MS Windows
briani 27239
Hjælp. Kan kun gemme jpg fra nettet som bm~
Fra : Kristian Krøyer

Dato : 01-11-04 14:49

Hej

Hvordan kan det være, at når jeg vil gemme en *.jpg fil fra nettet, så vil
den kun gemmes som *.bmp??? Jeg har prøvet at lave nogle ting inde under
mappeindstillinger på kontrolpanelet, men det hjælper intet. Det er ret
belastende da billederne fylder alt for meget som bmp.

Håber der en er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt.

På forhånd tak.

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 14:57

Kristian Krøyer wrote:
> [...]
> inde under mappeindstillinger på kontrolpanelet, men det hjælper
> intet. Det er ret belastende da billederne fylder alt for meget som

Prøv lige at søge tilbage her i gruppen på det spørgsmål. Det må da snart
være det mest stillede spørgsmål.... Grrrr

TØM dine midlertidige IE-filer og sæt limit ned til 20-30 MB!

///JJ

Fra : Kristian Krøyer

Dato : 01-11-04 15:08

Sorry! Jeg er ny her....

Men tak for hjælpen...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-04 15:48

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> Prøv lige at søge tilbage her i gruppen på det spørgsmål. Det må da snart
> være det mest stillede spørgsmål.... Grrrr

jeg har også nævte problem

> TØM dine midlertidige IE-filer og sæt limit ned til 20-30 MB!

Men hvad gør temp internet files overhovedet gavn for??? For jeg har nemlig
også det problem, hvis man er inde på en side med en masse billeder fx. og
så trykker på et link, og derefter gå tilbage.. Så henter internet explorer
alle tingene igen, istedet for at loade dem fra cache eller ram.. hvordan
kan det være? og desuden hvis man trykker på et link inden hele siden er
loadet, stopper browseren med at åbne resten!

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 16:08

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> henter internet explorer alle tingene igen, istedet for at loade dem
> fra cache eller ram.. hvordan kan det være?

Det kan man styre fra web-serveren. Altså i de hjemmesider kan man lave
sådan at du er sikret den opdaterede side. Det kan fx. være nyttigt på
websites hvor indhold hurtigt udskiftes.

> og desuden hvis man
> trykker på et link inden hele siden er loadet, stopper browseren med
> at åbne resten!

Ikk forstået...?
Det er vel ok - for du vil jo videre....eller?

PS. Men du har ret! Alt for lidt bliver brugt fra cache.
Note: Du kan have lidt indflydelse på IE's brug af temp-filer, nemlig under
Tools - Internet Options - Settings. Check de fire muligheder øverst i
vinduet, hvoraf én kan være aktiv (fx. Never-indstillingen). Men husk, gør
du brug af den, så lær vær med at brokke dig over en dag at opdage at du
sikker og læser gamle nyheder på dr.dk

///JJ