MS Windows
briani 27239
Mangler plads
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 31-10-04 23:16

Hej NG
Jeg har et stort problem, da jeg satte min maskine op,
satte jeg 4.87 GB på min C, og jeg lægger ikke
programmer ind på C, men nu er der ikke plads nok,
jeg har anvendt plads 4.69 GB og ledig 188 MB.
Min WINDOWS mappe er på næsten 3 GB.
Hvad kan jeg gøre for at få mere plads ?
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : John

Dato : 31-10-04 23:57

"Ole J. Hansen" skrev i en meddelelse

> Jeg har et stort problem, da jeg satte min maskine op,
> satte jeg 4.87 GB på min C, og jeg lægger ikke
> programmer ind på C, men nu er der ikke plads nok,

Prøv evt virus scanning, samt scanning for spyware. Kør disk-oprydning, og
defragmentér. En god alternativ defragmenter for win2k/xp er O&O Defrag
2000 Freeware:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139

Prøv om dette gratis program kan pine nogle ekstra GB ud af systemet:
http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 07:12

"Ole J. Hansen" <ojh@nospamhansen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:41856439$0$87001$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> jeg har anvendt plads 4.69 GB og ledig 188 MB.
> Min WINDOWS mappe er på næsten 3 GB.
> Hvad kan jeg gøre for at få mere plads ?

Hvis det er XP kan du gøre flere ting
1. Gå i diskoprydning i tilbehør/systemværktøjer og kør den
på dit c: drev som udgangs punkt er der få flueben sat som
standart, slå dem alle til og ved gamle komprimerede filer går
du i indstillinger og sætter den feks 1 dag istedet som den
står til 50 dage XP efterlader sig som regel en lille Gbit som
ligger der.
I disk oprydning er der også en faneblad "flere indstillinger"
der kan du forneden fjerne en del gendanelsespunkter som
også fylder.
2. Hvis dvale funktionen er slåede til bruger den ca. 500 Mbit
den kan slås til og fra i kontrolpanelet/strømstyring.
3, Din swap fil kan du flytte over på end andet drev, dette gøres
i systemoplysninger ( højre klik denne PC/ egenskaber/
Avanceret/ydeevne under virtuelhukommelse skift.)

Min windows mappe er på ca 1.8 Gbite jeg køre end del procedure
med diskoprydning mm. med div. små programmer .
Swap file bruger op ti 1.5 gbit plads og så alle mine programmer
som jeg alligevel skal geninstalerer hvis jeg en dag skal reetablerer
styresystem i alt 5,5 Gbite. partitionen er på 12 Gbit.

Men derfor kan det ikke skade at køre en virus kontrol på den.

Håber du kan bruge noget af det

Mvh
Ole Lykke

Fra : preben nielsen

Dato : 01-11-04 07:16

> [...]
> jeg har anvendt plads 4.69 GB og ledig 188 MB.
> Min WINDOWS mappe er på næsten 3 GB.
> Hvad kan jeg gøre for at få mere plads ?

Du har fejlvurderet behovet. Hos mog bruger Programmer og Windows
alene 9,8GB (ingen spil og ikke mange programmer, men store)

Hvis ellers du har plads på disken, så anskaf Partition Magic -
den lader dig resize partitioner uden datatab (men det tager tid).

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 01-11-04 14:34

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
>
> Hvis ellers du har plads på disken, så anskaf Partition Magic - den lader
> dig resize partitioner uden datatab (men det tager tid).

Hej Alle
Først tak for alle svarene, jeg vil nu forsøge med de fleste
og se hvad det kan give.
Vedrørende Partition Magic er det er program der er til
at få fat i ?
m.v.h.
ole

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 17:16

"Ole J. Hansen" <ojh@nospamhansen.mail.dk> wrote in message

> "preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP

Er det ikke systemgendannelsen, der æder af discpladsen?
Forskellige billedprogrammer gemmer også store mængder thumbnails.
Temp-filer kan også tømmes . . .
Samt alle disse NG-headers og vedhæng, de gemmes også!

Mvh Alf