Hvor langt har en ny bil kørt?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-04 19:08

Hvor langt kører en ny bil inden den overdrages til køber? Hvad skal man i
givet fald acceptere? Hvor længe har motoren løbet, kører man en
tilkørselstest?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : phk

Dato : 09-10-04 19:44

> Hvor langt kører en ny bil inden den overdrages til køber? Hvad skal man i
> givet fald acceptere? Hvor længe har motoren løbet, kører man en
> tilkørselstest?

Jeg har set biler køre af en større fabrik i Tyskland. Man var bestemt ikke
søde ved dem, så de _er_ kørt til når de forlader fabrikken ;)

Nogle biler kan nulstilles, hvis man gør det inden de har kørt for mange km,
mener det er 150-300 km. Andre biler kan kun nulstilles 1 eller 2 gange.

--
Per, Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 09-10-04 21:13

> Jeg har set biler køre af en større fabrik i Tyskland. Man var
> bestemt ikke søde ved dem, så de _er_ kørt til når de forlader
> fabrikken ;)

Det er nok ikke værre end dem der først står stille på et skib i ugevis
så olien rigtigt kan synke til bunds, for derefter at blive kørt i land
af folk på akkord ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-04 08:50

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:416846e9$0$59395$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er nok ikke værre end dem der først står stille på et skib i ugevis
> så olien rigtigt kan synke til bunds, for derefter at blive kørt i land
> af folk på akkord ....

Og jeg har lige fået en dugfrisk øjevidenberetning fra en af mine kollegaer
som har være i Rotterdan og Bremerhafen for at lave noget service på et af
de helt store biltransportskibe. Omdrejningsbegrænseren får i hvert fald sin
første test når bilen køres fra borde.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 09:09

> [...]
> de helt store biltransportskibe. Omdrejningsbegrænseren får i hvert fald

Så kan man jo købe VW og selv hente bilen på fabrikken

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-04 09:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Så kan man jo købe VW og selv hente bilen på fabrikken

Har man altid den mulighed ?

Eller er det kun Touareg og Phaeton ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Peter

Dato : 12-10-04 10:40

[klip]

> Har man altid den mulighed ?

Ja. Se www.autostadt.de - jeg kører derned lørdag - skal dog ikke ha' noget
med hjem.

/Peter

Fra : Thomas Landberg

Dato : 09-10-04 19:46

> Hvor langt kører en ny bil inden den overdrages til køber? Hvad skal man i
> givet fald acceptere? Hvor længe har motoren løbet, kører man en
> tilkørselstest?

I mange biler kan tælleren nulstilles så længe den ikke har rundet 100km. En
ny bil kan derfor have kørt f.eks. 15x99km + de 17 der står på tælleren når
du køber bilen. Så det er lidt et spørgsmål om din tillid til forhandleren.
Om bilerne tilkøres eller ej svinger fra bil til bil.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Nu også med Garmin navigatorer til super priser.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:20

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:416831b5$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
forhandleren.
> Om bilerne tilkøres eller ej svinger fra bil til bil.

Gælder ikke VAG biler.

Alle VAG biler og ( vistnok også andre tyske biler) kan stilles fremad, og
kun fremad, een gang inden de runder 100 km.
Når funktionen har været brugt 1 gang spærres den i instrumentet og kan ikke
længere aktiveres af diagnose udstyret, det kan altså IKKE stilles tilbage
på 1 uanede antal gange. Funktionen er indbygget i instrumentet, med henblik
på hvis man skal udskifte et defekt instrument, man har da chancen for lige
at afprøve det ved prøvekørsel inden man indtaster det kørte km tal i
instrumentet.

Der findes så noget hacker udstyr der gør at man går direkte i instrumentets
hukommelse (eeprom'en) og kan indtaste et nyt km tal direkte.
Alternativt afmonteres hukommelses kredsen og erstattes med en ny med 0 i
km-tæller registeret.
Men da var jo ikke lige det der var tale om.

Nogen der har kendskab til andre mærke? - Det kunne jo være sjovt at samle
informationerne.

