MS Windows
briani 27239
XP install - vil ikke genstarte
Fra : T. Hartung

Dato : 23-10-04 12:57

Hej

Min datter vil gerne have sin 98'er skiftet til XP-pro. Det er jeg så igang
med at gøre - i med XP-cd'en og formater partionen XP indlægger diverse
filer og når så helt fint frem til: Computer genstarter om 20 sek. fjern
evt. disk i A-drev - og efter de 20 sek. før den klar men den genstarter
bare ikke bliver stående med den blå skærm og i bunden står der "computer
genstarter"
Når jeg resetter bliver CMOS sat til default - og så kan den ikke mere ikke
starte eller noget. Jeg kan så igen boote fra XP-cd'en begynde forfra men
det samme sker den vil ikke genstarte??

PC'en er en ældre dame - en AMD K3 450mhz, 200 MB RAM, 100mhz bundkort, 10
GB HD - men snurre da lystigt

Kan nogen hjælpe mig her?
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-10-04 15:37

"T. Hartung" skrev bl.a:

> PC'en er en ældre dame - en AMD K3 450mhz, 200 MB RAM, 100mhz bundkort, 10
> GB HD - men snurre da lystigt

Det er måske det der er problemet. Har du checket om noget af hardwaren ikke
er kompatibel med XP?. Det kan nok findes ud af ved søgning på Google.

Mvh

Karsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-04 15:39

Karsten Jensen skriver:

> Det er måske det der er problemet. Har du checket om noget af hardwaren ikke
> er kompatibel med XP?. Det kan nok findes ud af ved søgning på Google.

Kan fortælle at en K6/3-450 på et chaintech mainboard kører xp uden de
voldsomme problemer......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : T. Hartung

Dato : 24-10-04 07:32

> Kan fortælle at en K6/3-450 på et chaintech mainboard kører xp uden de
> voldsomme problemer......

og det er også min overbevisning at den skulle - men hvorfor "låser" den sig
så fast når XP vil genstarte? har nu prøvet mange gange og med forskellige
XP-CD'er. Har da også efterhånden den tro at det er Hardwareproblem men
hvad.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-04 07:44

"T. Hartung" skriver:

> [...]
> XP-CD'er. Har da også efterhånden den tro at det er Hardwareproblem men

Har oplevet nogle maskiner med problemer med problmer med
strømstyringen. Min havde lidt det samme, den kunne ikke slukke efter
skift til XP , men kom med "du kan nu slukker for din computer". Prøv at
sluk manuelt, skift indstillinger i BIOS, så den ikke booter fra CDROM
og se om den så ikek fortsætter installationen......

Fra : T. Hartung

Dato : 24-10-04 08:27

>Prøv at
> sluk manuelt, skift indstillinger i BIOS, så den ikke booter fra CDROM
> og se om den så ikek fortsætter installationen......

Hej Klaus

har jeg desværre også prøvet .... uden held, så er der bare helt sort
skærm - bundkortet er iøvrigt en Acorp 5ALI61.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 07:47

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:417a4714$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> PC'en er en ældre dame - en AMD K3 450mhz, 200 MB RAM, 100mhz bundkort, 10
> GB HD - men snurre da lystigt

Hej
Sæt noget mere ram i, opdaterer evt bios på motherboardet men forvent ikke underværker
da XP er en krævende styresystem at have instaleret.
Har set XP køre på en K3 350 mhz 512 mb ram, men der blev ikke sat rekorder.

Mvh

Ole Lykke

Fra : T. Hartung

Dato : 24-10-04 13:08

"Nielsen" <olelykkenielsensnabelahotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> da XP er en krævende styresystem at have instaleret.
> Har set XP køre på en K3 350 mhz 512 mb ram, men der blev ikke sat

Med den mængde ram skulle den nok kunde køre men
hvordan opdatere man bios - husk pc'en her pt. ikke netadgang ;-(((

Fra : Anders Lund

Dato : 24-10-04 15:54

T. Hartung wrote:
> hvordan opdatere man bios - husk pc'en her pt. ikke netadgang ;-(((

Du smutter ind på producenten af bundkortetss hjemmeside og finder en
BIOS opdatering som passer til bundkortet. Når det er sådan en ældre
maskine, skal man nok have gang i en bootdiskette, hvor du lægger
peoducentens opdateringers program plus opdateringen på. Så booter du på
disketten og kører programmet.
Læs dokumentationen for nærmere oplysninger om opdaterings proceduren.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 31-10-04 18:34

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> Du smutter ind på producenten af bundkortetss hjemmeside og finder en
> BIOS opdatering som passer til bundkortet. Når det er sådan en ældre

Jeg skylder vist gruppen at sige alle tak for hjælpen. Forsøgte at opdatere
Bios til en nyere version, men den ville ikke acceptere - den anden version
jeg fandt installerede jeg - men er magen til den gamle.

Har opgivet at køre XP på den "gamle dame" den snurre nu lystig med 98'ern.
Er siden blevt gjort op opmærksom på at det kan være gammel inkompatibel
hardware som lægger XP'en ned - og mener faktisk at USB kortet (2,0)
muligvis kunne være årsagen, - nå men hvis den står af igen hiver jeg lige
det kort ud og forsøger igen med XP'en. )

TAK !!