MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
automatisk omdøbe en fil og tilføre dato t~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 23-10-04 02:07

hej alle

jeg har en fil der hedder dhcp.txt som bliver ændret hver dag.

det jeg har brug for er at finde en måde, hvorpå at windows xp (enten via et
program , eller via et dos-script), kan tage denne fil og rename den til
dhcpDATO.txt, så den selv adder datoen idag til filnavnet, da jeg har brug
for at kunne gemme filerne for hver dag, istedet for bare den oprindelige
som jo bliver overskrevet hver dag, da navnet er det samme.

har prøvet at kigge på commandoen "rename" men der kan man ikke sætte nogle
parametre på, har i nogen gode ideer

kort og godt , det der skal ske er at

dhcp.txt bliver omdøbt automatisk til dhcp231004.txt den ene dag og næste
dag til dhcp241004.txt and so on

håber i kan hjælpe

mvh Carsten

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 23-10-04 03:20

"Carsten Larsen" <gæt@tdc.dk> skrev:
>dhcp.txt bliver omdøbt automatisk til dhcp231004.txt den ene dag og næste
>dag til dhcp241004.txt and so on

I XP: brug "rename dhcp.txt dhcp-%DATE%.txt" i en batch-fil og sæt den
til at blive udført dagligt vha schtasks.

Tre ting: datoformatet er lidt anderledes end det du efterspørger, jeg
har ikke afprøvet det, og husk absolutte stier til filnavnene.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Carsten Larsen

Dato : 23-10-04 18:43

mange tak richard, det var lige det jeg ledte efter, suverænt

god weekend

mvh Carsten