--

/Claus
www.vwfanatic.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 10-10-04 12:46

> [...]
> Men da var jo ikke lige det der var tale om.
>
> Nogen der har kendskab til andre mærke? - Det kunne jo være sjovt at samle

Den jeg havde kig på var en Octavia 1.9TDi 130hk og den sagde min forhandler
kunne være nulstillet 15 gange hvis det skulle være. Det er hvad jeg ved.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Nu også med Garmin navigation til super priser.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 13:14

> Den jeg havde kig på var en Octavia 1.9TDi 130hk og den sagde min
forhandler
> kunne være nulstillet 15 gange hvis det skulle være. Det er hvad jeg ved.

Tjaah - jeg har så indgående kendskab til hvordan at VAG kombiinstrument og
tilhørende diagnose udstyr virker.

Men med en såkaldt "rücksteller" er alt jo muligt, men det er så ikke efter
VAG foreskrifter.
De har gjort deres til at det ikke kan lade sige gøre.

Det er hvad jeg ved - jeg synes bare at det er ærgeligt at den slags vandre
historier florere frit rundt - og vil derfor gøre mit til at aflive dem som
jeg ved der ikke er kød på.

Jeg tror ikke at danske aut. VAG forhandlere benytter sig af den slags
udstyr, men hvad ved jeg? :)

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 21:30

> Nogen der har kendskab til andre mærke? - Det kunne jo være sjovt at samle
> informationerne.

Jep, Toyota kan man ikke på. Desuden kan jeg slet ikke se problemet.
Forhandleren har demobiler netop til det samme - prøveture! Og disse biler
sælges herefter til nedsat pris, bl.a. på grund af km-tallet og en let
reduceret afgift.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Anders Sørensen

Dato : 11-10-04 00:20

Den Sun, 10 Oct 2004 22:29:40 +0200, skrev "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk>:

> [...]
>Forhandleren har demobiler netop til det samme - prøveture! Og disse biler
>sælges herefter til nedsat pris, bl.a. på grund af km-tallet og en let

Det er jeg da glad for at høre. Så har jeg da ikke det at bekymre mig
om helt frem til februar.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-10-04 17:42

On Sun, 10 Oct 2004 22:29:40 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Forhandleren har demobiler netop til det samme - prøveture! Og disse biler
>sælges herefter til nedsat pris, bl.a. på grund af km-tallet og en let

Men forhindrer stadig ikke at de bliver kørt hårdt når at de kommer af
bilbådene.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 18:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Men forhindrer stadig ikke at de bliver kørt hårdt når at de kommer af
> bilbådene.

Ikke i Danmark.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-10-04 00:18

On Tue, 12 Oct 2004 19:14:33 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>Ikke i Danmark.

Det sker skam. I fredericia mener jeg faktisk stadig at bilerne køres
fra bilbåde, ellers er det stoppet indenfor nogle få år.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-04 17:22

> Det sker skam. I fredericia mener jeg faktisk stadig at bilerne køres
> fra bilbåde, ellers er det stoppet indenfor nogle få år.

Det stoppede sidste år. Men de sidste 10 år, har der været folk fra Toyota
Danmark, der har holdt øje med, hvordan bilerne blev kørt i land. Kørte man
rådden, var beskeden: Skrid!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 22:02

On Wed, 13 Oct 2004 18:21:50 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Danmark, der har holdt øje med, hvordan bilerne blev kørt i land. Kørte man

hmm, det kan jeg ikke få til at passe sammen, da min kammerat da
ihvertfald i en periode har kørt biler fra en bilbåd og kan huske at han
også har læsset Toyota og der gik de ihvertfald til metallet og der var
da også en tumpe der smadrede en af bilerne.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 22:37

> [...]
> også har læsset Toyota og der gik de ihvertfald til metallet og der var
> da også en tumpe der smadrede en af bilerne.

Jeg ved det 100%, da jeg selv har været med til at køre i land. Men det
lyder altid mere "sejt", hvis man fortæller, hvordan man bare FRÆSER afsted
i bilerne - ik'?

