MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
driveropdatering
Fra : Morten

Dato : 17-10-04 16:32

Jeg har læst at driveropdatering er vigtigt. For at opdatere drivere, skal
jeg da ind i enhedshåndteringen og køre hver enkelt enhed igennem, eller
findes der en lettere måde?

/ml

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-10-04 22:10

"Morten" <mortenlyn@safnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har læst at driveropdatering er vigtigt. For at opdatere drivere, skal
> jeg da ind i enhedshåndteringen og køre hver enkelt enhed igennem, eller
> findes der en lettere måde?

Det er meget forskelligt. Mange driver skal afinstalleres inden man
installerer den nye, og det skal foregå via Tilføj/fjern programmer.
Hvis ikke man har problemer med sine drivere er der ingen grund til at
opdatere - da det også kan give problemer, med mindre man ved, at der i en
nyere driver er tilføjet nogle faciliteter, som man har brug for.

Kurt

Fra : emj

Dato : 17-10-04 22:24

On Sun, 17 Oct 2004 17:32:28 +0200, "Morten" <mortenlyn@safnet.dk>
wrote:

>Jeg har læst at driveropdatering er vigtigt. For at opdatere drivere, skal
>jeg da ind i enhedshåndteringen og køre hver enkelt enhed igennem, eller
>findes der en lettere måde?

Ja, hvis du finder en ny driver, så kan du bare installere den. Den
vil som regel selv finde hen, hvor den skal bruges.
Hilsen emj

Fra : Anders Lund

Dato : 18-10-04 06:13

Morten wrote:
> Jeg har læst at driveropdatering er vigtigt. For at opdatere drivere, skal
> jeg da ind i enhedshåndteringen og køre hver enkelt enhed igennem, eller
> findes der en lettere måde?

Det jeg ser som det vigtigeste at opdatere er grafikkorts driveren - men
nu spiller jeg også 3D spil, hvor nyere driver kan give bedre ydelse.

Ellers går jeg efter "If it ain't broke, don't fix i". :)

Ellers kan Windows Update også finde nogle drivere.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-10-04 11:27

Anders Lund skrev:

>Ellers kan Windows Update også finde nogle drivere.

Det har jeg meget dårlig erfaring med, i det mindste hvad angår
grafikkort og svjh også lydkort. Brug producentens!

Hvis maskinen er velfungerende ser jeg ingen grund til at tjekke for
driveropdateringer hele tiden.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-10-04 16:44

On Mon, 18 Oct 2004 12:26:30 +0200, Peter Loumann wrote:

>Hvis maskinen er velfungerende ser jeg ingen grund til at tjekke for
>driveropdateringer hele tiden.

"Velfungerende" er dog ikke nødvendigvis det samme som optimalt fungerende.
Ofte ved man ikke hvad man er gået glip af før efter en opdatering, specielt
hvis der er tale om grafik-driverne.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)