Volvo V50 kontra V70
Fra : Dorit Feddersen

Dato : 10-10-04 13:48

Hvad er udover størrelsen og prisen de væsentligste forskelle ved en Volvo
V50 og V70, og har de begge et godt ry inden for deres respektive klasser?

Ville I væle at købe en V50 med en masse lækkert ekstraudstyr eller en V70
med næsten intet ekstraudstyr?

På forhånd tak

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-10-04 15:16

> [...]
klasser?

> Ville I væle at købe en V50 med en masse lækkert ekstraudstyr eller en V70

Jeg ville købe en V50'er med en masse ekstra udstyr fremfor en større bil
men med mindre udstyr. Det er ikke så tit jeg får brug for at fylde et
bagagerum op på en stationcar, så jeg prioriterer _noget_ af ekstra-udstyret
højere. Men det er så mine behov.

Mvh

Emil

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 15:20

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville købe en V50'er med en masse ekstra udstyr fremfor en større bil
> men med mindre udstyr.

Ja - man skal blot være parat til den større
afskrivning, idet ekstraudstyr ikke vurderes
særligt højt ved salg.

Et eksempel er:
P 405 2.0 koster mere brugt som STI-model, selvom
forskellen blot er læderindtrækket.

Fra : Mogens

Dato : 10-10-04 15:25

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> særligt højt ved salg.

> Et eksempel er:
> P 405 2.0 koster mere brugt som STI-model, selvom

Lidt kryptisk skrevet, måske :)

En udstyrsmodel koster mere som brugt
end samme "alm." bil med samme tilvalgte udstyr.
Dette fordi udstyrsmodellen kan differensieres
fra de andre udgaver.

Fra : Rasmus

Dato : 10-10-04 15:48

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - man skal blot være parat til den større
> afskrivning, idet ekstraudstyr ikke vurderes
> særligt højt ved salg.

......men store biler har jo også ofte ret stor afskrivning, i forhold til
mindre biler.

mvh
Rasmus

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-10-04 22:20

> [...]
> men med mindre udstyr. Det er ikke så tit jeg får brug for at fylde et
> bagagerum op på en stationcar, så jeg prioriterer _noget_ af

Ved nærmere eftertanke. Jeg ved ikke om V50'eren er en helt ny model fra
bunden? I så fald, er det måske en idé ikke at købe den, da der kunne være
børnesygdommen i den første "udgave"? Så er V70'eren en mere kendt model.

Mvh

Emil

Fra : Dorit Feddersen

Dato : 11-10-04 21:10

> [...]
> men med mindre udstyr. Det er ikke så tit jeg får brug for at fylde et
> bagagerum op på en stationcar, så jeg prioriterer _noget_ af

Tak for alle svarene, jeg tror jeg går efter V70'eren på baggrund af de
forskellige meninger.

Fra : Allan Møller

Dato : 10-10-04 17:19

> Ville I væle at købe en V50 med en masse lækkert ekstraudstyr eller en V70
> med næsten intet ekstraudstyr?

Det er lidt svært synes jeg.
Har kørt i begge biler og de kører godt begge 2.
Men personligt ville jeg vælge V70 alene pga. den kolonorme plads der er i
den bil.
Jeg ved ikke om det er fordi at jeg bor i Sverige om der er forskel på
"standardudstyret"
men en "standard" V70 er da rimeligt fornuftigt udstyret herover. Men mon
ikke det er det samme ?

Mvh. Allan

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 21:13

"Dorit Feddersen" <REMOVEdorit_feddersen@hotmailREMOVE.com> skrev i en
meddelelse news:41692f6b$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> klasser?
>
> Ville I væle at købe en V50 med en masse lækkert ekstraudstyr eller en V70

Jeg ville personligt tage en V70. Væsentlig mere komfortabel og rummelig
bil. Og som ekstraudstyr ville jeg tage fuldautomatisk klimaanlæg, og så
være ligeglad med resten af ekstraudstyret. Og så selvfølgelig med den
rigtige motor.

--
M.v.h.