MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med Fjernskrivebord på Win XP pr~
Fra : Michael H

Dato : 18-10-04 19:48

Hej NG

Jeg har inst. fjernskrivebord og på min maskine og IIS
Jeg kan godt få det til at virke via lokalt nettet
Over internettet via fjernskrivebords "programmet" virker det også.
Men ikke ved hjælp af webserver, altså så man bruger internet explorer til
det,
men den skriver bare en 404 fejl, altså side ikke fundet. Hva kan være galt?
Jeg har forwarded port 3389 til den lokale IP
Håber det er forståeligt?
Michael

Fra : Ulrich Hansen

Dato : 18-10-04 20:48

Prøv evt. at lægge noget andet ind. F.eks. NetOp, citrix eller remote
administrator og se om det hjælper på problemet!

VNC er et udemærket program til formålet!!

Fra : Anders Lund

Dato : 19-10-04 06:40

Michael H wrote:

> Jeg har inst. fjernskrivebord og på min maskine og IIS

Det er vel kun på din maskine eller har du også "installeret" web
klienten på din IIS?

> Jeg kan godt få det til at virke via lokalt nettet

Hvilken del? IIS eller fjernskrivebord?

> [...]
> det,
> men den skriver bare en 404 fejl, altså side ikke fundet. Hva kan være galt?

Hvordan går du ind på fjernskrivebordet via Internet Explorer? Hvilken
adresse? Hvordan installerede du web klienten?

> Jeg har forwarded port 3389 til den lokale IP

Den del virker, for du kan jo godt bruge fjernskrivebordet. For at komme
i kontakt med web klienten skal du have fat i port 80, da selve klienten
hentes som en almindelig hjemmeside. Når web klienten er blevet indlæst
i Internet Explorerm, bruger den så port 3389 til at kommunikere - helt
som fjernskrivebords "programmet".

> Håber det er forståeligt?

Ja, når man læser hele indlæget første gang, kan man begynde at forstå
det anden gang. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Michael H

Dato : 20-10-04 05:56

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel kun på din maskine eller har du også "installeret" web
> klienten på din IIS?
Jeg har inst. IIS på den maskine jeg gerne vil i kontakt med over
internettet

> Hvilken del? IIS eller fjernskrivebord?
Fjernskrivebord virker fint over både lokalt samt internettet

jeg skriver internet ipadressen: http://XXX.XXX.XXX.XX:3389/tsweb/

> [...]
> som fjernskrivebords "programmet".

> Ja, når man læser hele indlæget første gang, kan man begynde at forstå

Min konklusion lige umiddelbart, må være at webserver ikke virker, når
fjernskrivebordet godt virker via internettet med "XP log on"

Fra : Anders Lund

Dato : 20-10-04 06:11

Michael H wrote:

> jeg skriver internet ipadressen: http://XXX.XXX.XXX.XX:3389/tsweb/

Og det virker ikke? Heller ikke når det er på lokal nettet?

Det kan jeg godt forstå, da adressen er: http://XXX.XXX.XXX.XX/tsweb/

Altså, tsweb klient får du adgang til på port 80. Når du så har
forbindelse til den hjemmeside du får op her, så skrive du serveradrssen
ind og trykke connect. Du skal altså også forwarde port 80 til din
webserver.

Du kan ikke køre 2 forskellige servere på samme port og det er det du
tror, nemlig at du kører en webserver og terminal server på port 3389.

Hvad sker der hvis du går ind på http://localhost/ ?

> fjernskrivebordet godt virker via internettet med "XP log on"

Ja, det kan jeg se... langsomt, men du har måske gang i noget download? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Michael H

Dato : 20-10-04 19:46

> Og det virker ikke? Heller ikke når det er på lokal nettet?

hvis jeg bare skriver lokal ip´en, altså http://10.0.0.2, så skriver den
under udarbejdelse
men skriver jeg http://10.0.0.2/tsweb/, så skriver den siden ikke fundet

> [...]
> forbindelse til den hjemmeside du får op her, så skrive du serveradrssen
> ind og trykke connect. Du skal altså også forwarde port 80 til din

nu har jeg så forwarded port 80 til den lokale IP, hvis jeg så skriver
internet IP http://XXX.XXX.XXX.XX/
så skriver den nu under udarbejdelse, så der er lidt fremskridt at tyde

> Du kan ikke køre 2 forskellige servere på samme port og det er det du
> tror, nemlig at du kører en webserver og terminal server på port 3389.

> Hvad sker der hvis du går ind på http://localhost/ ?

Så siger den Velkommen til internettjenester i windwos XP server

> Ja, det kan jeg se... langsomt, men du har måske gang i noget download? :)
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk
> Take back the web - www.mozilla.org/firefox
Endelig lykkedes det efter en forward til port 80+ var der en konflikt med
tsweb mappen, den var 2 steder....

Tak for hjælpen

Fra : Anders Lund

Dato : 21-10-04 22:46

Michael H wrote:

> Endelig lykkedes det efter en forward til port 80+ var der en konflikt med
> tsweb mappen, den var 2 steder....

Godt så. :)

Husk nu at beskytte din webserver!

--