MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp, windows XP reperations install
Fra : jazz

Dato : 24-10-04 17:53

Da jeg af forskellige årsager ikke kunnen komme til at boote min win XP
(sandsynligvis pga defekt booloader linux) har jeg prøvet at lave en
reperationsinstallering. Det vil dog ikke virke. For det første skal jeg
selv hele tiden sidde og angive at mit cd drev er D og ikke H, MEGET
irreterende. Når jeg så er hele vejen igennem installeringen får jeg en
snottet besked i stil med "hardwaren opfylder ikke kravene til win XP
logoet og vil derfor ikke blive installeret, kontakt system
administrator......". Hvad fan... betyder det. Systemet har jo været
installeret på disken en gang uden problemer...

Derfor vil jeg meget gerne have et bud på hvordan jeg kan komme videre i
en fart.

Hvis det bare ikke kan fungere med en reperationsinstallering vil jeg
meget gerne vide præcis hvad det er der bliver slette ved en alm
installering. Er det kun det der ligger på den pågældende partition
inkl. programmer eller hvad ??

Håber meget at nogen kan hjælpe.

MVH

Jakob

Fra : Jørgen

Dato : 24-10-04 21:50

"jazz" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget gerne vide præcis hvad det er der bliver slette ved en alm
> installering. Er det kun det der ligger på den pågældende partition inkl.

Hej Jakob
Hvis du ikke har gjort sådan er det derfor du har problemer:

Du skal "Installere" i stedet - så kommer der et tidspunkt hvor der blir
spurgt om du vil reparere...
--
Hilsen
Jørgen

Fra : jazz

Dato : 25-10-04 07:33

> Hej Jakob
> Hvis du ikke har gjort sådan er det derfor du har problemer:
>
> Du skal "Installere" i stedet - så kommer der et tidspunkt hvor der blir
> spurgt om du vil reparere...

Hej Jørgen

Jeg har valgt installation, og så valgt at trykke R for reperation af
den eksisterende winXP, og den finder også den eksisterende
installation. Når installationen så kører så bliver jeg bedt om at
indsætte disken men servicepack 1, selvom systemdisken sidder i.
Derudover bliver jeg hele tiden bedt om at angive hvor filerne er da
installeringen foreslår h drevet, men det er d drevet der er mit cd drev....

Jeg ved ikke om mit xp er inkl servicepack 1, men det kan da ikke passe
at man ikke kan gennemføre en installering fordi man senere har hentet
denne opdatering ..??

Men men men hvis det ikke virker og jeg bliver nødt til at vælge en
regulær installation, hvad mister jeg så, det er vel alt der ligger i
windows mappen, eller er det alt hvad der ligger på den partition hvor
jeg vil placere systemet ?

Venlig hilsen

Jakob