MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
FEJL
Fra : Pedersen

Dato : 21-10-04 07:47

Hej gruppe

Min søn har en PC hvor han er løbet ind i stort problem som vi ikke lige kan
finde ud af.
Der kom en meddelelse om at der var opdateringer klar til at blevet
installeret, og den gik så igang med det

Han køre Windows XP

PC starter næsten normalt op dog meget langsomt.

Når han kommer ind på skrivebordet går den ikke på nettet.
Men den begynder ligesom at installere et eller andet.

Der går så fra 1-3min inden den kommer op med følgende fejlmeddelelse:

Systemet er ved at lukke igangværende arbejde og logger af.
Ændringer som ikke er gemt går tabt.
Fejlen skyldes NT Authority\system

Med venlig hilsen
Tommy

Fra : Gunnar

Dato : 21-10-04 08:00

> [...]
>
> Der går så fra 1-3min inden den kommer op med følgende fejlmeddelelse:
>
> Systemet er ved at lukke igangværende arbejde og logger af.

Har I set efter for virus? det kan være sasser
Gunnar

Fra : Pedersen

Dato : 21-10-04 08:11

Vi har checket for sasser og det var der ikke noget af.
Vi kan ikke starte en scanning op af PC det vil slet ikke give os lov til.
Vi kan heller ikke gå ind og lave systemgendanelse det vil den ikke give lov
til.

Hilsen
Tommy.

Fra : René \(A+\)

Dato : 21-10-04 09:29

VIRUS!!!!! SASSER. I skal bruge et specielt tool til at fjerne den virus
med. Fås på Symantc under sasser remove.
Hjælper det ikke, så er en FULD formattering nødvendig. Tag netværksstikket
ud af computeren mens I installerer Win XP, opdater med SP2, fåes på CD-rom,
og først nu må I gå på nettet. (Husk Antivirus program og Firewall).
MVH: René
(A+)

Fra : Morten Johansen

Dato : 21-10-04 17:30

"René (A+)" <rni@jubiimail.dk> wrote in message
> VIRUS!!!!! SASSER. I skal bruge et specielt tool til at fjerne den virus
> med. Fås på Symantc under sasser remove.
> Hjælper det ikke, så er en FULD formattering nødvendig. Tag
> netværksstikket

Mon dog jeg har da flere oplevet flere gange at symantec ikk finder eller
finder men ikke fjerne sasser
hold igen med formatering og prøv en dig lidt frem først /søg lidt på google
der er masser der har prøvet det samme..

Morten

Fra : ///JJ

Dato : 21-10-04 09:34

Pedersen wrote:
> Der kom en meddelelse om at der var opdateringer klar til at blevet
> installeret, og den gik så igang med det

> Når han kommer ind på skrivebordet går den ikke på nettet.

Hvorfor skulle den også det? Er det noget i har sat den op til da?

> Men den begynder ligesom at installere et eller andet.

Hvad? Kan du beskrive vinduer m.m.
Dette kunne være en opdatering som lige skal installeres færdig - det kunne
også være noget virus/spyware som andre har været inde på...

> Der går så fra 1-3min inden den kommer op med følgende fejlmeddelelse:
> Systemet er ved at lukke igangværende arbejde og logger af.
> Ændringer som ikke er gemt går tabt.
> Fejlen skyldes NT Authority\system

Og når den er genstartet, gentager scenariet sig?

Du skrev i en anden tråd:
> Vi kan ikke starte en scanning op af PC det vil slet ikke give os lov til.

Hvordan vil den ikke give lov? Hvad siger den?, hvem siger det (PC'en, en
applikation...)?

Kan I starte Internet Explorer? Kan I besøge
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp (vær opmærksom på
at der skal installeres en activex control som kan scanne jeres pc). Kan I
ikke komme derind så check evt. jeres hosts fil - der er typisk indlagt
nogle mis-henvisninger deri så.

///JJ

Fra : Pedersen

Dato : 21-10-04 11:14

Hej

Nej det var måske lidt forkert sagt at den ikke går på nettet, vi har ikke
mulighed for det, der kommer ikke engang ikon op til det.
Jeg ville nemlig også havet prøvet denne der HOUSECALL. som jeg har stor
erfaring med.
Den når ikke at installere opdateringer færdig før den dør.
Og når den er genstartet, gentager scenariet sig. JA JA

Hvis jeg trykker på ikonet til scanning af harddiske sker der bare ikke
noget.

Håber det er nok info.

Hilsen Tommy

Fra : Morten Johansen

Dato : 21-10-04 17:38

"Pedersen" <norling@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Den når ikke at installere opdateringer færdig før den dør.
> Og når den er genstartet, gentager scenariet sig. JA JA

åben Run/Kør :
Skriv "cmd" ( tast enter)
Skriv "shutdown -a" (tast enter)

Det skulle forhindre den i at genstarte selv og give dig lidt mere tid til
opdatering

Morten

Fra : Calle.

Dato : 21-10-04 14:52

Pedersen wrote:
> [...]
>
> Der går så fra 1-3min inden den kommer op med følgende fejlmeddelelse:
>
> Systemet er ved at lukke igangværende arbejde og logger af.

sasser virusen
--
Calle.

Fra : Pedersen

Dato : 21-10-04 15:27

Jamen hvorfor finder den så ikke noget når jeg køre sådan et program mod
sasser???
Kan i evt. give mig et sted hvor jeg kan finde noget andet mod sasser til at
få det væk med.

Hilsen Tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-04 16:32

Pedersen wrote:

> [...]
> sasser???
> Kan i evt. give mig et sted hvor jeg kan finde noget andet mod sasser til at

Prøv først nedenstående, ellers kan du spørge i
news:dk.edb.sikkerhed.virus. Sasser kan godt være på spil, selvom man
ikke er smittet. Computeren lukkes, bare der er nogen der forsøger at
smitte med virussen. Prøv at trække netkablet ud eller slå modemmet fra,
inden du starter computeren.

Du kan læse lidt om Sasser her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;841720

og her:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.mspx
(på engelsk, men på mange måder mere forståelig end den danske side)

Du må forøvrigt meget gerne følge de almindelige retningslinjer
(netiketten) ved at svare under det, du svarer på. Og klip samtidig det
væk, som du ikke svarer på. Så bliver det lettere at forstå dine indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup

Fra : Snuden

Dato : 21-10-04 17:13

On Thu, 21 Oct 2004 16:27:08 +0200, "Pedersen"
> [...]

>sasser???
>Kan i evt. give mig et sted hvor jeg kan finde noget andet mod sasser til at

Ehm.. hvordan kan du få lov at køre noget mod sasser hvis du ikke kan
få kontakt til maskinen, og den lukker ned kort efter logon?

Prøv evt. i fejlsikret tilstand
--
Snuden

Fra : Lars Nielsen

Dato : 22-10-04 21:08

Havde samme fejl for ikke særlig lang tid siden, ved dog ikke hvilken virus
vi snakker om, men jeg fandt ud af at jeg havde fået en fil ved navn
wowpost.exe på min computer, den lå i C:\WINDOWS\system den slettede jeg
bare og så var problemet væk.

Hvis nogle ved hvilken virus det er så vil jeg gerne have navnet på den??

Mvh Lars

Fra : Preben Kristensen

Dato : 22-10-04 21:21

"Lars Nielsen" <stolberg@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare og så var problemet væk.
>
> Hvis nogle ved hvilken virus det er så vil jeg gerne have navnet på den??

wowpost.exe er en fil i forbindelse med ASPI
Se: http://scsipro.net/faq.htm

Så hvis det har løst problemet har wowpost.exe været inficeret med en virus.
wowpost.exe i sig selv er ikke en virus.

Preben Kristensen

Fra : Dr.Magrethe

Dato : 24-10-04 17:02

Jeg har en opdatering som hedder XP-KB823980-x86-DAN den af hjælper
problemet, det er ALTID en fordel at installere den og antivirus før
påbygyndelse opdateringer (tro har haft mit bøvl), hvis ikke du kan nå
downloade kan jeg prøve at sende til nogen du kender den kan ligge på en
diskette.
Venlig Hilsen
Mogens