/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvornår kom der USB understørrelse i Windo~
Fra : Søren Blom


Dato : 22-10-04 18:38

Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke på årstal,
men hvilken fra version af Windows var brug af USB enheder muligt?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



 
 
Thorbjoern Ravn Ande~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 22-10-04 18:42

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke på årstal,
> men hvilken fra version af Windows var brug af USB enheder muligt?

Win98. Muligvis SE.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Paul Østerby Sørense~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 22-10-04 20:09


"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en meddelelse
news:yu26552sl8z.fsf@luhmann.netc.dk...
> "Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:
>
>> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke på
>> årstal,
>> men hvilken fra version af Windows var brug af USB enheder muligt?
>
> Win98. Muligvis SE.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk/ravn
>
Hej
Vi gamle kan huske de famlende forsøg i Win95osr2
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen
paul(at)sorensen.as



Morten Johansen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Johansen


Dato : 22-10-04 18:48


"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:41794564$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke på
> årstal, men hvilken fra version af Windows var brug af USB enheder muligt?
>
windows 95 B

Morten



Anders Lund (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 22-10-04 18:58

Morten Johansen wrote:
> windows 95 B

Ja, men det var ikke helt 100% ... det var vist først i 98 det blev helt
understøttet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Jens G (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 22-10-04 19:02

On Fri, 22 Oct 2004 19:47:59 +0200, "Morten Johansen"
<souly@citydetskalud.dk> wrote:

>
>"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
>news:41794564$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke på
>> årstal, men hvilken fra version af Windows var brug af USB enheder muligt?
>>
>windows 95 B

Den hed vel Windows 95 SR2?

Men ihvertfald var det den første der understøttede USB.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G
som bruger Musimi.dk, Bredbåndstelefoni til folket

Rudi Stegen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 22-10-04 19:06

Hej Jens G, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

>> windows 95 B
>
> Den hed vel Windows 95 SR2?

Ja, men det kom ikke før 95 OSR2.1

(Jeg kan dog ikke på stående fod huske, om den blev kaldt 95B eller
95C)

> Men ihvertfald var det den første der understøttede USB.

Ja, 95 OSR2.1

--
Hygge fra Århus - Rudi

Jens G (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 23-10-04 08:18

On Fri, 22 Oct 2004 20:06:26 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>>> windows 95 B
>>
>> Den hed vel Windows 95 SR2?
>
>Ja, men det kom ikke før 95 OSR2.1

Ja, du har ret. Jeg må være ved at blive gammel.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G
som bruger Musimi.dk, Bredbåndstelefoni til folket

Morten Johansen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Johansen


Dato : 22-10-04 21:04


"Jens G" <jensg@denfindesalligevelikke.invalid> wrote in message
news:41794ad1.10324187@dtext.news.tele.dk...
> Den hed vel Windows 95 SR2?
>
> Men ihvertfald var det den første der understøttede USB.
>


Det er længe siden med hed de ikk.

win 95 (senere kaldet "original")
win 95 a
win 95 b
win 95 c

?


Morten



Rudi Stegen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 22-10-04 19:03

Hej Morten Johansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

>> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke
>> på årstal, men hvilken fra version af Windows var brug af USB
>> enheder muligt?
>
> windows 95 B

Helt præcis Windows 95 OSR2.1

Forskellen mellem OSR2 og OSR2.1 er stort set netop USB-
understøttelsen.

Windows 95 OSR2.1 er også *reelt* den seneste Windows 95-version, da de
senere (op til vist OSR2.5) blot indeholdt småopdateringer af især
Internet Explorer, hvilket man jo blot kunne gøre selv (via Update).

Dog var det, som Anders nævner
(<news:41794a3e$0$77011$14726298@news.sunsite.dk>), ikke just nogen
vellykket USB-understøttelse, Microsoft begik med Windows 95 OSR2.1

Skal man bruge USB-porte til noget nødvendigt, er Windows 98 mildt sagt
at foretrække.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Jan Jensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jan Jensen


Dato : 22-10-04 19:09


">
> >> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke
> >> på årstal, men hvilken fra version af Windows var brug af USB

jeg fik min første pc januar 97, på den var der windows 95 med usb
understøttelse. den første usb 1.0 standard var klar 15 januar 1996.

mvh
jan jensen



Rudi Stegen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 23-10-04 00:08

Hej Jan Jensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> jeg fik min første pc januar 97, på den var der windows 95 med usb
> understøttelse.

