MS Windows
briani 27239
om xp servicepakke 2
Fra : steffen martin

Dato : 26-10-04 14:31

Hej gruppe,

Min computer vil meget gerne opdatere til den nye service pakke 2. Fint nok.
Men når jeg læser videre fortæller den at jeg burde tage kopier af hele
pc'en før jeg installerer. Men det har jeg ingen mulighed for.
Er det nødvendig at tage kopi før jeg opdaterer eller kan jeg lade være?

Håber en af jer kloge ved det :)

vh
Steffen

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : ha

Dato : 26-10-04 14:33

steffen martin wrote:
> mulighed for. Er det nødvendig at tage kopi før jeg opdaterer eller
> kan jeg lade være?

Tjah, det kan du jo nærmest selv kun afgøre !

> Håber en af jer kloge ved det :)

Rigtige mænd tager ikke backup, - de græder ..... eller hvad det
nu er man plejer at sige

/ha

ps: mange har installeret sp2 uden de mindste problemer, men det
er jo surt at være den ene med uoprettelige fejl, hvis man altså er
ham uden sikkerhedskopi. Du skulle evt. benytte lejligheden til at
overveje om du har noget på puteren der ikke kan undværes, for
så skal du ko alligevelhave en backup rutine op at køre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-04 15:22

steffen martin skriver:

> [...]
> pc'en før jeg installerer. Men det har jeg ingen mulighed for.
> Er det nødvendig at tage kopi før jeg opdaterer eller kan jeg lade være?

Du har selvfølgeligt alle relevanta data liggende på dit D drev og ikke
C drevet i forvejen. Så er der ingen ko på isen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : steffen martin

Dato : 26-10-04 17:08

> steffen martin skriver:

> Du har selvfølgeligt alle relevanta data liggende på dit D drev og ikke
> C drevet i forvejen. Så er der ingen ko på isen.

D-drevet? Jo, det er dvd-drevet. Ikke megen hjælp der....

Steffen
--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-04 17:23

steffen martin skrev:

> D-drevet? Jo, det er dvd-drevet. Ikke megen hjælp der....

Så E, F, G, H, I eller whatever du har kaldt dit ekstra drev.. mere
hjælp der

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-04 17:32

steffen martin skriver:

> D-drevet? Jo, det er dvd-drevet. Ikke megen hjælp der....

Okay, du har den klassiske opsætning: Alle data på 12 drev ?

Knapt så smart, men den måde mange computere stadigt leveres i dag.
Mit råd til dig: Tag backup !

Når du er færdig, så se at få delt din harddisk i 2. 1 partition til
programmer og styresystem og 1 partition til dine data. Så kan du altid,
når/hvis windows crasher, installere en ny omgang windows og programmer
og samtidigt beholde alle data sikkert på en anden partition.

Fra : Jens Andersen

Dato : 26-10-04 16:20

Ja alle data på D-drevet, og så tager vi lige en GHOSTPE af C-drevet, det
hedder sler og livrem, god fornøjelse
Jens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-04 18:34

Jens Andersen skrev:

> Ja alle data på D-drevet, og så tager vi lige en GHOSTPE af C-drevet,
> det hedder sler og livrem, god fornøjelse Jens
> [...]

Fisk.