MS Windows
briani 27239
Cracket password
Fra : Sten Axelsen

Dato : 19-10-04 21:10

Hej

Jeg har i Internet Explorer lavet password, således at min søde datter ikke
bare kan gå på hvilke som helst sider på internettet.
Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.
Hvad gør jeg?
Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.
Der må findes en anden mulighed.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-04 21:14

> [...]
> Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.
> Hvad gør jeg?
> Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.

LOL!

> Der må findes en anden mulighed.

appeler til hendes sunde fornuft og tjek op på hende når hun er online - sån
gør jeg med min knægt og han respekterer det ok og er sluppet for tæv so
far

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-04 21:12

Sten Axelsen skriver:

> Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.
> Der må findes en anden mulighed.

Nej, forklar hende reglerne for computeren, eller forbyd hende adgang
til den - hun kan ikke ikke cracke passwords, når computeren er slukket
!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Lund

Dato : 19-10-04 21:30

Sten Axelsen wrote:

> Jeg har i Internet Explorer lavet password, således at min søde datter ikke
> bare kan gå på hvilke som helst sider på internettet.
> Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.

Hvad mener du med at hun cracker det?

> Hvad gør jeg?

Hvis hun er gammel nok til at "cracke" et (fornuftigt) password, ville
jeg også tro at hun var gammel nok til at selv at administre hvilke
sider hun ikke burde bruge tid på.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sten Axelsen

Dato : 20-10-04 08:24

Hej

Problemerne er sådan set ikke særlig store.
Det eneste, der sker, er, at hun sidder det meste af natten og spiller. Det
er ikke godt, når hun skal i skole dagen efter. I nat fik hun ca. 1 times
søvn.
Hun bruger også PC'en til absolut fornuftige ting som lektier.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Preben Kristensen

Dato : 20-10-04 12:10

"Sten Axelsen" <nospam@nets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> times søvn.
> Hun bruger også PC'en til absolut fornuftige ting som lektier.

Køb en router f.eks. http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?306
som jeg har gode erfaringer med.

Så kan du udelukke bestemte computere fra adgang til nettet på bestemte
tidspunkter.

Preben Kristensen

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-04 22:50

> [...]
> Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.
> Hvad gør jeg?
> Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.

+++++++++++++++++++++++++++++
Du kan søge på "parental control" og få en række svar. Her er noget jeg
fandt:
http://www.canadiancontent.net/en/jd/go?Url=http://www.netpurity.info/

og:
http://www.salfeld.com/parental_control_overwiew.htm

Det ser ud til at flere kan integreres i IExplorer.

Hilsen
Jens

Fra : Leony

Dato : 20-10-04 14:13

> [...]

> datter ikke bare kan gå på hvilke som helst sider på internettet.
> Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.

Hvor gammel er hun?

Start med at finde ud af hvordan hun finder ud af kodeordet.
Bruger hun en keylogger, passwordscracker eller noget tredje.

Lav et langt password indeholdende tal, små/store bogstaver og tegn.
Du kan hente hjælp her:
http://www.winguides.com/security/password.php

> Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.
> Der må findes en anden mulighed.

Du kan bestemme på hvilke tidspunkter af døgnet der kan logges på
computeren med dette program:
http://www.gemiscorp.com/english/slogon/info.html
måske var det en mulig løsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 20-10-04 16:11

> [...]
> Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.
> Hvad gør jeg?
> Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.

Skrev du dette indlæg fordi du keder dig, eller rækker din fantasi kun til
passwords ala 1234, hundens navn og mors kælenavn.
sagt på en anden måde, med mindre hun benytter en logger der opsnapper alt
hvad der tastes, så bør det være muligt at lave passwords som ikke kan
knækkes på 5 sek. en anden mulighed er at forbyde brugen af computer på
visse tidspunkter.
mvh tp

Fra : Rea721

Dato : 23-10-04 00:04

I news:bwedd.4848$3x1.3627@news.get2net.dk
skrev Sten Axelsen følgende tekst:

> Jeg har i Internet Explorer lavet password, således at min søde
> datter ikke bare kan gå på hvilke som helst sider på internettet.

Søde ?

> Så snart jeg laver et nyt password, cracker hun det.
> Hvad gør jeg?

Tar dit "arbejde" som forældre lidt alvorligt.

> Jeg har ikke umiddelbart løst til at tæve hende.
> Der må findes en anden mulighed.

Fjerner internetforbindelsen, slukker maskinen og sætter bios password på,
hvis hun ikke kan forstå hvad hun må og ikke må.

FUT dk.familie.barn

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning