MS Windows
briani 27239
Win XP startdisketter - hjælp...
Fra : Jakob G.

Dato : 25-10-04 18:09

Hej!

Jeg er ved at forsøge at formattere et C-drev. Jeg har før med held startet
en PC op via de seks startdisketter jeg har lavet, men på denne maskine når
jeg kun til den 5. diskette. Når jeg sætter den 6. i får jeg en blå skærm
med følgende tekst:

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre
skalder [...]

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

[...]

Tekniske oplysninger:

***STOP: 0x00000050 (0xEEEE1238, 0x00000000, 0x80844902, 0x00000000)

Kan en af jer fortælle mig hvad der går galt?
Der er installeret XP Pro DK SP1 og har været en XP Home på før. Den dukker
op i startfasen, men hvis jeg vælger Home, så starter Pro aligevel...(?)

Hvordan får jeg formatteret C: ? Skal jeg sætte HDD i en anden maskine og
gøre det dérfra?

På forhånd mange tak for hjælpen.

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-04 18:22

Jakob G. wrote:
> Jeg er ved at forsøge at formattere et C-drev. Jeg har før med held startet
> en PC op via de seks startdisketter jeg har lavet, men på denne maskine når

Hvad er der i vejen med at boote på Windows XP CD'en?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jakob Griffel

Dato : 25-10-04 19:21

>Hvad er der i vejen med at boote på
>Windows XP CD'en?

Det vil den ikke (måske fordi den ikke er original?). Hvis jeg vil
geninstallere XP fra CD'en starter den også fint, men kommer
senere med blå skærm med vistnok samme meddelelse. Jeg har godtnok
ikke kigget efter om de "Tekniske informationer" er de samme, men
det ligener umiddelbart.
Kan Du tyde informationerne? Startdisketterne har virket fint før.

--
Hilsen Jakob

Fra : Leony

Dato : 25-10-04 20:01

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i får jeg en blå skærm med følgende tekst:
> ***STOP: 0x00000050 (0xEEEE1238, 0x00000000, 0x80844902, 0x00000000)

Måske defekt RAM.
Hvis du har 2 blokke prøv dem enkeltvis.
Hvis du har en, så kan du teste med Memtest86:
http://www.memtest86.com/

Du kan finde flere løsningsforslag her:
http://aumha.org/win5/kbestop.htm
til de fleste stopfejl. Find fejl "50" ude i menuen til venstre, så får
du nogle forlag.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob G.

Dato : 26-10-04 11:51

Tak for svaret. Ifølge http://aumha.org/win5/kbestop.htm er det visr
RAM-blokken den er gal med, idet fejl 50 opstår når jeg forsøger at
installere Windows.

Nu har jeg hentet memtest86 v3.1a for at teste den.

Men den skriver "Enter disk image source file name:" i DOS-prompten. Hvad
betyder det? Jeg er ikke så vandt til at rode med DOS-programmer...

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 26-10-04 13:50

Nu har jeg i stedet udkiftet RAM-blokken med den fra min egen maskine - også
256MB. Maskinerne er iøvrigt ens - fra samme butik.
Den kom ikke med fejl 50 denne gang, men med følgende:

En ventebehandling eller tilkoblingsproces blev forsøgt fra en DPC-rutine
STOP: 0x000000B8 (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Jeg har fundet frem til at den på engelsk hedder "A wait operation, attach
process, or yield was attempted from a DPC routine", men det siger mig
heller ikke noget. Er vi ved at være ovre i noget hardwareproblematik?

Jeg tror lige jeg prøver at poste noget i dk.edb.hardware

--
Hilsen Jakob