Det må have været 95 OSR2.1

Der er nogle korte oversigter fx her:

<http://www.csgnetwork.com/tipsw95.html>
<http://users.iafrica.com/c/cq/cquirke/win95ver.htm>
<http://www.phm.lu/Documentation/Windows/Versions.asp>

Jeg brugte såmænd selv Windows 95 OSR2 indtil efteråret 2002, hvor jeg
blev *for* smart, så den gik i kage. Den blev stadig mere besynderlig
for hvert nyt trick med at redde den i land (inkl. naturligvis
installationen oveni inde fra Windows, ditto fra en ren DOS-promt o.l.)

Efter en håndfuld dage måtte jeg bide i det sure æble og erkende
nederlaget med formatering. (Og da jeg i uendelig tider alligevel havde
Win98 SE-cd'en liggende for at stoppe den ind "engang", kunne jeg lige
så godt benytte lejligheden. Men det er så en anden sag).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Klaus D. Mikkelsen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-10-04 22:14

"Søren Blom" skriver:
>
> Hvornår kom der understøttelse af USB i Windows, jeg tænker ikke på årstal,
> men hvilken fra version af Windows var brug af USB enheder muligt?

95 OSR2.1
Men ikke særligt vellykket implementering 98 var bedre W2K endnu bedre
og ved XP virker det bare.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søren Blom (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 22-10-04 22:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> 95 OSR2.1
> Men ikke særligt vellykket implementering 98 var bedre W2K endnu bedre
> og ved XP virker det bare.....
>

Ok, grunden til mit spørgsmål er, at vi har en gammel bærbar som der skal
lægges ny Windows på, hvilken version det er, er næsten underordnet, vi skal
bare kunne bruge USB porten på maskinen og Windows XP kan den ikke trække,
så jeg skulle lige høre hvad jeg kunne lægge på den, men det ender nok med
Windows ME, som altid har virkede for mig, ved godt at andre har haft meget
bøvl med den, men ikke jeg.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Martin Johansen [600~ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-04 00:31

Søren Blom skrev:

> Ok, grunden til mit spørgsmål er, at vi har en gammel bærbar som der
> skal lægges ny Windows på, hvilken version det er, er næsten
> underordnet, vi skal bare kunne bruge USB porten på maskinen og Windows

Hvilke licenser har I liggende?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Blom (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 23-10-04 01:04

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev
>
> Hvilke licenser har I liggende?
>

Vi har både licenser læggende på Windows 3.1, Windows 95, Windows 98,
Windows ME og Windows XP (3 brugte og to ubrugte endnu) og da det kun er
XPerne der bruges idag, så er der rig mulighed for noget sjov, men det
bliver Windows ME maskinen får.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Jan Jensen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Jan Jensen


Dato : 23-10-04 07:02

DYYYYYB undrende spørger jeg så, hvordan kan en person, med bare
enlillesmule fornuft(ja der må da være noget), finde på at spildw tid på ME?



Leony (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 23-10-04 08:44

"Jan Jensen" <spbFJERN@nork.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:4179f3de$0$77014$14726298@news.sunsite.dk

> DYYYYYB undrende spørger jeg så, hvordan kan en person, med bare
> enlillesmule fornuft(ja der må da være noget), finde på at spildw tid
> på ME?

Han sagde det jo selv.
Han har aldrig haft problemer med den, han var godt klar over andre
havde haft problemer.
Når bare det virker, så er alt jo godt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Anders Lund (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 23-10-04 10:01

Jan Jensen wrote:
> DYYYYYB undrende spørger jeg så, hvordan kan en person, med bare
> enlillesmule fornuft(ja der må da være noget), finde på at spildw tid på ME?

Jeg giver dig ret....

Windows 3.1 gav noget "nyt"
Windows 95 gav noget "nyt"
Windows 98 gav noget "nyt"
Windows 2000 gav noget "nyt"
Windows XP gav noget "nyt"

Windows ME var bare en Windows 98, med Windows 2000 look og
"brugervenlighed" som gjore det umuligt at lide den. I hvert fald for
mig. :)

Hvormeget "nyt" Windows XP gav over Windows 2000 kan man altid diskutere.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Klaus D. Mikkelsen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-10-04 10:46

Anders Lund skriver:
>
> Hvormeget "nyt" Windows XP gav over Windows 2000 kan man altid diskutere.


