MS Windows
briani 27239
Q: Mapping af folder til drev?
Fra : Jens Gydesen

Dato : 24-10-04 07:58

Hej NG

Jeg har en folder der f. eks hedder "drev_j". Den ligger på C:, altså
C:\drev_j.

Hvordan får jeg den til at optræde som J:\, altså som et virtuelt drev?

Jeg ved det kan gøres som netværksdrev, men her drejer det sig om en
stand-alone maskine.

Så vidt jeg husker var det ret simpelt på Win-98

Venlig hilsen Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 24-10-04 09:23

Jens Gydesen wrote:
> Jeg har en folder der f. eks hedder "drev_j". Den ligger på C:, altså
> C:\drev_j.
>
> Hvordan får jeg den til at optræde som J:\, altså som et virtuelt drev?

Med commandoen subst:

subst j: C:\drev_j

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Gydesen

Dato : 24-10-04 10:32

Hej Anders

Tak for det, herligt lige at blive bombet tilbage til DOS-dagene...

Kommandoen kom lige i en batch-fil, som så bliver kaldt fra start-menuen, og
så er drevet klar hvergang der bliver startet...

Venlig hilsen Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 24-10-04 15:58

Jens Gydesen wrote:

> Tak for det, herligt lige at blive bombet tilbage til DOS-dagene...

Det var en herlig tid, hvor der ikke var tale om sikkerheds problemer,
men om man kunne køre smartdrv.exe, mouse.com, lydekorts drivere (SB16
eller pro, selvfølgelig) og samtidig have hukommelse nok til at kunne
starte X-Wing Vs. Tie Fighter. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk