MS Windows
briani 27239
Førstehjælp til PC der er blevet langsom
Fra : Erik Panduro

Dato : 25-10-04 21:09

Hej NG

Min PC er her på det seneste blevet meget langsom.

Prøver jeg at tjekke f.eks. hvilke processer der køre, kan CPU'en være
optaget 100% - også selvom der ikke kører nogen programmer.

Jeg har lagt et skærmdump i dk.binær som "PC Systemres 041025 a.jpg".

PC er en 1,8 GHz med 768 MB RAM og Windows XP Home, der ikke har onstalleret
SP2.
Diskens C: partition er på 44 GB med 24 GB fri.

PC'en er tjekket for Virus med McAfee on-line. Renset med AD-Aware og Spybot
- men alligevel fortsætter den med at være langsom.

Jeg kan desværre ikke sige noget om problemet startede efter installation af
et nyt program - jeg synes det bare er sket sådan "hen ad vejen"

Håber der er en der kan hjælpe - måske ud fra de oplysninger der står på
skærmdumpet af Windows Jobliste.

På forhånd tak

Erik Panduro

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-04 21:20

Erik Panduro skriver:

> Håber der er en der kan hjælpe - måske ud fra de oplysninger der står på
> skærmdumpet af Windows Jobliste.

Det er så smart at trykker du CTRL + shift + esc ned på samme tid kommer
du til joblisten. Vælger du fanebladet "processer" og klikker på kolonne
"CPU", viser den det program der tager mest processorkraft øverst (du
skal måske klikke 2 gange på CPU).

Det er ikke sådan at du har rester af 2 antivirusprogrammer til at
hænge, eller 2 firewalls ?
Det kan dræbe selv den hurtigste computer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Erik Panduro

Dato : 25-10-04 21:46

> [...]
> Det kan dræbe selv den hurtigste computer.
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Hej Klaus

Jeg prøvede lige din hjælp.

I hovedtræk er opstillingen sådan.

1. Aktiv systemproces
2 McShield.exe
3. SIPPS.exe

Jeg mener kun at have McAfee installeret, som antivirus og firewall.

MvH
Erik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-04 22:24

Erik Panduro wrote:

> I hovedtræk er opstillingen sådan.
>
> 1. Aktiv systemproces
> 2 McShield.exe
> 3. SIPPS.exe

Hvilke tal står der ud for de tre? Og er dette et eksempel, hvor din
CPU-måler har vist 100%. Læg mærke til, at Aktiv systemproces ikke er et
program som sådan, den viser, hvor meget der ikke bruges af de
forskellige processer. Så det er alle de andre processer, der er
interessante i denne sammenhæng.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Erik Panduro

Dato : 25-10-04 23:38

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Det ser ud som om, at programmet SIPPS.exe var synderen. Det er et program
noget lignende SKYPE og efter jeg har afbrudt det føles det som om min PC
har fået nye kræfter.

Tak for hjælpen.

MvH
Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-04 05:15

Erik Panduro skriver:

> Det ser ud som om, at programmet SIPPS.exe var synderen. Det er et program
> noget lignende SKYPE og efter jeg har afbrudt det føles det som om min PC
> har fået nye kræfter.

Uuuud med det.
Smid evt. skype ind i stedet.