Det blev til et "gamerOS"

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Pilgaard (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 23-10-04 10:36

"Jan Jensen" <spbFJERN@nork.aau.dk> skrev:

>DYYYYYB undrende spørger jeg så, hvordan kan en person, med bare
>enlillesmule fornuft(ja der må da være noget), finde på at spildw tid på ME?
>
På nogle maskiner kørte den faktisk bedre end Windows 98SE. Jeg havde
den i sin tid installeret på to forskellige pc'er, den ene crashede
konstant, mens den anden kørte bedre end med Win98SE.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Snuden (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 23-10-04 20:40

On Sat, 23 Oct 2004 11:36:00 +0200, Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk>
wrote:

>"Jan Jensen" <spbFJERN@nork.aau.dk> skrev:
>
>>DYYYYYB undrende spørger jeg så, hvordan kan en person, med bare
>>enlillesmule fornuft(ja der må da være noget), finde på at spildw tid på ME?
>>
>På nogle maskiner kørte den faktisk bedre end Windows 98SE. Jeg havde
>den i sin tid installeret på to forskellige pc'er, den ene crashede
>konstant, mens den anden kørte bedre end med Win98SE.

mm.. det lykkedes mig _aldrig_ at få 98 eller 98 SE til at køre på min
gamle PII-350'er. ME kørte smertefrit.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Claus Tersgov (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-10-04 16:01

Jan Jensen skriblede og skrablede følgende:

> DYYYYYB undrende spørger jeg så, hvordan kan en person, med bare
> enlillesmule fornuft(ja der må da være noget), finde på at spildw tid
> på ME?

Jeg har installeret ME på over 200 maskiner af alle typer, og har ikke
oplevet nogle nævneværdige problemer, som ikke kunne løses rimelig nemt.

Hvad er problemet egentligt helt præcist med windows ME?

Claus



Anders Lund (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 23-10-04 16:15

Claus Tersgov wrote:
> Hvad er problemet egentligt helt præcist med windows ME?

Nu er det et stykke tid siden at jeg har brugt ME - men da jeg brugte
den følte jeg at man mistede styringen med systemet. Kan desværre ikke
huske nogen gode eksempler, ud over at fdisk blev totalt ubrugelig. Og
med fdisk kan jeg heller ikke helt huske hvad problemet var.

Men på det tidspunkt var jeg gået videre til Windows 2000 og nu XP.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Jan Jensen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Jan Jensen


Dato : 23-10-04 16:26


> Jeg har installeret ME på over 200 maskiner af alle typer, og har ikke
> oplevet nogle nævneværdige problemer, som ikke kunne løses rimelig nemt.
>
> Hvad er problemet egentligt helt præcist med windows ME?

tja prøv at ha et program til programering åbent samtidig med fx word til at
skrive rapport i åbent samtidigt, så skal du se en maskine der låser ret
hurtigt ..............




Claus Tersgov (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-10-04 20:14

Jan Jensen skriblede og skrablede følgende:


>> Hvad er problemet egentligt helt præcist med windows ME?

> tja prøv at ha et program til programering åbent samtidig med fx word
> til at skrive rapport i åbent samtidigt, så skal du se en maskine der
> låser ret hurtigt ..............

Er det dit eneste argument?

Og du er naturligvis helt sikker på, at det er windows ME og ikke din
maskine?

Eller f.eks. din printerdriver?

Det er en ufattelig tynd argumentation...

Jeg har kørt Delphi på ME uden problemer. Jeg har brugt hele office pakken
fuldstændigt problemfrit. Jeg har brugt det i flere år til harddisk
recording med over ti samtidige spor ude i marken, og så har jeg som sagt
splgt 200+ maskiner med Win ME...

Jeg kan slet ikke genkende problemet, andet et at det er en sjov
vandrehistorie..

Claus





Martin Johansen [600~ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-04 11:44

Søren Blom skrev:

> Vi har både licenser læggende på Windows 3.1, Windows 95, Windows 98,
> Windows ME og Windows XP (3 brugte og to ubrugte endnu) og da det kun er
> XPerne der bruges idag, så er der rig mulighed for noget sjov, men det
> bliver Windows ME maskinen får.