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 22:52

On Thu, 14 Oct 2004 23:37:07 +0200, "Henrik B."
> [...]

>lyder altid mere "sejt", hvis man fortæller, hvordan man bare FRÆSER afsted

Enig, men tror nu ikke at min kammerat ville "lyve" om det. Men gad nu
godt kører biler fra skibene af, eller bare kører dem ombord på
autotransporter. Det ville da være et ønske job for mig :). Elsker at
kører bil
Flemming Jacobsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-10-04 07:57

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke i Danmark.

Kommer bilbådene her til landet ?
Nu har jeg set hvordan Auto-Logix kører lastbil, og hvis de kører ombord på
transporteren på samme måde så køres der også råddent i Danmark.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 10-10-04 21:57

> [...]
> instrument, man har da chancen for lige at afprøve det ved
> prøvekørsel inden man indtaster det kørte km tal i instrumentet.

Ved du hvordan man stiller det frem?
Jeg har lige sat et nyt speedometer i en gammel Golf Variant og der ville
jeg da gerne kunne stille det frem til det den har kørt.
Mvh
Rasmus H

Fra : BB

Dato : 09-10-04 21:56

De har normalt kørt mindre end 50 km - mener min sidste stod på 31 km da jeg
fik den.

BB

Fra : Rasmus

Dato : 10-10-04 00:04

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> Hvor langt kører en ny bil inden den overdrages til køber? Hvad skal man i
> givet fald acceptere? Hvor længe har motoren løbet, kører man en
> tilkørselstest?

......hvis du køber en bil som allerede står ved forhandleren er der jo en
hvis chance for at bilen har været brugt til demo og lign (ting som sikkert
er værre...., f.eks respekt for fart kurset i Vejle Amt)

Hvis du bestiller en bil som de ikke har på lager, må chancen vel siges at
være ret lille for at bilen bliver brugt.

mvh
Rasmus

Fra : Thomas Landberg

Dato : 10-10-04 08:30

> Hvis du bestiller en bil som de ikke har på lager, må chancen vel siges at
> være ret lille for at bilen bliver brugt.

Nej.

Den kan let stå hos en anden forhandler. Mange bilmærker har den politik, at
den forhandler der først har en underskrevet slutseddel har retten til en
bil uanset hvor i landet den står. F.eks. skrev jeg under på slutsedlen på
min første Octavia kl. 1000 en formiddag. Forhandleren, der havde den
stående på Sjælland, havde en kunde kl. 1200, men der var "hans" bil solgt
og næste morgen kl. 0700 kom der en autotrailer og hentede bilen. På et
tidspunkt overvejede jeg en ny Octavia og der kunne min forhandler finde tre
stk. i landet som passede mig m.h.t. farve og udstyr. Men han var også så
flink at fortælle om deres historie og alder og så var der faktisk ingen af
bilerne jeg var interesseret i. En af dem havde stået på biludstilling i
nogle dage.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-10-04 09:56

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> [...]
sikkert
> er værre...., f.eks respekt for fart kurset i Vejle Amt)

Jatak dem fra respekt har fandeme fået de bank de har godt af!
Det ville være nok grund til jeg ikke turde købe en demo bil af mærket
Passat/Bora i trekantområdet i frygt for at få en af dem :)
De skulle angiveligt blive solgt som demo og ikke bare blive
vasket,nulstillet og smidt tilbage i udstillingen.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-10-04 17:46

On Sun, 10 Oct 2004 01:03:32 +0200, "Rasmus"
> [...]

>hvis chance for at bilen har været brugt til demo og lign (ting som sikkert
>er værre...., f.eks respekt for fart kurset i Vejle Amt)

De biler der bliver brugt på "Respekt For Fart kuset" sælges fx på BCA
Bil auktionen eller til en bilforhandler. Og den Seat Toledo TDI jeg
kørte i havde rundet de ca 3000 km.

Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:24

> Hvor langt kører en ny bil inden den overdrages til køber? Hvad skal man i
> givet fald acceptere? Hvor længe har motoren løbet, kører man en
> tilkørselstest?
> --

Jeg har været ejer af 3 fabriks nye VW'ere alle produceret i Wolfsburg -
Tyskland, ingen af dem havde gået over 10 km.
Jeg tror tallet har lagt på 6-8 km.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Rasmus

Dato : 10-10-04 12:32

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har været ejer af 3 fabriks nye VW'ere alle produceret i Wolfsburg -
> Tyskland, ingen af dem havde gået over 10 km.
> Jeg tror tallet har lagt på 6-8 km.

.....og du er sikker på de ikke har gået mere?, på VW mener jeg man kan
nustille tælleren 3 gange, såfremt den ikke har kørt mere end 100 km (eller
noget i den stil)

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 13:16

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ....og du er sikker på de ikke har gået mere?, på VW mener jeg man kan
> nustille tælleren 3 gange, såfremt den ikke har kørt mere end 100 km

Prøv at se mit indlæg lidt længere oppe i tråden.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 15:18

Skal vi ikke først slå fast at det handler om tillid til sin forhandler om der er
pillet ved bilen!! Det er muligt at pille ved computer i alle biler fra Europa.

Der er ikke noget med hvor mange gange det kan lade sig gøre på VW Seat og andre i
den familie kan dette gøres lige så mange gange du ønsker det, eller hvergang du
skal slukke service indikator.
Det samme på bla. BMW fra E28 og frem til Z3.

På rigtig mange biler er der faktisk flere funktioner på den indbyggede Computer
eller klima computer som der kan være nyttige, men som du aldrig kan få frem uden
at pille ved den, få bilens "helbred" frem på display så du kan følge lidt med er
kun en af tingene!!!

Din bil har en skjult verden som kan vises..hihi

Jes

"Re: Hvor langt har en ny bil kørt?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.72.180.217)

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 18:17

<Jes> skrev i en meddelelse
> [...]
der er
> pillet ved bilen!! Det er muligt at pille ved computer i alle biler fra

Enig, alt kan hackes.

> [...]
andre i
> den familie kan dette gøres lige så mange gange du ønsker det, eller

Jo det har så, det vi taler om er hvad den autoriserede VAG forhandler kan
gøre med diagnose udstyret.
Og det er helt entydigt, instrumentet kan stilles fremad een gang indtil det
har kørt 100 km, derefter er det låst.
(Jeg har iøvrigt selv prøvet det ifbm. instrument skift - der sker bare
ingenting når man indtaster et nyt km tal).

Selvfølgelig kan man omgås det ved enten at bruge noget hacker/pirat udstyr
der kan dekryptere softwaren og eepromen i instrumentet.
Padborg elektro har forøvrigt sådant udstyr. Og der kan være mange gode
grumde til at bruge det. F.eks hvis man har købt et brugt instrument ved en
hugger.

Men min pointe er, at det tror jeg simpelt hen ikke at det er noget man
har/gør på aut værksteder/forretninger.
Hvis en aut. forhandler blev taget i den slags, tror jeg at de fik lige
nøjagtigt en formiddag til at pille deres (indsæt selv et bilmærke her)
skilte ned.

> [...]
frem uden
> at pille ved den, få bilens "helbred" frem på display så du kan følge lidt

Ja tak for kaffe - det ved jeg skam godt, men man kan sq* ikke nulstille
kmtælleren via climatronic panelet.
Det tror du da ikke selv på, vel?

> Din bil har en skjult verden som kan vises..hihi

Tro mig, det ved jeg alt om - man skal ikke lære et gammelt røvhul at skide.
Jeg har "forsket" i det i flere år.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-04 21:32

<Jes> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er
> pillet ved bilen!! Det er muligt at pille ved computer i alle biler fra

Nej det gør ikke! En forhandler har et par stykker (eller mere) af hver
model der benyttes til demokørsel. Alt derudover sælges ab fabrik, uden
kilomter på tælleren (under 10)!

--
M.v.h.