MS Windows
briani 27239
Win 2000 lukker ned
Fra : Pablo

Dato : 25-10-04 09:31

Har lige opgraderet min win 98 til win 2000.
Ser ud til at virke fint. Dog er der lige et mindre problem,
nemlig at Windows automatisk lukker ned efter lidt tid
på internettet.

Den fremkommer med en "Pupup" hvor den bla. skriver noget
med NT AUTHORITY\SYSTEM har lukket C:\windows\System32\Isass.exe

Og så lukker computeren ellers !!
Hvad dælen er problemet og hvordan løses det ?

Lars

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 25-10-04 09:46

"Pablo" <1@1.se> skrev i en meddelelse
> Den fremkommer med en "Pupup" hvor den bla. skriver noget
> med NT AUTHORITY\SYSTEM har lukket C:\windows\System32\Isass.exe
>
> Og så lukker computeren ellers !!
> Hvad dælen er problemet og hvordan løses det ?

Sasser virus ku være en mulighed.
søg evt. lidt på google groups.

mvh tp

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-04 11:20

"Pablo" <1@1.se> wrote:

>Har lige opgraderet min win 98 til win 2000.
>Ser ud til at virke fint. Dog er der lige et mindre problem,
>nemlig at Windows automatisk lukker ned efter lidt tid
>på internettet.

Du har fået besøg af Blaster, Sasser eller en anden djævel

Sæt en ny-installeret maskine uden beskyttelse på nettet 5 - 10
minutters tid, så er de der....

Pil maskinen fra nettet - kør en virusscan - og lad så vær at sætte
maskinen på nettet før du har investeret i en bredbåndsrouter eller
lignende beskyttelse...

- Du kan selvfølgelig nøjes med at 'lukke alle huller' med en opdatering
af operativ systemet via Windows Update, men det er sgu'tte let når
maskinen hele tiden lukker ned

<mlr>

Fra : Gunnar

Dato : 25-10-04 13:21

> [...]
>
> - Du kan selvfølgelig nøjes med at 'lukke alle huller' med en opdatering
> af operativ systemet via Windows Update, men det er sgu'tte let når

Hej.
Gå til start - kør - skriv shutdown -a Så stopper nedlukningen og du kan
hente opdateringerne. Hvis ikke du synes der er tid, så skriv det i feltet
og gå så på nettet, så snart den starter nedlukningen, gå til start kør og
tryk ok.Derefter skal du have opdateret og kørt antivirus.
Gunnar

Fra : *XxX*

Dato : 25-10-04 15:45

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> og gå så på nettet, så snart den starter nedlukningen, gå til start kør og
> tryk ok.Derefter skal du have opdateret og kørt antivirus.

Shutdown virker ikke i 2k. Ikke på min Pro.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-04 15:47

*XxX* skriver:

> Shutdown virker ikke i 2k. Ikke på min Pro.

Win2k Pro ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : *XxX*

Dato : 25-10-04 16:49

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> *XxX* skriver:

> Win2k Pro ?

Ja, der virker den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-04 16:52

*XxX* skriver:

> Ja, der virker den ikke.

Det var ikek det jeg spurgte om. Jeg spurgte: "Hvad er win2kPro?"

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-10-04 17:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Det var ikek det jeg spurgte om. Jeg spurgte: "Hvad er win2kPro?"

Windows 2000 Professional?

2k er den dovne udgave af 2000.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-04 17:07

Thorbjoern Ravn Andersen skriver:

> Windows 2000 Professional?

Findes der ikke kun 1 udgave af W2k ?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-10-04 17:58

http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/default.asp

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-04 17:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Findes der ikke kun 1 udgave af W2k ?

Der findes også server, advanced server og datacenter server.

Men ikke flere i flere versioner som i Windows XP Pro og Home.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : *XxX*

Dato : 25-10-04 15:46

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> [...]
>
> - Du kan selvfølgelig nøjes med at 'lukke alle huller' med en opdatering
> af operativ systemet via Windows Update, men det er sgu'tte let når

Fra service pack 3og op er hullet lukket. Ny installation af Win og så en
opdatering inden noget andet.