Jeg ville faktisk vælge Windows 98 (er det en second edition?)

ME er *ikke* godt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Claus Tersgov (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-10-04 16:02

Martin Johansen [6000] skriblede og skrablede følgende:

> ME er *ikke* godt.

Hvorfor ikke?

Claus



Martin Johansen [600~ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-04 17:52

Claus Tersgov skrev:

> Hvorfor ikke?

Fordi ME har en tendens til at være hamrende ustabil - ikke på alle
PC'ere men på flere end godt er.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Claus Tersgov (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-10-04 20:16

Martin Johansen [6000] skriblede og skrablede følgende:

>> Hvorfor ikke?
>
> Fordi ME har en tendens til at være hamrende ustabil - ikke på alle
> PC'ere men på flere end godt er.

Jeg har solgt 200+ maskiner af alle slags og i alle configurationer til alle
formål..

I mindre end en håndfuld situationer har jeg haft problemer, som går i den
retning...

Claus



Snuden (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 23-10-04 20:38

On Sat, 23 Oct 2004 21:15:58 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Martin Johansen [6000] skriblede og skrablede følgende:
>
>>> Hvorfor ikke?
>>
>> Fordi ME har en tendens til at være hamrende ustabil - ikke på alle
>> PC'ere men på flere end godt er.
>
>Jeg har solgt 200+ maskiner af alle slags og i alle configurationer til alle
>formål..

Godt for dig. Prøv at Google denne gruppe tilbage omkring den tid ME
blev frigivet. Du vil se indlæg efter indlæg efter indlæg omhandlende
diverse problemer - ikke mindst at skramlet gik ned bare man kom til
at nyse i retning af den.
>
>I mindre end en håndfuld situationer har jeg haft problemer, som går i den
>retning...

Langt de fleste problemer skyldtes inkompatible drivere (ME var
skrigende hysterisk mht. til VXD'ere der ikke var skrevet specifikt
til ME), inkomptibel hardware mv. De 2 æsker jeg havde ME på kørte
rimeligt problemfrit, men så heldige var de færreste. ME var bestemt
ikke et styresystem for folk der havde mod til selv at pille, slet
ikke hvis evnerne ikke matchede modet.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Claus Tersgov (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-10-04 22:07

Snuden skriblede og skrablede følgende:

> Godt for dig. Prøv at Google denne gruppe tilbage omkring den tid ME
> blev frigivet. Du vil se indlæg efter indlæg efter indlæg omhandlende
> diverse problemer - ikke mindst at skramlet gik ned bare man kom til
> at nyse i retning af den.

ja, og finnerne går med kniv osv. Langt de fleste historier om win ME er
ikke andet end ammestuehistorier. Der er endda folk i denne gruppe, som har
fordømt win ME og så bagefter udtalt, at de kun har prøvet det et par gange
på en enkelt maskine.

Der er præcis derfor, jeg efterlyser konkrete og præcise eksempler og ikke
bare den sædvanlige smøre om noget man har hørt fra een som mener at have
hørt..osv osv..

> til ME), inkomptibel hardware mv. De 2 æsker jeg havde ME på kørte
> rimeligt problemfrit, men så heldige var de færreste. ME var bestemt
> ikke et styresystem for folk der havde mod til selv at pille, slet
> ikke hvis evnerne ikke matchede modet.

Det siger du efter erfaring på kun to maskiner eller hvordan skal det
tolkes?

Claus



Snuden (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 24-10-04 10:32

On Sat, 23 Oct 2004 23:07:00 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Snuden skriblede og skrablede følgende:
>
>> Godt for dig. Prøv at Google denne gruppe tilbage omkring den tid ME
>> blev frigivet. Du vil se indlæg efter indlæg efter indlæg omhandlende
>> diverse problemer - ikke mindst at skramlet gik ned bare man kom til
>> at nyse i retning af den.
>
>ja, og finnerne går med kniv osv. Langt de fleste historier om win ME er
>ikke andet end ammestuehistorier. Der er endda folk i denne gruppe, som har
>fordømt win ME og så bagefter udtalt, at de kun har prøvet det et par gange
>på en enkelt maskine.

