Lidt for meget amerikansk TV måske ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 16:05

"Politifolk i livsfare skød mod bil

Betjente måtte fredag formiddag trække pistolerne, da en bil
forsøgte at køre dem ned - fem er anholdt

"

Gad vide om de 5 biltyve har set for meget TV ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-04 16:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide om de 5 biltyve har set for meget TV ?

Den megen vold og som regel "happy-endings" i TV., har skyld i væksten af
fx. grovere vold, efter min mening. Ligeledes manglen på respekt for
"ordensmagten", som så får mindre for deres "kunder" etc. etc. etc. .

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 17:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> væksten af fx. grovere vold, efter min mening. Ligeledes manglen på
> respekt for "ordensmagten", som så får mindre for deres "kunder" etc.

Det er vel ikke kun i TV at al den vold efterhånden folder sig ud, eller
hvad ?

Citat start:

"hvis du køre tæerne af mig knalder jeg din bil EN i
taget, ellers vil du jo ikke bemærke du gjort noget galt (. Og hvis du er
fræk nok sil at stoppe og stige ud, kommer du til at spise af sugerør i
laang tid. SÅ KAN DU LÆRE DET... hensynet til svage trafikanter. Jeg kan
ikke bruge dit politi: 1 du er langt væk inden jeg får taget nr, får fat på
vidner etc., 2 de har en bagatelgrænse. Så derfor en "huskekage" så du ikke
gør det igen."

Citat slut:

Men det hører nok ind under noget helt andet end vold ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

begin 666 frown.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$``````+V]O8RM_[V]O2'Y! $```,`+ `````/``\```(O
MG V9QY,"X6) QBK P?A*E$5BI76/9*:7*K:K"Y^H,CK6^-GPM>U9(T,U-@H-
$HP``.P``
`
end

Fra : BJ

Dato : 08-10-04 17:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det hører nok ind under noget helt andet end vold ?

Ophavsmanden til teksten, vil nok kalde det nødværge eller sågar
selvforsvar...!!...

Bjørn Jørvad

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-04 17:51

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

..

> Det er vel ikke kun i TV at al den vold efterhånden folder sig ud, eller
> hvad ?

Det er ikke kun vold, også den mangl. respekt for medmennesker for at dyrke
egoet, kan man give TV skyld for. Det du citere mig for, var som en reaktion
på at, du ikke ønskede at standse for en fodgænger i en FODGÆNGEROVERGANG,
dvs. at du lige så godt kunne rydde fortovet !. "Hvis han ikke når til ind
side, sker der sker jo ikke noget", det har jeg selv set på TV :(((.

Fra : BJ

Dato : 08-10-04 17:55

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det du citere mig for, var som en reaktion på at, du ikke ønskede at
> standse for en fodgænger i en FODGÆNGEROVERGANG,

Skal det så forstås, du går ind for selvtægt..?

Bjørn Jørvad

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 18:05

BJ wrote:

> Skal det så forstås, du går ind for selvtægt..?

Selvtægt kan være i orden i nogle tilfælde (IMHO), dog skal det ikke
indebære vold og hærværk.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 18:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det er ikke kun vold, også den mangl. respekt for medmennesker for at
> dyrke egoet, kan man give TV skyld for.

Det er vi ikke uenige om.

> Det du citere mig for, var
> som en reaktion på at, du ikke ønskede at standse for en fodgænger i
> en FODGÆNGEROVERGANG, dvs. at du lige så godt kunne rydde fortovet !.

At JEG ikke ønskede at stoppe for en fodgænger ?
Hvor har du det fra ?

Jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at det er iorden at køre gennem
et fodgængerfelt med mennesker i eller på vej ud i.
Men jeg synes heller ikke, at det er iorden med den slags metoder, som du
åbenbart synes er iorden.
Først det med at ødelægge andres ejendom, fordi du følte dig forurettet, og
derefter at du ville slå en person ned, hvis vedkommende ville kommentere
din opførsel.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-04 07:45

> Det er vi ikke uenige om.

Så langt så godt ;).

> Først det med at ødelægge andres ejendom, fordi du følte dig forurettet,

Det bliver man efterhånden LET, når man dagligt færdes som "svag trafikant",
hvor ens lovmæssige rettigheder gang på gang "trædes under fode"- lunten
bliver kort. For dig i "dåsen" vare episoden som regel så kort tid, at du
ikke bemærker noget, for den som har vært nød til at fx. springe for livet,
kaste sig af cyklen, er sagen anderledes. Og hvad med de ejendele som
ødelægges herved, briller,cykel etc. etc., hvem erstatter dem?, for du er
jo "over alle bjerge"!!. EOD.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-04 21:44

Per Beer Hansen skrev:

> Betjente måtte fredag formiddag trække pistolerne, da en bil
> forsøgte at køre dem ned - fem er anholdt

Pjat. Betjentene skulle have snakket dem fra det... Ingen grund til
vold og våben!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"