Mac og Pc
Fra : Lars

Dato : 15-05-01 08:57

Hej NG
Kan man sætte en Mac på et "Windows" netværk via en hub således at den kan
komme på nettet ?

--
Mvh.
Lars Nedergaard

Det tekniske naturvidenskablige fakultet

Fra : Erwin Lansing

Dato : 15-05-01 09:23

"Lars" <lane@jubiipost.dk> writes:

> Hej NG
> Kan man sætte en Mac på et "Windows" netværk via en hub således at den kan
> komme på nettet ?

hvis du sætter den op til at køre tcp/ip på et ethernetkort burde det vel
ikke være det store problem

/erwin

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

Fra : Lars

Dato : 15-05-01 09:48

> hvis du sætter den op til at køre tcp/ip på et ethernetkort burde det vel
> ikke være det store problem
>
> /erwin

Det er netop det Mac'en er men jeg kan ikke få den "ud af huset" og jeg er
ikke den store Mac bruger
Lars

Fra : Dann Pedersen

Dato : 15-05-01 10:29

"Lars" <lane@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Det er netop det Mac'en er men jeg kan ikke få den "ud af huset" og jeg er
> ikke den store Mac bruger

Hvordan er dit netværk bygget op? Bruger du en DHCP server? Får Mac'en en IP
(kig i æblemenuen ==> Kontrolpaneler ==> TCP/IP - og når du nu alligevel er
der så tjek at forbind via er sat til ethernet og konfigurer er sat til DHCP
server, hvis du bruger en sådan.).

Dann Pedersen

Fra : Lars

Dato : 15-05-01 10:54

> [...]
> Med venlig hilsen
>
> Dann Pedersen
>
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Jeg bruger ingen DHCP server og jeg har prøvet både med en guide og manuelt
at sætte Mac'en op, når jeg vil på nettet får jeg at vide at der ikke er et
netværk ellers kommer der ingen fejl !! Netværket er med en Cisco 677 Router
fra Cybercity og en 10 MB hub.
Mvh
Lars

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 15-05-01 13:00

On Tue, 15 May 2001 11:54:12 +0200, "Lars" <lane@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>netværk ellers kommer der ingen fejl !! Netværket er med en Cisco 677 Router

Øhm...
Plejer Cybercitys 677'ere ikke at være konfigureret som
DHCP-servere?
--
Per K. Nielsen

Fra : Lars

Dato : 15-05-01 13:53

> Øhm...
> Plejer Cybercitys 677'ere ikke at være konfigureret som
> DHCP-servere?
> --
> Per K. Nielsen
aner det ikke
Da jeg satte de andre pc'er i sammen i netværket virke det bare
Mvh
Lars

Fra : Peter Søgaard

Dato : 15-05-01 13:57

"Lars" <lane@jubiipost.dk> wrote in message news:9dr8re$47j$1@sunsite.dk...
> aner det ikke
> Da jeg satte de andre pc'er i sammen i netværket virke det bare

Giver du dine PC'er en statisk ip adresse når du sætter dem i netværket,
eller får de den tildelt automatisk (=DHCP-Server).

Fra : Bent

Dato : 15-05-01 14:33

Hej Lars

Jeg tror ikke du kan få det til at virke uden Client for Apple Talk networks
(COPSTalk)
Vi køre med en mac som udskrift server og den kan ikke kære uden COPSTalk,
COPSTalk er et licens program her licens pr. pc koster ca 300 - 400,- kr.
Der dog en anden mulighed hvis man har en NT server den kan køre Apple Talk
mellem Mac og Nt Serveren.
(Der er dog også det problem COPSTalk kan ikke køre på Windows ME, og der
vil ikke blive lavet drivers til ME )
Mvh Bent

Peter Søgaard <peter.sogaard@tjgroup.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dr937$6i2$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-05-01 20:31

"Bent" <bent@leesign.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke du kan få det til at virke uden Client for Apple Talk
networks
> (COPSTalk)

Nu skal Mac'en jo ikke snakke med andet end routeren, hvis jeg har forstået
spørgeren rigtigt... hvad skulle så hjælpe at installere noget software på
en af PC'erne....?

Tildel Mac'en er statisk IP, giv den gateway og DNS - så skulle det spille.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 15-05-01 14:55

On Tue, 15 May 2001 14:52:59 +0200, "Lars" <lane@jubiipost.dk>
wrote:

>aner det ikke
>Da jeg satte de andre pc'er i sammen i netværket virke det bare

Så lyder det unægteligt som om din 677'er er DHCP-server.

Lad mig lige forstå problemet:
Du vil have din Mac på Internet vha. af 677'eren.

Vil du også have Mac'en og pc'erne til at tale sammen?

--
Per K. Nielsen