Flash Offline ??
Fra : Aggy

Dato : 15-05-01 11:09

Hejsa

Er det muligt at bruge Flash offline? Forstået på den måde at jeg med en CD
kan afspille Flash animationen?

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Anders Lassen aka Aggy
Http://www.0017webdesign.dk
Email: lassenanders_@hotmail.com

Fra : Michael Peo

Dato : 15-05-01 13:12

ja - lav en projector ud af din swf-fil.
File > creat projector.
Så spytter playeren en exe-fil (altså et lille program der indeholder selve
playeren, sammen med dit indhold) ud som du kan lægge på din cd-rom.

/peo
peo@abandage.dk
www.bandage.dk

Fra : Aggy

Dato : 15-05-01 13:25

Hej Michael

Tak for dit hurtige svar :)

Mit spørgsmål var måske ikke helt præcist nok.

Meningen er at Flash animationen automatisk skal gå igang når forsiden
bliver indlæst i en browser, lige som den ville gøre på website på
Internettet.

Kan det lade sig gøre ?

Mvh
Anders

Fra : Michael Peo

Dato : 15-05-01 13:53

ok... bliver cd'ens indhold vist i en browser??

Fra : Aggy

Dato : 15-05-01 14:23

Ja, cd'en indhold bliver vist i en browser.

Fra : Michael Peo

Dato : 15-05-01 15:06

Hvis CD'ens inhold ses/surfes med en alm. browser som ligger på den computer
hvori CD'en sidder,
så må du sikre dig at denne browser/bruger har installeret det plugin som
din flash behøver. Du kan ikke gøre din swf-fil uafhængig af plugin'et...
swf-filen kræver simplethen Playeren.
Næste hurdle ligger i at du ikke kan distribuere plugin'et, altså lægge det
med på CD'en, da der er stor forskel på hvilket plugin de forskellige
operativsystemer kræver. Jeg er faktisk ikke en gang sikker på at du må for
Macromedia uden en eller anden form for licence.

Hvorfor skal CD'ens indhold browses med en alm. browser??

/peo
peo@bandage.dk

Fra : R. Stormo

Dato : 16-05-01 07:33

> [...]
>
> Meningen er at Flash animationen automatisk skal gå igang når forsiden
> bliver indlæst i en browser, lige som den ville gøre på website på

Om jeg har skjønt deg rett så er det kansje en autorun du er ute etter?
Skulle være greit nok.
autorun.inf
open=index.htm

I din index.htm så henter den frem din flash fil.

R. Stormo

Fra : Michael Peo

Dato : 16-05-01 10:03

Det lyder rigtigt...
Problemet ligger bare i at sikre at browseren har de fornødne plugins.

/peo

Fra : R. Stormo

Dato : 16-05-01 10:26

"Michael Peo" <peo@bandage.dk> wrote in message
> Det lyder rigtigt...
> Problemet ligger bare i at sikre at browseren har de fornødne plugins.

Hva med å laste ned, plugins fra macromedia og legge dette på CDn og endre
referansen i html koden til å hente den fra angitt path i stedet for
macromedia.

R. Stormo

Fra : Michael Peo

Dato : 16-05-01 14:23

ja, men hvilket plugin skal man så gemme åp CD'en.. til mac, til pc..
hvilken version osv.
Macromediasitet checker dit styresystem og henviser dig til det plugin du
har brug for.
En anden ting er at jeg ikke er sikker på at man frit må distribuere
flashplugins på CD'er uden godkendelse fra Macromedia.

/peo

Fra : R. Stormo

Dato : 16-05-01 14:46

> [...]
> En anden ting er at jeg ikke er sikker på at man frit må distribuere
> flashplugins på CD'er uden godkendelse fra Macromedia.

Det er jo ting du må sjekke om, hvilket plugins som går til hva. Når det
gjelder opphavsrett
så må en ALTID spørre om godkjennelse.

R. Stormo

Fra : Michael Peo