MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre drevbogstav og sti med diskhå
Fra : jazz

Dato : 01-11-04 11:29

Jeg har 2 diske der begge har c som drevbogstav. Da jeg har brug for at
se begge vil jeg lige høre om der er nogen farer eller ting man skal
være opmærksom på ved at ændre drevbogstav med diskhåndtering.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Palle

Dato : 01-11-04 13:24

"jazz" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 diske der begge har c som drevbogstav. Da jeg har brug for at
> se begge vil jeg lige høre om der er nogen farer eller ting man skal
> være opmærksom på ved at ændre drevbogstav med diskhåndtering.

Passer det virkelig, det med to diske med samme bogstav?

Fra : jazz

Dato : 01-11-04 13:34

at ændre drevbogstav med diskhåndtering.

> Passer det virkelig, det med to diske med samme bogstav?

Ja det gør det, men de er ikke mounted på samme tid netop af denne
årsag, det er sådan det skal forståes , hvis det altså er det du
sigter på

MVH

Jakob

Fra : Peter Schroeder

Dato : 01-11-04 13:57

"jazz" skrev...
> Jeg har 2 diske der begge har c som drevbogstav. Da jeg har brug for at
> se begge vil jeg lige høre om der er nogen farer eller ting man skal
> være opmærksom på ved at ændre drevbogstav med diskhåndtering.

Man kunne sagtens forestille sig at enkelte programmer
holder op med at virke. Men jeg kan forstå at det primært
er egne filer du vil sikre dig, ikke forsvinder?
Jeg har læst din tidligere tråd og mener at dine problemer
opstår fordi du har to diske med hver sin aktive partition.
Du kan muligvis snyde ved at lade bios søge efter en
bootsektor udelukkende på ide0 og ignorere alle andre
muligheder.
Hvis det ikke funker, så kan du med f.eks. PartitionMagic
oprette en ikke-aktiv partition på din gamle disk, kopiere
data fra den aktive partition till den ikke-aktive partition og
efterfølgende gøre den aktive ikke-aktiv, ligeledes med
PartitionMagic, og kopiere XP tilbage. Du er nok nødt til
at geninstallere XP for at få bootsektor på din nye disk
til at funke ordentligt.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : jazz

Dato : 01-11-04 14:29

Men jeg kan forstå at det primært
> er egne filer du vil sikre dig, ikke forsvinder?

Ja

> Jeg har læst din tidligere tråd og mener at dine problemer
> opstår fordi du har to diske med hver sin aktive partition.
> Du kan muligvis snyde ved at lade bios søge efter en
> bootsektor udelukkende på ide0

Det virker nu men jeg kan ikke sige hvorfor. Jeg har fundet ud af at jeg
via bios kan styre hvilken disk der bootes på, og når jeg gør det så
kan jeg se alle filer. Den systempartition der ikke andvendes får så et
andet drevnavn en C.

Venlig hilsen

Jakob