MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
nyt spørgsmål ?
Fra : Ricko.

Dato : 24-10-04 12:35

hej , jeg har her til morgen talt med en god ven af mig , han mener at have
hørt at det er en dum måde at lave fat 32 filer om til ntfs , med denne
komando ,
convert c: /fs:ntfs
Han mener at have hørt at der skulle være filer som ikke bryder sig om det ,
med en hel del fejl til følge ,??, Men at det er bedre at starte fra
bunden med en formateret ntfs disk, jeg har på en maskine netop lavet det
med at skifte fil typpe ,og har derefter prøvet at køre en
diskfragtmentering , det går lyn hurtigt , men den efterlader en stor klump
filer ude i højre side , efter genstart gik jeg så ind igen og bad den
analysere disken , den bad mig om at fragtmentere igen , ??,
da dette havde gentaget sig seks gange i træk gad jeg ikke det mere , der må
altså opstå nogle fejl ??, jeg prøvede så at fragtmentere med Norton
systemworks , det blev til en flot samling filer i venstre side ,og ingen i
højre side, jeg gik så tilbage og bad den i diskfragtmentering som er i xp
analysere disken igen , og ganske riktigt der sad alle filer flot og pakket
i højre side , men f***** om ikke den mente jeg skulle fragtmentere drevet
igen , det lod jeg den så gøre , sikke en gang L*** den efterlod over det
hele, prøvede samme tur igen uden det blev bedre,??, så er der noget om det
han siger, eller hvad mener i andre derude i æteren .
MVH: Ricko

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-10-04 14:17

Ricko. skrev:

> convert c: /fs:ntfs
> Han mener at have hørt at der skulle være filer som ikke
> bryder sig om det , med en hel del fejl til følge ,??

Jeg mener nu ikke, at der ligefrem er filer, som ikke kan tåle
at blive konverteret, men når man konverterer fra FAT til NTFS,
får man en klyngestørrelse på 512 bytes uanset hvor stor eller
lille disken er.

<http://support.microsoft.com/?kbid=314878>
| If you use the Convert utility to convert a volume from FAT
| to NTFS, Windows always uses a 512-byte cluster size.
| FAT structures are aligned on 512-byte boundaries; a larger
| cluster size does not allow conversion.

Hvis jeg f.eks. konverterede mit C-drev på 30 GB fra FAT32 til
NTFS, ville jeg få en klyngestørrelse på 512 bytes, men hvis
jeg i stedet valgte at formatere drevet til NTFS, ville den som
standard blive på 4096 bytes (4 KB).

Hvad klusterstørrelsen er for en ting, kan du læse mere om her:
<http://www.netexplorer.dk/artikler/microsoft/filsystem/fil-01.shtml>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ricko.

Dato : 24-10-04 14:24

> [...]
> standard blive på 4096 bytes (4 KB).
>
> Hvad klusterstørrelsen er for en ting, kan du læse mere om her:

Mange tak for svaret

Fra : Edmund

Dato : 25-10-04 17:55

Ricko. wrote:

> netop lavet det med at skifte fil typpe ,og har derefter prøvet at
> køre en diskfragtmentering , det går lyn hurtigt , men den efterlader
> en stor klump filer ude i højre side

Min har også tit lavet en stor klump ude til højre, og jeg har haft NTFS
fra starten, og det er ikke det gønne område med pagefile jeg tænker på.

Jeg tror dog det er blevet bedre med den nye XP SP2 opdatering, hvis det
da er det der har gjort forskellen i mit tilfælde
--
Mvh Edmund