MS Windows
briani 27239
blue screen 1/10 sekund
Fra : Peter Holm

Dato : 18-10-04 10:33

hejsa
jeg er begyndt at få blue screen i et split sekund, hvoreefter maskinen
genstarter. Det sker efterhånden ret ofte.
Skærmen vises kun 1/10 sekund, så jeg ved ikke hvilken fejl den angiver.
Hvordan finder jeg ud af hvad den blue screen fejlmelder, så jeg kan søge
videre og fejlfinde på baggrund af dette?

Jeg tror fejlen er kommet efter installation af en Netgear Wireless USB
Adapter. Kan det virkelig være skyldneren ?

Mvh
Peter

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-10-04 11:30

On Mon, 18 Oct 2004 11:33:01 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>Hvordan finder jeg ud af hvad den blue screen fejlmelder, så jeg kan søge
>videre og fejlfinde på baggrund af dette?

I Win XP og Win 2000:

Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber -> Avanceret ->
Indstillinger i rammen "Start og genoprettelse" - > Fjern markering i
"Genstart automatisk"

>Jeg tror fejlen er kommet efter installation af en Netgear Wireless USB
>Adapter. Kan det virkelig være skyldneren ?

Svært at svare på - men vel ikke utænkeligt.
Prøv at afinstallere adapteren og se, om det gør nogen forskel.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : B.S.

Dato : 18-10-04 17:06

Gert Søgaard Jensen wrote:

> [...]
> "Genstart automatisk"

> Svært at svare på - men vel ikke utænkeligt.
> Prøv at afinstallere adapteren og se, om det gør nogen forskel.

Evt. kig i Event View - under System..
Der kan du se hvad er der der gå galt..

Fra : Peter Holm

Dato : 19-10-04 09:47

> Evt. kig i Event View - under System..
> Der kan du se hvad er der der gå galt..

tak til jer begge.
Jeg har nu opdateret til SP2 - geninstalleret adapteren. Siden har jeg ikke
kunnet få maskinen til at gå ned. Måske er problemet løst.

Maskinen står dog et andet sted og er sat op med en anden mus+tasta+router.
Jeg må chekke om det er disse ting der spiller ind, når maskinen flyttes
tilbage til sit vante hjem.

Mvh
Peter