeg ved har
de andre aluminiumshus. Aluminium og vejsalt er aldrig en god
kombination.

Jeg er selv meget tilfreds med at jeg fulgte min elektromandens råd og
valgte at bruge lidt flere penge på en 6kw Ardic til min 206HDI. Selv
i den hårdeste istid tager det kun fyret 20min, for at ruderne er rene
hele vejen rundt og kølevandet viser 80*.

Fyret har forøvrigt virket fejlfrit i 4 år nu, uden der har været
kikket til noget.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-10-04 17:45

Brian M wrote:
> [...]
> i den hårdeste istid tager det kun fyret 20min, for at ruderne er rene
> hele vejen rundt og kølevandet viser 80*.

Ok, men havde det taget betydeligt længere tid med et 4kW eller 5kW
anlæg......?

Iøvrigt er jeg blevet lidt luren ved Ardic, efter jeg læste at de er udgået
af produktion...
Idag hælder jeg mest til Webasto, men er da fortsat åben for argumenter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-04 07:41

> Idag hælder jeg mest til Webasto, men er da fortsat åben for argumenter

Da jeg sidste år var ved at afsøge markedet for motorvarmere fik jeg fat i
en forhandler der på det kraftigste frarådede at montere Webasto fyr.
Angiveligt fordi der skulle ligge opimod en halv liter brændstof i en lille
tank inde i fyret.
Det kan jo godt var lidt "spændende" ved et uheld hvis det er tilfældet.

Nogen der ved om der var hold i det eller det var salgslir for at købe et
andet mærke han tilfældigvis havde? (jeg skal blank indrømme jeg gik ham
aldrig på kligen så ved aner det ikke.)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-10-04 09:12

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> brændstof i en lille tank inde i fyret.
> Det kan jo godt var lidt "spændende" ved et uheld hvis det er

Den bekymring har jeg ikke.... Det er til en dieselvogn

Fra : Brian M

Dato : 12-10-04 16:52

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message news:<PLyad.264$Bf3.197@news.get2net.dk>...

> Ok, men havde det taget betydeligt længere tid med et 4kW eller 5kW
> anlæg......?

Forskellen skal jeg ikke kunne udtale mig om, men fra den gang jeg
undersøgte markedet kan jeg bare huske at når vi snakker om en større
diesel motor og en halvstor bil, anbefaler de forskellig mærker en af
de større modeller. Det gælder også på www.webasto.dk . Den bil du
skal bruge fyret til høre vel under stationcars/varevogne, størrelses
mæssigt.

Elektro manden jeg købte hos var leveringsdygtig i alle tre
fabrikater. Men anbefalede Ardic som det mest driftsikre. Men det kan
selvfølgelig være at han bare tjente mest på et Ardic.