MS Windows
briani 27239
Lyd ??
Fra : K. Petersen

Dato : 28-10-04 17:59

Hejsa!

Har et problem med mit lyd. Har et tv-out stik til scart, altså sån et hvor
billede og lyd er samlet i scart stikket.

Problemet er at når jeg ser film så viker lyden fint. men hvis jeg spiller
musi, i winamp kan jeg ikke få en lyd
ud af tv'et. Det er rimelig træls. Nogen der har en idé til hvad det kan
være??

--
Mvh / Best Regards

Kasper Petersen

Fra : ///JJ

Dato : 28-10-04 18:46

K. Petersen wrote:
> [...]
> spiller musi, i winamp kan jeg ikke få en lyd
> ud af tv'et. Det er rimelig træls. Nogen der har en idé til hvad det

Har du mere end et lydkort i pc'en?
Hvad er dit grafikkort for et, siden det har indbygget lyd? Sagt på en
anden måde, dit scart-kabel må have fat i noget i pc'en der leverer lyden -
hvad?

///JJ

Fra : K. Petersen

Dato : 28-10-04 22:43

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du mere end et lydkort i pc'en?
> Hvad er dit grafikkort for et, siden det har indbygget lyd? Sagt på en
> anden måde, dit scart-kabel må have fat i noget i pc'en der leverer
> lyden - hvad?

Hehe, okay, min fejl. Der kommer selvfølgelig to kabler ud fra scartkablet
et til at sætte i lydkortet og et til at sætte i tv-out,

Lydkortet er et onboard Ac 97 på et Soltek SL-848P.

Håber det hjælper lidt.

--
Mvh / Best Regards

Kasper Petersen

Fra : ///JJ

Dato : 29-10-04 09:26

K. Petersen wrote:
> Hehe, okay, min fejl. Der kommer selvfølgelig to kabler ud fra
> scartkablet et til at sætte i lydkortet og et til at sætte i tv-out,
> Lydkortet er et onboard Ac 97 på et Soltek SL-848P.

I relation dertil, så forstår jeg det heller ikke. Det burde virke som jeg
forestiller mig dit setup.

Jeg formoder at hvis du har højttalere tilkobelet (lydkortet i) pc'en og
spiller musik i Winamp at du har lyd (i højttalerne)? Hvis du så sætter
"lyd-kablet" fra dit scart-stik i lydkortet, burde lyden høres i
fjernsynet...

Hvis det driller kan det være en indstilling i Winamp - prøv om du kan få
lyd over til tv'et hvis du bruger en anden afspiller, fx. Media Player.

Hmm - Det slår mig lige..... vi har lige tiden bare snakket om musik - er
det en musik-cd du afspiller via Winamp? I så fald kan du mangle det
altbetydende lydkabel fra dit cd-drev til lydkortet...?

///JJ

Fra : K. Petersen

Dato : 29-10-04 16:10

> [...]
> det en musik-cd du afspiller via Winamp? I så fald kan du mangle det
> altbetydende lydkabel fra dit cd-drev til lydkortet...?

Øøh.. Jeg har tre ind/udgange på mit lydkort. Grøn, blå og lyserød.
Og jeg bruger et headset som primær lyd.
Har så et stik i lydkortet fra headsettet + Microfon fraq headsettet og så
har jeg så lyden til
mit tv i den tredje port. Hvis jeg så ser film er der både lyd i headset og
i tv'et. Spiller jeg mp3
fra Harddisken i winamp er der kun lyd i headsettet.

Håber det klarede lidt op??

