MS Windows
briani 27239
USB memory sticks eller flash drives crash~
Fra : Niels P.

Dato : 20-10-04 19:08

Hej.
På min arbejdsplads, som er en uddannelsesinstitution, kan studerende tilgå
diverse PC'er i flere edb-lokaler.
Der er blevet installeret Windows XP og indsat nye maskiner for at man nemt
skulle kunne bruge transportabel memory sticks eller flash disks.

Vi har store problemer med USB 2.0 sticks af forskellige fabrikater.
Nogle maskiner crasher - andre gør ikke (samme hardware på disse maskiner
og ghostimage).

Er der andre der har samme problemer - og ikke mindst en løsning???

På forhånd tak.

PS. Har søgt på google, groups - og det lader til at mange har problemer med
forskelligt hardware, der crasher XP.

Fra : _paul

Dato : 20-10-04 21:30

Jeg har oplevet lidt af det samme hjemme på min XP computer. Men det var da jeg skiftede
kort ud og ind af en 6-in-1 multikortlæser. Jeg fandt ud af at man skal fjerne
usbstikket fra computeren før man skifter kort. Det hjælper hos mig i hvert fald.
Jeg har en ide om at XP holder FAT-tabeller i en cache. Hvis den cache ikke tømmes ved
kortskift er det let at forstå at det medfører en slem crash.
Det lykkedes mig faktisk en gang på den måde at ødelægge indholdet af en 128MB sony
memorystick.

Fra : Niels P.

Dato : 21-10-04 19:39

Var inde på Microsofts support sider og søgte lidt på USB og XP:

Så vidt jeg kan læse, er USB 2.0 drivere IKKE installeret pr. default selv
om man har en XP med SP1.
Da vi har problemer med SP2 har vi forbud mod at installere denne.

If you have a computer that supports USB 2.0, and if you have a preinstalled
USB 2.0 driver from the OEM, you continue to use the earlier preinstalled
drivers for USB 2.0 even after you install SP1.

Så jeg har hentet en vejledning til at få opdateret USB-driverne:

http://www.microsoft.com/windowsxp/

2. Open Device Manager and view Devices by Type.

To open Device Manager, either run devmgmt.msc from a command prompt, or
follow these steps:a. Click Start, right-click My Computer, and then click
Manage.
b. Expand System Tools, click Device Manager, and then click Devices by
type on the View menu.

3. Right-click the USB 2.0 EHCI Host controller, and then click Update
Driver.

You can find the USB Host controller entry under either of the following
locations:. Universal Serial Bus Controllers.
.. Other Devices, where it will be labeled as Universal Serial Bus controller
with a yellow exclamation mark next to it.

4. Click Install the software automatically (Recommended), and then click
Next.
5. Click Finish when installation is complete. You may be prompted to
restart your computer to finish the installation.

Confirming Driver Versions
To confirm that you have the latest USB 2.0 drivers from Windows XP SP1,
make sure that you have the following (or later) driver versions:

Date Version File name
29-Aug-2002 5.1.2600.1106 Usbport.sys
29-Aug-2002 5.1.2600.1106 Usbhub.sys
29-Aug-2002 5.1.2600.1106 Hccoin.dll
29-Aug-2002 5.1.2600.1106 Usbehci.sys

PS. Vender tilbage een af dagene, når jeg får arbejdet lidt mere med
problemet.

--
Mvh.
Niels P.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-10-04 00:56

Jo de er. Du misforstår åbenbart hvad der står. Hvis du allerede har
USB2.0 drivere installeret når du installerer SP1 vil USB2.0 driverne
i SP1 ikke blive installeret men dem der allerede er installeret vil
blive bibeholdt.