MS Windows
briani 27239
Lille program der kan starte Mozilla/IE au~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-10-04 13:27

Jeg har et ønske om et lille program som overvåger clipboardet, og
i det øjeblik der klippes en URL (via Fjernskrivebord fx) så skal det
fyres op i en Browser automatisk (helst mozilla men IE er ok).

De clipboardutilites jeg lige har kunne finde, kan en zillion ting som
jeg ikke har brug for. Er der nogen der kender et der kan ovenstående
og helst ikke andet :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : ///JJ

Dato : 19-10-04 16:17

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> [...]
>
> De clipboardutilites jeg lige har kunne finde, kan en zillion ting som
> jeg ikke har brug for. Er der nogen der kender et der kan ovenstående

Jeg blev lige inspireret af dit indlæg og har lavet sådant et program.
Det tester om der i clipboard ligger en tekst-streng der starter med enten:
http://
https://
ftp://
Og fyrer en IE op med URL'en...Har/bruger ikke selv Mozilla - derfor har jeg
ikke lige lavet noget til den.
Smid mig en mail på hellgreen snabela bigfoot.com hvis du er interesseret.
Kan modificeres lidt hvis du har ønsker.
Kræver .Net framework v. 1.1.

///JJ

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-10-04 19:35

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> writes:

> Kan modificeres lidt hvis du har ønsker.

Det må gerne være aktivt hele tiden, og fyre samme sekund det sker.

> Kræver .Net framework v. 1.1.

Urgh. Er det virkelig nødvendigt?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Anders Lund

Dato : 19-10-04 20:15

> Urgh. Er det virkelig nødvendigt?

Hvis det er det som det er skrevet til....

Nu har jeg ikke fulgt så meget med i .Net framwork, men kan det ikke
lidt oversættes til at man skal have Java installeret for at kunne
afvikle Java programmer?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-10-04 21:10

Anders Lund <anders@andersonline.dk> writes:

> Hvis det er det som det er skrevet til....

Naturligvis.

> Nu har jeg ikke fulgt så meget med i .Net framwork, men kan det ikke
> lidt oversættes til at man skal have Java installeret for at kunne
> afvikle Java programmer?

VIlle du skrive en sådan utility i Java? Jeg ville ikke.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Anders Lund

Dato : 19-10-04 21:27

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> VIlle du skrive en sådan utility i Java? Jeg ville ikke.

Det ved jeg ikke... måske hvis det var det jeg kunne lide. Nu kan jeg
ikke lide at programmere andet end at lave lidt PHP, som vist nok højst
kan blive kaldt scripting.

Det var egentlig også mere et spørgsmål om man kunne sammenlige .Net
framework med Java - jeg kender ikke svaret.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-10-04 23:22

> [...]
>
> De clipboardutilites jeg lige har kunne finde, kan en zillion ting som
> jeg ikke har brug for. Er der nogen der kender et der kan ovenstående

Jeg lavede lige en hurtig version i C++:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng65.zip

Brugerfladen kan forbedres en del...

Det er freeware og sourcen er inkluderet.

--
Juliet: What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet; ...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-10-04 00:11

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> writes:

> Jeg lavede lige en hurtig version i C++:
> http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng65.zip

Det ser ud til at det gør lige præcis det jeg gerne vil have, og så i
et 64 Kb program :)

Tak for hjælpen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-10-04 21:15

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Det ser ud til at det gør lige præcis det jeg gerne vil have, og så i
> et 64 Kb program :)
>
> Tak for hjælpen.

Jeg har nu brugt det et par dage, og det virker rigtigt godt. Eneste
lille mangel, er at det ikek virker med Fjernskrivebord - er det en
ting der kan tilføjes?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-10-04 22:32

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg har nu brugt det et par dage, og det virker rigtigt godt. Eneste
> lille mangel, er at det ikek virker med Fjernskrivebord - er det en
> ting der kan tilføjes?

Det ved jeg ikke, har aldrig brugt fjernskrivebord.
Men jeg prøver lige om jeg kan finde en løsning.

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-10-04 00:12

Bertel Brander wrote:

> Det ved jeg ikke, har aldrig brugt fjernskrivebord.
> Men jeg prøver lige om jeg kan finde en løsning.

Jeg ved ikke hvorfor det ikke skulle virke.
Jeg kan ikke selv afprøve det, så jeg må bede
om din (eller en andens) hjælp.
Jeg har lavet en ny version af programmet der kan
hjælpe med at finde ud af hvad der går galt:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/clipmon.zip

Prøv at lægge mærke til hvad der står over knapperne,
når du kopierer til clipboardet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-04 05:24

Bertel Brander skriver:

> Jeg lavede lige en hurtig version i C++:
> http://home20.inet.tele.dk/midgaard/ng65.zip

Coool, faktisk ret udemærket, når man (som jeg) bruger NS 4.51 til news
og Mozilla til browser

> Brugerfladen kan forbedres en del...

Hvilken brugerflade ?
Ja ud over at det lukker når man klikker "ok"

> Det er freeware og sourcen er inkluderet.

Så må man jo til at lære C++, hvis man skal ændre i det

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe