Holder pludsligt stille med 120 km/t
Fra : WhoopAss

Dato : 07-10-04 19:19

Hvis jeg skal stole på mit speedometer

Nu har den gjort det et par gange så der er tale om en fejl
(1 gang = en hændelse, 2+ Gange = en fejl )

Bilen er en Mondeo 2.0 SW fra 97

Situationen er at jeg under normal kørsel på lige vej, pludseligt lyser
advarselslamepn for at tanken er ved at være tom og spedometeret falder
til nul.

Efter ca 5 sekunder virker alt normalt, det er nu sket to gange.

1. på motorvej, hsatighed ca. 120 km/t, ingen sving eller opbremsning,
bare jævn kørsel ligeud.

2. på Landevej i en svag venstre kurve, men igen med jævn hastighed uden
opbremsming eller andet

Spørgsmål :

Hvad pokker kan det være, mit umiddelbare gæt ville være en dårlig
stelforbindelse, men hvor pokker skal man starte med at lede.

Mvh

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 15:16

"WhoopAss" <Whopass@sol.dk.remove.this> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad pokker kan det være, mit umiddelbare gæt ville være en dårlig
> stelforbindelse, men hvor pokker skal man starte med at lede.

Det er stikkene bag på instrumentmodulet som har dårlig forbindelse.
Enten kan du klaske hårdt på instrumentbordet, eller også skal du tage
modulet ud og rokke lidt ved stikkene.
Jeg har ca 1-2 gange hvert år det samme problem :o/

--
Tom

Fra : WhoopAss

Dato : 11-10-04 18:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:4166a102$0$164
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> modulet ud og rokke lidt ved stikkene.
> Jeg har ca 1-2 gange hvert år det samme problem :o/

Ahhh, takker mange gange,

   Mvh

   Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 18:30

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:4166a102$0$164
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ahhh, takker mange gange,

Hehe det er jo Ford

--
Tom

Fra : WhoopAss

Dato : 11-10-04 19:01

Hmmmmmm, og nu har jeg så et nyt problem, hvordan f.... kommer jeg ind til
det stik, er det nødvendigt at skille hele instument boardet ad, eller er
der et smart trick

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 19:25

> Hmmmmmm, og nu har jeg så et nyt problem, hvordan f.... kommer jeg ind til
> det stik, er det nødvendigt at skille hele instument boardet ad, eller er
> der et smart trick

Du skal løsne en 5-6 skruer. De 2 sidder oppe i toppen og er lette at komme
til.
Så sidder der en skrue bag ved de 1-2 kontakter til varme i bagruden og de 2
sidste skruer sidder bag uret som kan lirkes ud med en skruetrækker.
Det tager en smule tid første gang men er bestemt til at finde ud af.

--
Tom

Fra : WhoopAss

Dato : 12-10-04 18:49

. Det tager en smule tid første gang men er bestemt til at
> finde ud af.
>
> --
> Tom

Jeg bukker og takker mage gange, det var da en instruks der var til at
forstå, det bliver et lille projekt til week-enden

Mvh

Martin