Kun sænknig på foraksel
Fra : Von Kock

Dato : 09-10-04 21:42

Hej!

Jeg har netop udskiftet min bil med en ny. Den gamle var sænket 3-4cm på
for- og bagaksel, og den nye skal også sænkes.

Den gamle bil så dog ud til at være lavere lavere bagtil end foran. Belært
af mine erfaringer overvejer jeg derfor kun, at lade den nye bil sænke på
forakslen. Men er det en dårlig idé? Skal man sænke på begge aksler, men
vælge sænkningsfjedre der sænker mere fortil end bagtil? Hvad med
køreegenskaberne?

Hvad er jeres erfaringer?

Mvh
Søren

Fra : ham-der

Dato : 10-10-04 12:47

> [...]
> forakslen. Men er det en dårlig idé? Skal man sænke på begge aksler, men
> vælge sænkningsfjedre der sænker mere fortil end bagtil? Hvad med

Lidt afhængig af hvad det er for en bil du har købt findes der forskellige
sænkningssæt, nogle kalder det for kile sænkning, hvor den sænker mere i for
end i bag, du kan også få nogle sæt der kun sænker i for, men hvor du også
skifter bagfjedrene til en anden type i bag for at det skal passe med de
forreste, det er nok mest til BMW og Mercer det bruges, men spørg hvor du
plejer at købe sådan noget