MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Værktøjslinien sprog" forsvundet efter in~
Fra : Hans Paulin

Dato : 18-10-04 22:40

Efter i går at have installeret SP2 og Zonealarm på 2 forskellige XP'ere
(Home) er "Værktøjslinien sprog" og dermed muligheden for at bruge
udenlandske bogstaver forsvundet - har nogen et tip til hvordan jeg får
den tilbage igen?
Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-10-04 23:24

Hans Paulin skrev:

> [...]
> muligheden for at bruge udenlandske bogstaver forsvundet - har
> nogen et tip til hvordan jeg får den tilbage igen?

Værktøjslinjen kan kun ses, hvis der er mere end et sprog synligt
på listen inde i Control Panel -> Regional and Language Options ->
Languages -> Details og fanebladet Settings (ved ikke lige, hvad
det hedder på dansk).

Hvis du derinde kun kan se dansk, så får du mig bekendt ikke den
værktøjslinje frem. Hvis det er tilfældet så tilføj engelsk, eller
hvad du nu end skal bruge ud over dansk, og klik så på OK hele
vejen ud. Derefter højreklikker du på proceslinjen og sørger for,
at der er flueben i Toolbars -> Language bar. Så burde du kunne
se den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-10-04 06:47

Thomas G. Madsen skrev:

> Værktøjslinjen kan kun ses, hvis der er mere end et sprog synligt
> på listen inde i Control Panel -> Regional and Language Options ->
> Languages -> Details og fanebladet Settings

På begge maskiner var der "mere end et sprog synligt
på listen inde i Control Panel" (den ene maskine bliver brugt til dansk,
polsk og fransk og den anden var sat op til dansk og engelsk) - men da
jeg - igen - markerede og "Tilføjede" kom valgmuligheden atter tilbage
nede i proceslinien...

> (ved ikke lige, hvad
> det hedder på dansk).

snip

Det gik fint på udendansk

Tak for - som sædvanlig - hurtig og kompetent hjælp!

Har nogen et bud på hvorvidt det var SP2 eller Zonealarm, der skubbede
til indstillingerne?
Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-10-04 21:03

Hans Paulin skrev:

> Det gik fint på udendansk

Ok. :)

> Tak for - som sædvanlig - hurtig og kompetent hjælp!

Velbekomme.

> Har nogen et bud på hvorvidt det var SP2 eller Zonealarm, der
> skubbede til indstillingerne?

Det er ikke andet end et bud, men mit gæt er SP2. Godt nok så
burde det ikke ske, men jeg har før set at der sker sære ting,
når man hælder noget så stort som en service pack ovenpå en
eksisterende installation.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-10-04 22:25

Thomas G. Madsen skrev:

> mit gæt er SP2. Godt nok så
> burde det ikke ske, men jeg har før set at der sker sære ting,
> når man hælder noget så stort som en service pack ovenpå en
> eksisterende installation.

Hvem sagde streamline
Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-04 00:17

Hans Paulin skrev:

> Hvem sagde streamline

Ikke mig, men jeg hentydede til, at jeg foretrækker slipstreaming.
Det er mere bøvlet end blot at installere en service pack ovenpå
en eksisterende installation, men det er efter min mening bøvlet
værd. De tre til fire timer ekstra er godt givet ud i den sidste
ende.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-10-04 10:11

Thomas G. Madsen skrev:

> Ikke mig, men jeg hentydede til, at jeg foretrækker slipstreaming.

Okay - det var vist dét det hed

> [...]
> en eksisterende installation, men det er efter min mening bøvlet
> værd. De tre til fire timer ekstra er godt givet ud i den sidste

Jeg er med på ideen

Har igen her til morgen oplevet, at man på den ene maskine, der bl.a. er
sat op til polsk igen ikke kan skifte fra dansk. Først da jeg
højreklikkede på DA-symbolet, valgte indstillinger og - igen - markerede
"Polsk" og tilføj var det muligt at skifte. Inden problemerne opstod her
til morgen havde jeg lige erstattet OpenOffice med Word, hvis dét skulle
ha nogen betydning (den anden maskine skifter lydefrit, så det er ikke
bare Zonealarm og SP2 der er årsag).

Maskinen med problemer kører med 128 MB RAM og XP sat op til "bedste
ydelse", hedder det vist; maskinen uden problemer har 256 MB RAM og
samme opsætning.
Hans

Fra : Palle

Dato : 19-10-04 00:21

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Home) er "Værktøjslinien sprog" og dermed muligheden for at bruge
> udenlandske bogstaver forsvundet - har nogen et tip til hvordan jeg får
Brugen af udenlandske bogstaver er ikke specielt knyttet til værktøkslinjen
Sprog.

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-10-04 06:50

Palle skrev:

> Brugen af udenlandske bogstaver er ikke specielt knyttet til
> værktøkslinjen Sprog.

Nå okay - dét vidste jeg ikke; détte var blot måden jeg i sin tid satte
maskinerne op til at kunne skrive fx. de 9 specielle bogstaver, der
findes i det polske alfabet
Hans