Og? Hvis jeg var bruger af Hr. og Fru Jensen typen ville jeg også
fordømme noget der ikke bare fungerede fra starten af. Det er det den
almindelige bruger forventer af sit dyrt indkøbte grej. Den type
brugere findes også i denne gruppe.
>
>Der er præcis derfor, jeg efterlyser konkrete og præcise eksempler og ikke
>bare den sædvanlige smøre om noget man har hørt fra een som mener at have
>hørt..osv osv..
>
>> til ME), inkomptibel hardware mv. De 2 æsker jeg havde ME på kørte
>> rimeligt problemfrit, men så heldige var de færreste. ME var bestemt
>> ikke et styresystem for folk der havde mod til selv at pille, slet
>> ikke hvis evnerne ikke matchede modet.
>
>Det siger du efter erfaring på kun to maskiner eller hvordan skal det
>tolkes?

De to nævnte PC'ere var min ejendom. Jeg har supporteret 400+ PC'ere
med ME, og det er på den baggrund jeg udtaler mig.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Claus Tersgov (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-10-04 22:10

Snuden skriblede og skrablede følgende:


> Godt for dig.

Besynderlig argumentation....

Claus



Martin Johansen [600~ (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-10-04 01:55

Claus Tersgov skrev:

> Jeg har solgt 200+ maskiner af alle slags og i alle configurationer til
> alle formål..

Samme her ca.

> I mindre end en håndfuld situationer har jeg haft problemer, som går i
> den retning...

Hos mig var det omvendt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Jan Jensen (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Jan Jensen


Dato : 24-10-04 14:37


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:cleala$iko$1@news.cybercity.dk...
> Martin Johansen [6000] skriblede og skrablede følgende:
>
> >> Hvorfor ikke?
> >
> > Fordi ME har en tendens til at være hamrende ustabil - ikke på alle
> > PC'ere men på flere end godt er.
>
> Jeg har solgt 200+ maskiner af alle slags og i alle configurationer til
alle
> formål..
>
> I mindre end en håndfuld situationer har jeg haft problemer, som går i den
> retning...
du har vist ikke solgt til nogle af mine bekendte, for jeg kender ABSOLUT
ingen der har haft bare en lille succes oplevelse med ME......



Klaus D. Mikkelsen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-10-04 07:39

"Søren Blom" skriver:
>
> Ok, grunden til mit spørgsmål er, at vi har en gammel bærbar som der skal
> lægges ny Windows på, hvilken version det er, er næsten underordnet, vi skal
> bare kunne bruge USB porten på maskinen

Hvad skal i bruge porten til ?

Enhvert USB produkt kræver en driver. Hvis den "dims" i skal slutte til
USB porten ikke har en win95 driver, er det lige fedt om porten virker.

Jeg ville gå efter minimum ME, her er chancen for driverunderstøttelse
størst.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søren Blom (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 23-10-04 14:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
>
> Hvad skal i bruge porten til ?
>
> Enhvert USB produkt kræver en driver. Hvis den "dims" i skal slutte til
> USB porten ikke har en win95 driver, er det lige fedt om porten virker.
>
> Jeg ville gå efter minimum ME, her er chancen for driverunderstøttelse
> størst.
>


Det er bare en USB "lageringsnøgle" der skal bruges på USB porten, mig
bekendt så skal de ikke have noget særskilte driver.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Klaus D. Mikkelsen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-10-04 14:15

"Søren Blom" skriver:
>
> Det er bare en USB "lageringsnøgle" der skal bruges på USB porten, mig
> bekendt så skal de ikke have noget særskilte driver.

Jo. De 2 jeg har, har hver sin driver. Den ene af dem virker under Win98
med den driver der er på medfølgende CD. Den anden (en demogave fra
Honeywell) virker kun under XP (måske under W2K har ikke prøvet) men
ikke under W98.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søren Blom (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 23-10-04 15:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
>
> Jo. De 2 jeg har, har hver sin driver. Den ene af dem virker under Win98
> med den driver der er på medfølgende CD. Den anden (en demogave fra
> Honeywell) virker kun under XP (måske under W2K har ikke prøvet) men
> ikke under W98.
>

ok. men dem vi har, fulgte der ikke nogen driver med, jeg må prøve mig frem,
andet er der ikke at gøre.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409083
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste