MS Windows
briani 27239
win-xp: backup
Fra : Leonard

Dato : 24-10-04 12:49

Er det mig der ikke kan finde rundt eller er der ikke et
backup-program i win-xp?

Når nu jeg finder det, så vil jeg gerne sætte det op til at lave
backup på et netværksdrev og når det er færdigt, lukke computeren, kan
jeg det og hvordan?

Findes der et godt freeware program der kan det ønskede?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-04 14:55

Leonard wrote:

> [...]
> jeg det og hvordan?
>
> Findes der et godt freeware program der kan det ønskede?

Ceren Backup kan klare backuppen til et netværksdrev, men kan ikke lukke
computeren bagefter. Hvis du ikke finder et bedre egnet program, kan du
evt. kombinere Ceren Backup med et program som Smart Shutdown. Begge
programmer er gratis.

Du kan læse om Ceren Backup her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-ceren.html

Og om Smart Shutdown her:
http://www.slawdog.com/products/smartsd
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis SES Type

Fra : Leonard

Dato : 27-10-04 16:42

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Ceren Backup kan klare backuppen til et netværksdrev, men kan ikke lukke
>computeren bagefter.

Det er desværre ikke helt som jeg gerne vil have det.

Jeg vil faktisk helst ændre funktionen Luk Computeren, så der køres et
script, der først tager backup og derefter slukker PCen. På den måde
er jeg sikker på at der altid er taget backup af dagens arbejde, og
backupproceduren tager ikke tid fra brugeren af PCen.

Allerhelst skal scriptet først kigge på hvilken ugedag det er, og på
de 4 dage skal der tages differentieret backup og på den 5. en komplet
backup (den 5. dag skal kunne ændres).
Backupen må gerne være i zip-format.

Det kunne også være 5 script, som ligger som ikoner på skrivebordet,
så brugeren bare skal klikke der i stedet for at bruge Luk ...
Det vigtigste er at det kun kræver et (dobbelt)klik af brugeren og at
det slukker PCen bagefter, så brugeren bare kan forlade maskinen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : IzNoGoUd

Dato : 24-10-04 15:56

On Sun, 24 Oct 2004 13:49:21 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Er det mig der ikke kan finde rundt eller er der ikke et
>backup-program i win-xp?

Det medfølgende backup program i XP Pro hedder: NTBackup
Jeg har ikke kendskab til om det findes i Home versionen. Anyone?
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Edmund

Dato : 25-10-04 17:38

IzNoGoUd wrote:

> Det medfølgende backup program i XP Pro hedder: NTBackup
> Jeg har ikke kendskab til om det findes i Home versionen. Anyone?

I XP home skal den installeres fra XP cd´en
Double-click the Ntbackup.msi file i mappen
CD-ROM Drive :\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

--
Mvh Edmund

Fra : Juel CH

Dato : 25-10-04 09:51

Programmet Tray Backup kan lave backup til netværk drev og lukke PC efter
backup.
Ole

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 25-10-04 12:10

Hej
I "system\systemværktøjer" ligger der et program der hedder
sikkerhedkopiering, er det ikke godt nok? Brug evt. indstillingen
"avanceret"
mvh
Kurt