MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Administrator konto væk!?
Fra : Rasmus O.

Dato : 26-10-04 19:01

Hej NG.
Jeg bruger Win XP home, Office 2003.
Efter at .NET og Lookout er installeret (tror jeg!?) er
Administrator-kontoen væk
under brugere. Hvis jeg vælger skift bruger er der kun Administrator at
vælge imellem,
hvor den beder om en adgangskode jeg IKKE har, hvad gør jeg nu???
Har prøvet med "Offline NT Password and Registry Editor" og nulstillet
Administrator med "*"
Fejlen gør jeg ikke kan justere ur, kopiere mine dokumenter eller noget
andet "vigtigt".

Håber på nogle gode ideer...

Mvh
Rasmus O.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 27-10-04 00:09

>Jeg bruger Win XP home, Office 2003.
>Efter at .NET og Lookout er installeret (tror jeg!?) er
>Administrator-kontoen væk

Hej jeg tror ikke at din admistratorkonto er væk, prøv når du ser
login skærmen at trykke på CTRL+ALT+SHIFT

I feltet bruger navn skriver du Admistrator og så password i det andet
felt, jeg kender ikke til HOME men gætter kun.

>under brugere. Hvis jeg vælger skift bruger er der kun Administrator at
>vælge imellem,

Jeg kan anbefale dig at hente powertoys til windows xp den er god at
have når sådna noget sker, af samme grund har jeg valgt ikke at
installere .NET pakken så slipper jeg for dette problem.

Håber at dette kan hjælpe dig.

et par link til powertoys:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,18220,00.asp

--
Henrik Larsen

Fra : Rasmus O.

Dato : 27-10-04 07:48

Hej Henrik,
Mange tak for hurtig svar!
Jeg prøver i aften.

MVH
Rasmus O.

Fra : Edmund

Dato : 27-10-04 16:35

Henrik Larsen wrote:

> [...]
>
> I feltet bruger navn skriver du Admistrator og så password i det andet
> felt, jeg kender ikke til HOME men gætter kun.

I XP home kan man ikke komme ind den vej.
Man skal starte op i fejlsikker tilstand F8
Det er faktisk først her at den rigtige Administrator-konto bliver
oprettet.
Ved normal installation af XP home, er der kun en brugerkonto med
Administrator rettighedder.

--
Mvh Edmund