MS Windows
briani 27239
Fn taster ved opstart
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 18-10-04 06:58

På et microsoft-tastatur kan F1-F2... tasterne have to funktioner.
Desværre er det for mig ikke den normale Fn-tast funktion der er aktiv når
man starter op.
Kan man opsætte - her XP-Pro - så man får den ønskede Fn tast funktion.

vh. Jørn

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 18-10-04 12:34

"Jørn Rasmussen" <SLETjoernras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man starter op.
> Kan man opsætte - her XP-Pro - så man får den ønskede Fn tast funktion.

Jeg har nogenlunde samme problem - min num lock er aktiveret ved opstart!?
Hvordan kan det ændres?
Mvh
/Devantier

PS - beklager jeg brugte din tråd - men jeg synes at emnerne ligger så tæt
at jeg ikke vil oprette een mere :)

Fra : Gerner

Dato : 18-10-04 14:35

On Mon, 18 Oct 2004 13:33:34 +0200, " news.cybercity.dk"
<devantierFJERNDETTE@gmail.com> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

>"Jørn Rasmussen" <SLETjoernras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har nogenlunde samme problem - min num lock er aktiveret ved opstart!?

Det er ikke en fejl det er meningen at nummertastaturet virker som
nummerindtatsningsfunktion.

>Hvordan kan det ændres?

Prøv at se i bios.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 18-10-04 14:52

Gerner wrote:

> Det er ikke en fejl det er meningen at nummertastaturet virker som
> nummerindtatsningsfunktion.

> Prøv at se i bios.

Mener du også, at funktionsmåden på F1... taster ved opstart , skal/kan
ændres i bios?

/JR

Fra : Gerner

Dato : 18-10-04 21:29

On Mon, 18 Oct 2004 15:52:19 +0200, Jørn Rasmussen
<SLETjoernras@vip.cybercity.dk> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

>Mener du også, at funktionsmåden på F1... taster ved opstart , skal/kan
>ændres i bios?

Naturligvis ikke, nu var det numlock jeg svarede på, uden dog at være sikker på
at det er i bios det skal ændres. Men der kan ændres en masse deri, og ikke alle
maskiners bios er den samme.

Fra : LCO

Dato : 18-10-04 15:06

Jørn Rasmussen skrev i en meddelelse

> [...]
> /Devantier
>
> PS - beklager jeg brugte din tråd - men jeg synes at emnerne ligger så tæt

Jeg tror I begge mener anvendelsen af Microsofts F-Lock tast, ellers se blot
fra dette indlæg.
Nogle har lavet et program, som måske retfærdigt nok hedder:

I Hate This Key

Det kan fx dl her: http://www.bytegems.com/ihatethiskey.shtml
Både i en Freeware edt. eller man kan købe liciens og få flere muligheder.
Mvh.

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 19-10-04 07:26

LCO wrote:

> [...]
>
> Det kan fx dl her: http://www.bytegems.com/ihatethiskey.shtml
> Både i en Freeware edt. eller man kan købe liciens og få flere

Den prøver jeg.
Men det er godt nok lidt voldsomt at man skal installere noget freeware for
at styre disse taster.
Tak for tippet.

/JR