MS Windows
briani 27239
Hvad fejler min partition?
Fra : Morten Bowman

Dato : 25-10-04 20:41

Hejsa
Jeg kører WinXp Sp2 og har 4 partitoner på min 160 gb disk.
Men Partiton Magic siger bare at disken er 'Bad'.
I Win ser alt fint ud og disken kører fint.
Jeg har kørt en chkdisk uden den fandt fejl.
PM er version 8.05

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-04 20:53

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> [...]
>Men Partiton Magic siger bare at disken er 'Bad'.
>I Win ser alt fint ud og disken kører fint.
>Jeg har kørt en chkdisk uden den fandt fejl.

PM laver samme nummer på flere af mine windows maskiner.

Da alle maskinerne kører uden problemer har det ikke bekymret mig
synderligt - Det er formentlig PM der har et problem...

<mlr>

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-10-04 21:22

On Mon, 25 Oct 2004 21:53:15 +0200, Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk>
wrote:

>PM laver samme nummer på flere af mine windows maskiner.
>
>Da alle maskinerne kører uden problemer har det ikke bekymret mig
>synderligt - Det er formentlig PM der har et problem...

Ok, men kan du foreslå et andet program, da jeg skal have fordelt
partitonerne anderledes?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-04 21:32

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Ok, men kan du foreslå et andet program, da jeg skal have fordelt
>partitonerne anderledes?

Jeg har vist misforstået dig - Min PM melder om problemer i partitions
tabellen og tilbyder at reparere denne...

Men du har åbenbart ikke samme problem - Lyder som om PM nægter at
arbejde med din disk ??

Hvordan er dine partitioner udlagt, dvs type (Primary / Logical),
formattering (FAT / NTFS) og størrelser ??

<mlr>

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-10-04 23:52

On Mon, 25 Oct 2004 22:32:13 +0200, Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk>
wrote:

> [...]
>arbejde med din disk ??
>
>Hvordan er dine partitioner udlagt, dvs type (Primary / Logical),
>formattering (FAT / NTFS) og størrelser ??

Jep Pm vil ingenting.

Jeg har en primær på 15 gb, en logisk delt i 19, 32, 49 gb, alle som ntfs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-04 00:03

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Jep Pm vil ingenting.
>
>Jeg har en primær på 15 gb, en logisk delt i 19, 32, 49 gb, alle som ntfs

Kommer PM ikke med en fejlkode eller nærmere beskrivelse af problemet ?

Har du checket README filen ?

Har du prøvet PM's DOS værktøjer i stedet for ?

<mlr>

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-10-04 01:09

On Tue, 26 Oct 2004 01:02:35 +0200, Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk>
wrote:

>Kommer PM ikke med en fejlkode eller nærmere beskrivelse af problemet ?
>
>Har du checket README filen ?
>
>Har du prøvet PM's DOS værktøjer i stedet for ?

Nope til begge.
jeg har aldrig oplevet problemet før.

Fejl:
Init failed: Error 117
Partitions drive letter can not be indentified

I Partiton Info melder den
Error 114
Error 113
på hver sin partiton
og en error 106

Tror jeg skal prøve dos imorgen eller også skal jeg til at slette og oprette
dem igen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-04 07:02

> [...]

>Fejl:
>Init failed: Error 117
>Partitions drive letter can not be indentified

Noget tyder på du ikke er administrator, eller i hvert fald mangler
rettigheder til fuld kontrol over disken ?!

<mlr>

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-10-04 13:02

On Tue, 26 Oct 2004 08:01:52 +0200, Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk>
wrote:

>Noget tyder på du ikke er administrator, eller i hvert fald mangler
>rettigheder til fuld kontrol over disken ?!

jo er skal admin.
Problemet er vist placeringen af den første logiske
partition på 18935 MB er ikke standard. Partitionen begynder cylinder
1953, hovede 0, sektor 5, hvor det normale ville være sektor 1. Det er
dette, Partition Magic ikke kan håndtere.

Løsningen er at slette den partition og oprette den igen.

Fra : El Guapo

Dato : 26-10-04 20:14

Morten Bowman wrote:

> Ok, men kan du foreslå et andet program, da jeg skal have fordelt
> partitonerne anderledes?

Partition Magic har vist aldrig været helt glad for NTFS.

Jeg har endnu ikke selv prøvet denne, men "Acronis Disc Director" skulle
efter sigende "sparke røv":

http://www.acronis.com/

Det påstås også at deres "Acronis True Image" skulle være GHOST langt
overlegen. Men der siges jo så meget...

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-10-04 20:24

On Tue, 26 Oct 2004 21:14:17 +0200, "El Guapo" <dummy@address.com> wrote:

> [...]
>efter sigende "sparke røv":
>
>http://www.acronis.com/
>
>Det påstås også at deres "Acronis True Image" skulle være GHOST langt

Efter at have slettet og oprettet igen, virker det fint

Jeg har prøvet Acronis og deres programmer gode helt sikkert.
Men ikke deres partitonsprogram. Der ikke nær så mange funktioner og så
kører det kun fra dos.

Fra : El Guapo

Dato : 27-10-04 21:37

Morten Bowman wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet Acronis og deres programmer gode helt sikkert.
> Men ikke deres partitonsprogram. Der ikke nær så mange funktioner og

Rolig nu!!!!
Du tror vel ikke, at der er firmaer som, her i år 2004, ville kunne LEVE af'
at
udvikle og sælge programmer, der KUN kan køre i DOS?!??

"Partition Manager", som er en del af program pakken "Acronis Disc Director
Suite", kan ikke køres fra DOS, men derimod på alt fra Windows 95 og hele
vejen op til Windows 2003 Server.

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-10-04 15:04

> [...]
>Suite", kan ikke køres fra DOS, men derimod på alt fra Windows 95 og hele

Så gjorde jeg noget forkert. Min ville genstarte i dos.
Iøvrigt så mener jeg altid den lavede et eller andet ved hver opstart af pc?