Pære til en Xantia.
Fra : Michael Petersen

Dato : 08-10-04 21:27

Hej Geni'er ;)

Skal lige siges er slet ikke, what so ever, inde i det med at rode med biler
og den slags - kan kun køre dem ;)

Anyway, min pære på venstre forlygte er gået.
Hvor kan jeg købe sådan en ?
....gerne via www.thansen.dk - skal aligevel derhen imorgen.

Min bil er en Citroén Xantia StationCar Weekend, 11/'97, 1,8i 16V.

Takker på forhud :)

Fra : Peter Sørensen

Dato : 08-10-04 22:18

Så kan du jo spørge henne ved dem, men den bruger jo nok en H7 så skift
dem i begge sider ellers skal du nok snart skifte i den anden side.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-10-04 00:05

Peter Sørensen wrote:
> Så kan du jo spørge henne ved dem, men den bruger jo nok en H7 så skift
> dem i begge sider ellers skal du nok snart skifte i den anden side.
>

> "Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

Det er da vist ikke H7'ere som Xantiaen bruger men derimod H1'ere. Og du
behøver ikke skifte begge sider med mindre du gerne vil have ens lys i
begge lygter (ser bedst ud). Man kan tro at pærerne holder ca. lige lang
tid men jeg har nu erfaret at der kunne gå 2 år fra den ene pære gik til
den anden gik (ca. 15000km/årligt). Skiftede vist kun 2 eller 3
forlygtepærer i de 6 år jeg havde min gamle Xantia.

Og om det kan betale sig at købe H1'ere hos thansen ved jeg ikke, men en
test hvor thansen pærerne ikke var med viste at Osram havde langt den
længste levetid (over 2500 timer) sammen med Generel Electric. Philips
var ok (mener det var omkring 1000 timer), men ikke alle typer. Biltema
pæren var et godt køb til prisen (holdt rimelig godt og var ret billig).
Resten lå nede omkring 100-500 timer. Læste testen i et FDM blad for et
godt stykke tid siden.

mvh Bernhard

Fra : TGD

Dato : 09-10-04 02:25

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> var et godt køb til prisen (holdt rimelig godt og var ret billig). Resten
> lå nede omkring 100-500 timer. Læste testen i et FDM blad for et godt

Glemmer du ikke det vigtigste? Hvor meget lys de forskellige pærer gav, der
var vist en del forskel.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-10-04 08:32

TGD wrote:
> "Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Glemmer du ikke det vigtigste? Hvor meget lys de forskellige pærer gav, der
> var vist en del forskel.

Der var faktisk ikke den store forskel. Nogle af de testede pærer var
selvfølgelig ulovlige (som FDM også anførte) så dem kan vi jo se helt
bort fra. I værste tilfælde var der vist et tab på ca. 20% mellem ny og
gammel pære. Uanset hvad så skrev jeg jo at hvis man ville have ens lys
i begge sider så skulle man skifte begge, så nej, det har jeg ikke glemt.

Nu kunne vi jo finde bladet frem for at finde tallene frem, men det
gider jeg ikke lige nu.

mvh Bernhard

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-10-04 08:43

Det erR H1, og specielt den der er gemt bag batteriet, kan være hulens svær
at komme til

Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-10-04 11:30

Michael Petersen wrote:

> Anyway, min pære på venstre forlygte er gået.
> Hvor kan jeg købe sådan en ?

På enhver tankstation.

> Min bil er en Citroén Xantia StationCar Weekend, 11/'97, 1,8i 16V.

Den bruger H1.
Gør dig selv (og os andre) den tjeneste at købe en mærkevarepære -
Phillips, Bosch, Osram, ...
Og skift begge sider samtidigt - det kan gøres for under 100 kr, selv om
du køber ind det dyreste sted.

> Takker på forhud :)

Hmmm...