Skifte bærekugle på BMW E36
Fra : Christian Catu

Dato : 08-10-04 13:03

Hejsa
Jeg skal have skiftet bærekuglen på højre forhjulsophæng, på min BMW E36
Sedan fra '92. Jeg har nu fået reservedelen, men fik at vide, at det skulle
en hvilken som helst mekaniker ikke begive sig ud i. Jeg har en kammerat
der er mekaniker, som jeg ville have haft til det, men det kan da være jeg
skal andetsteds med det. Personen (lagermand hos BMW) sagde at det kun er
BMW der kan skifte den, da der skal bruges specialværktøj. Nu ved jeg jo
ikke om specialværktøj er en umbraconøgle, eller noget specielt apparatus
som kun BMW har, men det lyder da underligt, på en så, forholdsvis, gammel
bil. Nogen der har erfaringer med at skifte bærekuglen? Jeg fik at vide det
var en slags børnesygdom E36'eren har.

Fra : Thomas

Dato : 09-10-04 07:29

"Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
> bil. Nogen der har erfaringer med at skifte bærekuglen? Jeg fik at vide

Hej

Du fortjener næsten et eller andet svar, så du må nøjes med mit Jeg
aner intet om BMW, men kunne se på www.haynes.com at de laver manualer til
hele 3-serien

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=12839&langId=-1&vtype=car&make=BMW&model=3-Series

Nå men.... prøv dit lokale bibliotek og hør om de ikke har den hjemme (eller
køb den hvis du går og roder meget med bilen)

Mvh

Thomas