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-10-04 17:16

"K. Petersen" <petersenk2004@pc.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og jeg bruger et headset som primær lyd.
> Har så et stik i lydkortet fra headsettet + Microfon fraq headsettet og så

Headsættet er nok sat til Lydudgangen
Microfonen nok til Microfonindgangen
Den tredje port er Line-In, dvs. det er ikke en lydudgang, derfor får du
ikke lyd på tv'et
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : ///JJ

Dato : 29-10-04 19:31

Ivan V. Klattrup wrote:
> Headsættet er nok sat til Lydudgangen
> Microfonen nok til Microfonindgangen
> Den tredje port er Line-In, dvs. det er ikke en lydudgang, derfor får
> du ikke lyd på tv'et

Læs venligst indlægget forfra - problemet er at han har lyd på tv'et v.
film-afspilning, men ikke musik-afspilning. Men du er inde på noget :)
///JJ

Fra : ///JJ

Dato : 29-10-04 19:36

K. Petersen wrote:
> Jeg har tre ind/udgange på mit lydkort. Grøn, blå og lyserød.

Grøn er udgang til lydkilder (headset, forstærker, højttaler m.m.)
Rød er indgang, mikrofon
Blå er indgang, "line in"

> [...]
> headset og i tv'et. Spiller jeg mp3
> fra Harddisken i winamp er der kun lyd i headsettet.

Vi nærmer os!
Det er dog lige afgørende at finde ud af hvilket stik dine ledninger fra
headset og tv sidder i. Mit gæt er:
Grøn: Headset højttaler
Rød: Headset mikroson
Blå: Scart-kabel til TV
Eller?

Hvis ja, vil jeg sige at din film-afspiller på en eller anden måde formår at
bruge line-in til at sende lyd ud på. Det var jeg slet ikke klar over man
kunne . Jeg afventer dog lige svar på ovenstående.

Jeg mangler også lige at få at vide om du har lyd i dit headset når du
spiller musik?
Og hvad bruger du af program til at afspille film med?

///JJ

Fra : K.Petersen

Dato : 29-10-04 20:04

> [...]
> Blå er indgang, "line in"

> Vi nærmer os!
> Det er dog lige afgørende at finde ud af hvilket stik dine ledninger fra

Jep. Lige præcis.

> [...]
> spiller musik?
> Og hvad bruger du af program til at afspille film med?

Der er lyd i headsettet når jeg spiller musik. Jeg bruger BsPlayer. Og har
en stor
codec pakke installeret. Ace mega Codecs Pack. Ved ikk om der er nogen der
kender den?

--
Mvh / Best Regards
Kasper Petersen.

Fra : ///JJ

Dato : 30-10-04 14:12

K.Petersen wrote:
> Jep. Lige præcis.

> Der er lyd i headsettet når jeg spiller musik.
Så kan jeg konkludere at din lyd-udgang virker som forventet. Det er fint.

> Jeg bruger BsPlayer.
Jeg kender ikke programmet, men din problemstilling er nu indkredset til at
dette program er i stand til at anvende din line-in til at sende lyd ud på.
Det kan Winamp ikke. Men spørgsmålet er nu, som "O. Skjold" er inde på, om
det er noget der stilles i driveren til lydkortet på bundkortet, og BSPlayer
har fingrene i disse indstillinger når det kører. I hvert fald vil jeg mene
det er i lyd-driveren/bundkortet du skal finde løsningen. Jeg tror måske
nogle af folkene i dk.hardware.bundkort kan svare dig på hvordan du
indstiller dine ind/ud-gange på dit onboard lydkort. Ellers skal nogle
herinde kende lidt til "Ac 97 på et Soltek SL-848P" og dets
lyd-indstillinger. Eller du skal læse manualen
Håber jeg har kunnet hjælpe dig.

///JJ

Fra : O. Skjold

Dato : 30-10-04 11:21

"K. Petersen" <petersenk2004@pc.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> spiller musi, i winamp kan jeg ikke få en lyd
> ud af tv'et. Det er rimelig træls. Nogen der har en idé til hvad det

Prøv check hvad muligheder driveren til dit lydkort giver for at vælge
de forskellige stiks funktion. Jeg rodede med et Asuskort engang også
med onboard AC 97. Her havde jeg lidt samme problemstilling: musik
kunne hentes fra line-in stikket men lydeffekter kunne ikke (eller
også var det omvendt). Sjvh fik jeg det dog aldrig løst
tilfredsstillende, jeg kunne få det til at virke men det holdt kun til
næste genstart.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense