MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Underligt windows efter nedbrud.
Fra : Ole

Dato : 17-10-04 21:28

Hejsa.

Efter min computer med Win XP pro helt umotiveret lukkede ned er der opstået
flere fejl..
I IE kan jeg ikke trykke på "ok" og "send" i alle former for login-bokse

Fra : Ole

Dato : 17-10-04 21:33

"Ole" <spamfri@findes.ikke> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Efter min computer med Win XP pro helt umotiveret lukkede ned er der
> opstået flere fejl..
> I IE kan jeg ikke trykke på "ok" og "send" i alle former for login-bokse

Hov! Fik trykket for tidligt - fortsætter:

Ingen popup-vinduer virker - heller ikke dem som burde slippe igennen SP2's
blocker
Når jeg fra "Start" vælger "søg" så kommer der kun et vindue op som er
blankt i både venstre og højre halvdel.

Jeg har fjernet SP2 og lagt den ind igen uden at det har hjulpet, og IE
findes tilsyneladende kun til download i en version til SP1, og den nægter
at lade sig installere oven på den som hører med SP2, så den kan jeg ikke
umiddelbart ændre ved.

Nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre for at undgå total reinstall -
evt. hvad for en fil er beskadiget?

Ole

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-10-04 22:06

> [...]
> umiddelbart ændre ved.
>
> Nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre for at undgå total reinstall -

Jeg har fornylig haft en pc med et problem som ligner.
Det endte med, at jeg bootede på win xp cd. Første gang man tilbydes
reparation springer man over, men når man kommer frem til, hvor den spørger
om man vil installere win xp igen eller reparere, vælger man reparer. Så
blev alt bragt tilbage som det skulle være og alle andre data var urørte.
Det kan ske, at der smutter en enkelt driver, men det er i
småtingsafdelingen.

Kurt

Fra : Ole

Dato : 18-10-04 00:19

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev alt bragt tilbage som det skulle være og alle andre data var urørte.
> Det kan ske, at der smutter en enkelt driver, men det er i

Det mener jeg lige jeg forsøgte for en lille time siden, og da kunne jeg ikk
vælge at reparere senere - den fortalte kun at den ville overskrive mapper
som dokumenter o.s.v. hvis ikke jeg stoppede her.. Skulle jeg være gået
videre end det?

Ole.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-10-04 02:52

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-10-04 23:05

> [...]
> som dokumenter o.s.v. hvis ikke jeg stoppede her.. Skulle jeg være gået

Nej, det er samme sted hvor den fortæller at man kan vælge en ny
installation, som vil overskrive mapper m.m., at man kan vælge at reparere i
stedet for, så det burde have stået foroven på din skærm, når det andet stod
der.

Kurt

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-10-04 02:49

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> blev alt bragt tilbage som det skulle være og alle andre data var urørte.
> Det kan ske, at der smutter en enkelt driver, men det er i

Ja, har været igennem den samme. Det hjalp kun nogenlunde.
kørte regedit og v. hj. a. søg slettede jeg alt sp2 i reg.basen. Så var
der kun OE tilbage med malfuntion, men da jeg foretrækker Mozilla
Firefox og Thunderbird, var problemet til at overse. En gang i fremtiden
laver jeg en komplet fdisk m. debug og nyinstall. min XP (uden SP2!!)