MS Windows
briani 27239
Win98SE vs Win98SE
Fra : Kate

Dato : 26-10-04 20:57

Hvis mit spørgsmål mod forventning ikke hører til her, så henvis gerne
til den rigtige gruppe

Jeg undres nemlig såre. I flere år har jeg kørt med en 400mhz Compaq
med 256 RAM, så kom jeg til penge som straks blev omsat i en ny
maskine. Desværre kunne jeg så ikke spille Colonization mere da den ny
maskine fik WinXP pro + den var ret så meget kraftigere.
Jeg faldt over en bærbar på nettet som jeg købte, en Dell 400mhz med
256 RAM. Altså mente jeg jo at den burde kunne køre mit elskede
Colonization, men suk, nej. Den kommer med en fejl om hastigheden er
for stor. Husker ikke lige den nøjagtige besked da det er en runtime
error som jeg har slået op på nettet. Er der nogen logisk forklaring på
at spillet kørte upåklageligt på Compaq'en, men ikke kan køre på
Dell'en?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : ///JJ

Dato : 26-10-04 21:44

Kate wrote:
> [...]
> error som jeg har slået op på nettet. Er der nogen logisk forklaring
> på at spillet kørte upåklageligt på Compaq'en, men ikke kan køre på

Hvor jeg ikke lige kan se det logiske i at spillet mener din pc er for
hurtig (jeg har også spillet det engang) kan jeg dog henvise dig til at søge
på nettet efter såkaldte slow-down utilities som basalt set bare belaster
din cpu, og dermed gør din pc langsommere - visse af disse utilities gør det
muligt at spille helt helt gamle DOS spil på moderne pc'ere .

///JJ

Fra : Leony

Dato : 27-10-04 13:40

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor jeg ikke lige kan se det logiske i at spillet mener din pc er for
> hurtig (jeg har også spillet det engang) kan jeg dog henvise dig til
> at søge på nettet efter såkaldte slow-down utilities

Der findes et bredt udvalg her:
http://www.geocities.com/kulhain/
hvilken der er bedst ved jeg desværre ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kate

Dato : 27-10-04 20:33

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in

> http://www.geocities.com/kulhain/

Tak, jeg vil da kigge nærmere på det

Fra : Kate

Dato : 27-10-04 20:30

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in

> Hvor jeg ikke lige kan se det logiske i at spillet mener din pc er
> for hurtig

Nej, det kan jeg nemlig heller ikke. Tænkte der måske var nogen som
havde en mulig forklaring

> slow-down utilities

Jeg har haft Mo-slow på et tidspunkt fordi mine små niecer gerne ville
spille et oldgammelt spil som ikke engang kunne køre på min Compaq. Min
søster fik det så også installeret, men efter kort tid blev deres pc
simpelthen ustabil og vi vidste ikke om det var Mo-slows skyld, men
turde ikke løbe risikoen og det har jeg heller ikke rigtigt villet med
min nye pc.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-04 20:34

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> [...]
> simpelthen ustabil og vi vidste ikke om det var Mo-slows skyld, men
> turde ikke løbe risikoen og det har jeg heller ikke rigtigt villet med

Til gamle DOS-spil, er dosbox (dosbox.sf.net) udmærket, og kræver ikke
moslow.

Det er den _eneste_ emulator, som har kørt Civilization I
tilfredsstillende for mig. Nogensinde :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : ///JJ

Dato : 28-10-04 00:05

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Det er den _eneste_ emulator, som har kørt Civilization I
> tilfredsstillende for mig. Nogensinde :)

*GGG*
Svjh. var det spil enormt langsomt (i ventetid), så hvorfor sløve det?
Eller det var måske heller ikke formålet? Virker lyden i den der emulator?

///JJ

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-10-04 10:39

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> writes:

> *GGG*
> Svjh. var det spil enormt langsomt (i ventetid), så hvorfor sløve det?
> Eller det var måske heller ikke formålet? Virker lyden i den der emulator?

Jaja, alting virker. sb16 emuleres fint.

Spillet tager lang tid, men det er der så meget andet der gør. Et af
hovedproblemerne med det er at den - svjks - omprogrammerer timeren
til at håndtere hvor lang tid den venteløkke der bruges når en enhed
flyttes tager. Det virker meget sjældent i andet end rå dos
(hvorefter det tager e-v-i-g-h-e-d-e-r at spille). Det virker som
sagt bedårende.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-04 12:37

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Til gamle DOS-spil, er dosbox (dosbox.sf.net) udmærket, og kræver ikke
> Det er den eneste emulator, som har kørt Civilization I

Det er også den eneste emulator der har klaret Second Reality

Jesper G. Poulsen