MS Windows
briani 27239
CPU-ydeevne/forbrug/aktivitet?
Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 13:34

Hejsa.

Har for et par dg. siden reformatt. og nyinstall min XP m/SP1, home ed.
fra bunden, ikke rep.
Efter brug af ressourcekrævende prgrm. steg CPU aktiviteten til 100 % og
der forblev den ifgl. W. jobliste indtil genstart af pc. Efter genstart
er alt fint indtil nogle store prgrm. køres - så er den gal igen.
Lavede så i dag en rep. (ikke den første på W discen, men den hvor W
bliver nyinstall., men uden formatt.)
Det samme sker igen.

Og,
jævnligt dukker et vindue (tjenesten messenger) og med foruroligende
oplysninger om diverse spyware og virus. Oplysningerne tror jeg ikke
helt på:
Min nyopdat. AVG og Ad-Aware samt Housecall-online finder intet, og jeg
mener at have læst om at netop disse vinduer i messenger skulle være den
nye slags virus/trojan-chikane

Nogle ideen om tingene og om evt. sammenhæng ?

PS
I jobliste kan jeg se (når den er gal) at
svcmon.exe
lsass.exe
svchost.exe
hver tager ca 30% af CPU ydelsen. Deaktiv. jeg disse kører PC´en igen
fint (uden genstart)
Mvh
Ole

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 13:47

Ole Larsen wrote:

> Efter brug af ressourcekrævende prgrm. steg CPU aktiviteten til 100 % og
> der forblev den ifgl. W. jobliste (selvom jeg lukkede prgrm) indtil genstart af pc.
Mvh
Ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-04 18:05

Ole Larsen skriver:

> Har for et par dg. siden reformatt. og nyinstall min XP m/SP1, home ed.
> fra bunden, ikke rep.

Fornuftigt !

> Efter brug af ressourcekrævende prgrm. steg CPU aktiviteten til 100 % og
> der forblev den ifgl. W. jobliste indtil genstart af pc.

Hvilket program ?

> [...]

> nye slags virus/trojan-chikane
>
> Nogle ideen om tingene og om evt. sammenhæng ?

Det har du jo selv fundet ud af..... slå messenger ihjæl ! Og nu du er i
gang, hvad så med at slå alt det andet unødige skrammel fra ?
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

Sidder du på en DSL linje, uden firewall og antivirus ?

> PS
> I jobliste kan jeg se (når den er gal) at
> svcmon.exe

Hvad bruger du den til ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 19:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det har du jo selv fundet ud af....

Det er jeg da slet ikke sikker på at jeg har

slå messenger ihjæl ! Og nu du er i
> gang, hvad så med at slå alt det andet unødige skrammel fra ?
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

Jeps!

> Sidder du på en DSL linje, uden firewall og antivirus ?

DSL med Sygate firewall og AntiVirusGrisoft

> Hvad bruger du den til ?

Aner det ikke

--
Mvh, Ole Larsen.
Fotografiske billeder på http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 19:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf
Det er et par lidt "stygge" links, du sender.
Det 1. går lige ind i PS, men kræver password.
Det 2. er med SP2 - det tør jeg ikke røre ved igen (foreløbigt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-04 20:05

Ole Larsen skriver:

> Det er et par lidt "stygge" links, du sender.

Hvorfor ?

> Det 1. går lige ind i PS, men kræver password.

PS ?
Hvor skal du bruge password ?

> Det 2. er med SP2 - det tør jeg ikke røre ved igen (foreløbigt

Det kommer nok. Min 3Ghz Mediontingest havde i første ombæring store
problemer med SP2. MEn en dag, ville den godt installere og vupti, nu
spiller det bare.

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 20:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> PS ?
> Hvor skal du bruge password ?

Det er nok min PhotoShop, der "tager" den filtype og filen vil her have
et pswd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-04 20:55

Ole Larsen skriver:

> Det er nok min PhotoShop, der "tager" den filtype og filen vil her have
> et pswd

Okay, det er et pdf dokument der åbnes med acrobat readeren.

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 21:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ole Larsen skriver:

> Okay, det er et pdf dokument der åbnes med acrobat readeren.
>

> Klaus
Jeps, jeg ser den nu oooog takkerallersomydmygest

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-04 22:07

Ole Larsen skriver:

> Jeps, jeg ser den nu oooog takkerallersomydmygest

Velbekom